waar plasmazakjes te kopen voor lambert turbine fuel systeem?

kan iemand mij helpen? Ik ga binnenkort met een lambert turbine vliegen maar heb een luchtvrij fuelsysteem nodig. Had gedacht aan een plasmazakje maar ik vind deze nergens te koop. systeem met clunk en hoppertank kan ook maar moet vrij klein zijn.
Het moet allemaal lichtgewicht blijven.
Andere opties zijn ook goed, als het maar luchtvrij is! ;)
Thanks

Even bij het ziekenhuis binnenlopen.. daar gooien ze tonnen van die dingen weg jaarlijks..

kan iemand mij helpen? Ik ga binnenkort met een lambert turbine vliegen maar heb een luchtvrij fuelsysteem nodig. Had gedacht aan een plasmazakje maar ik vind deze nergens te koop. systeem met clunk en hoppertank kan ook maar moet vrij klein zijn.
Het moet allemaal lichtgewicht blijven.
Andere opties zijn ook goed, als het maar luchtvrij is! ;)
Thanks

apotheek...
voor de lambert is een kleine tank met viltclunk genoeg.

Even bij het ziekenhuis binnenlopen.. daar gooien ze tonnen van die dingen weg jaarlijks..

Hallo Hezik,

Ben ook bij diverse ziekenhuizen rond Eindhoven geweest, maar omdat er een streng vervoerbeleid is, omdat er in infuuszakken ook gevaarlijke stoffen in hebben kunnen zitten ( chemokuur is zwaar kankerverwekkend voor mensen zonder kanker!!! ) krijg ik er nergens ook maar één mee.

Hans

Tsja, de moderne tijd.. vroegah kon je ze zo meekrijgen. Infusen worden niet alleen voor chemokuren gebruikt, een simpele infuuszak met fysiologische zoutoplossing is nog het meest gebruikt, daar kun je weinig kwaad mee doen.

Maar goed, dat is dus geen optie. In dat geval kun je ze bij de apotheek kopen.

Hallo Hezik, hier is ie weer,

Ook hier geïnformeerd, en jawel hier kun je infuuszakken kopen, maar dan wel gevuld met een zoutoplossing en dan steriel verpakt, kosten; per verpakking van 10 stuks á 250cc = 250 euri.
Maar hier werd mij wel op gewezen dat stomazakken voor urine wel veeeeeel goedkoper zijn en deze zijn niet steriel verpakt.
Ik heb uiteindelijk mijn 250 cc infuuszakken via het xtremercboat forum kunnen bemachtigen.

Hans

Waar ga je hem inzetten? De meesten vliegen gewoon met een tankje met klunk. voor de twinjet en funjet zijn mooie gfk tanks te krijgen bij lambert.

Nog een idee.. loop even bij je dierenarts binnen.. die hebben ze ook liggen en doen vaak wat minder anaal over hun afval..

ik ga hem in een zelfbouw lippisch p13a / dm1 zetten. Heb er nog geen fotos van omdat ik nog maar net begonnen ben aan de bouw. Het zal allezins een orgineel vliegding worden.
Hier een vb van de lippisch, voor zover ik weet bestaan hier geen rc bouwdozen van. :(
Dus dan maar zelf bouwen :) Heb wel al ervaring met zulke modellen

Laatst bewerkt:
Lip 20 met lambert was ook mijn idee. GFK versie van rbc kist (dacht ik) ;)

li20a.jpg

Laatst bewerkt:
in mijn profiel staan fotos van 2 modellen, de eene is een rbc horten EDF gewoon handstart. en de andere is een zelfbouw horten turbine aangedreven, vertrekt van een zelfgelaste rail van 4 m lang. Ja lip. 20 is ook wel mooi,trekt een beetje op de ME 163 craftei ;) . bijna alle lippisch/horten ontwerpen zijn kunstwerkjes.
Is eigelijk wel een goed idee om er een bouwverslag van te maken :)
Mss dat ik zo'n gfk tank van twin of funjet ook wel passend kan maken, het blijf improviseren en proberen als je zoiets onderneemt!

Laatst bewerkt:
Anders een blokje schuim op de beste tank maat en volume maken, glas eromheen, gaatje erin, beetje thinner om het schuim op te lossen en tada, custom tank in precies de juiste maat :)

Hoe denk je dat de andere gfk tanks worden gemaakt ;) (okee uit 2 mallen zonder piep oplossen maar idee ie gelijk ;))

Ok, dat is dan opgelost! :) Ja idd met mallen is direct veel werk voor zo een dom tankje. En dat piepschuim kan ik ook meteen in de gewenste vorm snijden zodat ik alle ruimte kan benutten, want zo veel plaats ga ik niet hebben denk ik als ik rekening moet houden met het CG-punt en de luchtinlaat die door de romp loopt! ;)

Back