Waar Onderdelen kopen/modellen? etc...

Heel simpel verteld; Eerst een warme motor, dan HSN, daarna LSN en als laatste de idle. Per dag verschillen de temperaturen (en bv luchtvochtigheid) en hier moet je ook op afstellen. Gaat het fout, dan weer terug naar fabriekinstellingen. De motor krijg je dan meestal wel gestart en je kan weer opnieuw afstellen. Zorg ervoor dat je altijd rook uit de uitlaat zie komen. Kijk op youtube om een idee te krijgen. Daar staan ook genoeg filmpjes om je op weg te helpen met afstellen. Lees, en kijk, je goed in en je heb er heel lang plezier van.

Verder, pleeg normaal onderhoud. In de handleiding van je auto zal ook van alles staan.

Heel simpel verteld; Eerst een warme motor, dan HSN, daarna LSN en als laatste de idle. Per dag verschillen de temperaturen (en bv luchtvochtigheid) en hier moet je ook op afstellen. Gaat het fout, dan weer terug naar fabriekinstellingen. De motor krijg je dan meestal wel gestart en je kan weer opnieuw afstellen. Zorg ervoor dat je altijd rook uit de uitlaat zie komen. Kijk op youtube om een idee te krijgen. Daar staan ook genoeg filmpjes om je op weg te helpen met afstellen. Lees, en kijk, je goed in en je heb er heel lang plezier van.

Verder, pleeg normaal onderhoud. In de handleiding van je auto zal ook van alles staan.

Aaaaah '' Eerst een warme motor, dan HSN, daarna LSN en als laatste de idle ''
kijk dit is dus de volgorde, jaa ik ben al ruim 2 maanden op youtube aan 't chekken van hoe en wat. Maar wist nooit écht precies wat de volgorde was.. kijk te rijk en te arm dat weet ik nu onderhand wel.. niet precies de volgorde. bij deze weet ik dat ook alweer!.

Jaa ja klopt, dat er altijd rook uitmoet komen als je in de hoge toeren HSN afsteld ja, klopt klopt.

Uhmm.. had ik nog verder vragen?...

Owja.. Wat ik nog mee zit is dat 2 of meerdere automatische versnellingsbak..

Hoe zit dat precies?, heeft dat in je voordeel?,

Kijk.. hoe ik erover denk is dat 't meer in je nadeel zit, vanwege dat er een vertraging in zit.

Collega van u zei al eerder alleen nut heeft als je wat zwaardere truck hebt of dergelijke.. maar kun je er meer info over vertellen.

Ps: Ben van plan als k me buggy heb, Een Nederlandse Tut filmpjes te gaan maken voor andere beginners. Een tabje voor films hier op de forum of dergelijke, weetniet of dat een goed voorstel is?.

Bij offroad zijn de versnellingsbakken voorbehouden voor monstertrucks. Ze zijn zwaar en hebben dat (net zoals een 1:1) wel nodig. Werkt overigens wel goed. Buggy's en Truggy's zijn licht genoeg.
Bij onroad zie je ze wel veel meer. Trekt sneller op (sommige in 2,5 seconden naar de 100. Die kosten dan ook wel wat en zijn de echte wedstrijdbakken).

Laat de karma maar voor wat ie is. Zo is het ook wel best (ik weet niet of het kan, overigens). Maar goed Savage X, Trophy buggy, Losi 10T en een GS asfalt dingetje.

Oude filmpjes, maar er staat in van het hoe en wat.

en

Laatst bewerkt door een moderator:
De HSN en de LSN vormen een samenspel voor de juiste setting. Simpel gezegd Regel je met de HSN het top toerental en de LSN de acceleratie. Een addertje is dat de HSN ook stiekum de LSN mee regelt en je daarin gefopt kan worden. Daarom moet je een balans tussen de 2 zoeken en niet denken dat je ze onafhankelijk van elkaar kunt regelen.

De HSN en de LSN vormen een samenspel voor de juiste setting. Simpel gezegd Regel je met de HSN het top toerental en de LSN de acceleratie. Een addertje is dat de HSN ook stiekum de LSN mee regelt en je daarin gefopt kan worden. Daarom moet je een balans tussen de 2 zoeken en niet denken dat je ze onafhankelijk van elkaar kunt regelen.

Jaa idd, Maar heb nu wel een idee van hoe je 't moet afstellen. dus ALTIJD eerst 't grote dan 't kleine en dan de iddle ( wat standaard 1 mm sluiting moet zijn van de carb.)

Helaas kwam kon ik vandaag niet Hilversum. Ben morgen in ieder geval van plan om naar pkracing te gaan in Doorderecht.

't model 1/8 bugy te gaan halen, wat ik 3/4 post hierboven heb gepost.

Als ik vragen heb.. hoor jullie 't van me collega's!.

Nogmaals bedankt voor jullie duidelijke uitleg & dat dit mogelijk is.

Bij offroad zijn de versnellingsbakken voorbehouden voor monstertrucks. Ze zijn zwaar en hebben dat (net zoals een 1:1) wel nodig. Werkt overigens wel goed. Buggy's en Truggy's zijn licht genoeg.
Bij onroad zie je ze wel veel meer. Trekt sneller op (sommige in 2,5 seconden naar de 100. Die kosten dan ook wel wat en zijn de echte wedstrijdbakken).

Jajaaaa 't is me geslaagd!,

Ik Heb me HONGNOR ULTRA LX-2 buggy, met 4.6cc Motor !!,

Maar ik heb wat problemen en wat vragen aan jullie....

- Hoe weet ik nou zéker dat 't een 4,6 cc is? is er ergens een aanduiding?

- Wat betekend '' .28 '' op de koeling?.

- Heb er namelijk 2 olie erbij gekregen. '' After run olie '' En power filter olie ''

Wat is de verschil ? waar moet ik 't allereerst mee opletten voor de first run?,

Hoor 't graag van jullie.

Zoeken doet wonderen...

De .28 staat voor ci, omgerekend is dat 4.6cc
afterrun is voor als je de auto weg zet, hoe te gebruiken ken wel duizend topics hier.
Power filter olie is voor op het luchtfilter, ook hoe te gebruiken is vele malen behandeld

En over de 1e start zijn er wat stickies en ook je manual....

Zoeken doet wonderen...

De .28 staat voor ci, omgerekend is dat 4.6cc
afterrun is voor als je de auto weg zet, hoe te gebruiken ken wel duizend topics hier.
Power filter olie is voor op het luchtfilter, ook hoe te gebruiken is vele malen behandeld

En over de 1e start zijn er wat stickies en ook je manual....

Dankjewel,

Had nog een vraag... Waar kan ik mijn default settings van mijn engine setup/tune

't Zou toch ergens ín 't boekje staan?

Ik zeg maar 1 ding voor Force motoren en dat is flush. Morgen, als je het nog niet gevonden heb, vertel ik je wat ik er mee bedoel.

Edit; 2 dingen. Factory settings.

Morgen te weinig tijd voor het antwoord, dus bij deze.... www.hpiracing.com/manuals/pdf/es/1495_es.pdf

In dit pdf-je staat info over de HPI F4.6. Dit is een omgekatte force motor. Termen die ik noemde staan erin en zijn dus eigenlijk de standaard waarden voor als je afstelling mislukt. Je kan dan terug naar af.
Flush betekend eigenlijk spoelen, maar dat is meestal ook de fabrieksafstelling. Je spoelt er de motor mee door. Dit is na de fabricage belangrijk ivm achtergebleven metaaldeeltjes. De motor start er meestal op, daarna ga je weer opnieuw afstellen.

Morgen te weinig tijd voor het antwoord, dus bij deze.... www.hpiracing.com/manuals/pdf/es/1495_es.pdf

In dit pdf-je staat info over de HPI F4.6. Dit is een omgekatte force motor. Termen die ik noemde staan erin en zijn dus eigenlijk de standaard waarden voor als je afstelling mislukt. Je kan dan terug naar af.
Flush betekend eigenlijk spoelen, maar dat is meestal ook de fabrieksafstelling. Je spoelt er de motor mee door. Dit is na de fabricage belangrijk ivm achtergebleven metaaldeeltjes. De motor start er meestal op, daarna ga je weer opnieuw afstellen.

Aaaaah kijk...

Ik wist niet dat HPI de zelfde formaat heeft als de OFNA , De uitleg is wel erg uitgebreid jóh, Ik wist niet dat je dit ook kunt gebruiken!!.

Hele goeie vondst van je!,

EDIT: link : http://www.hpiracing.com/manuals/pdf/es/1495_es.pdf

Back