WillydeWoofer
Forum veteraan
Ik hik ook nog tegen de vliegtijd aan bij grote electro vliegtuigen. 10-15 minuten per vlucht vind ik het prettigst. Any suggestions?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zonder toestel om een advies op te bepalen, is daar geen zinnig woord over te zeggen.
Vlieg je volgas.. airframe wat een beetje draggy is.. of ben je voor zwever aan het oefenen..
10 tot 15 minuten is leuk als je een beetje ´rondfladdert´, zoals circuitjes vliegen, touch and go etc. Daarvoor heb je vrij weinig vermogen nodig en kun je met een redelijk gekozen setup 10-15 minuten vliegen.
Maar vlieg je intensiever (3d, kunstvlucht of het betere ragwerk), dan ben je na 5-6 minuten mentaal op, zelfs al zou een aandrijving langer kunnen lopen.
Gerben
zoals hierboven vermeld..
ik heb een fourstar (gevorderd trainer achtige), die KAN heel rustig en gemoedelijk zijn dingetje doen.
Dan redden wij het samen wel een 15 minuten. tank is ook wat groter dan origineel..
maar.. ga ik een volle vlucht rare dingen doen, is 8 minuten voor mij persoonlijk wel de max.
bij de heli is dat eigenlijk ook zo.. kost gewoon veel concentratie.
en bij heli's heb je bij de landing niet zoveel concentratie nodig, je gaat nl het makkelijkste doen wat kan met een heli.
iig, je hebt het als eerste geleerd, en het vaakst gedaan. stilhangen en landen. (om te leren is dit het moeilijkst..)
bij een vliegtuig heb je juist op het eind nog even de volle onverdeelde aandacht nodig, anders mis je de grond. of je komt onder de grond aanvliegen, zoiets..
Maar vergeet ook niet wat jouw gasknuppel met verbruik doet.
ik heb 1 electro toestel, wat op een rustig gevlogen dag, beetje zwevend en rommelend (is absoluut geen zwever trouwens) kom ik ook wel op 8 minuten.
heb ik een gekke dag, en staat die gasknuppel regelmatig bovenin.. heb ik opeens nog maar 4 minuten.
Nu ben ik persoonlijk niet zo heel erg van het extreem rustige vliegwerk.. dus staat de timer op die kist standaard op 4 minuten
dan maar een tussenlanding, en een verse accu erin frommelen.
1. "Dat betekent dat de batterij de helft van zijn capaciteit heeft verloren....". Dit is geen goede vertaling van:
"This means that the battery has lost half its performance...".
Ook dit komt van de oorspronkelijke auteur, ik heb het alleen vertaald. Ik heb er wel wat info aan toegevoegd, oorspronkelijk ging het alleen over die 'getallen'.2. "13: Vlieg langer, stop er een cel bij!". Dit is nou net waar ik het totaal niet mee eens ben. Een 3S 1000 mAh LiPo wordt vergeleken met een 2S 1300 mAh. Maar je zou moeten vergelijken met een 2S 1500 mAh (die heeft hetzelfde gewicht en dezelfde energie hoeveelheid). Maar dan nog, met 3S heb je bij ongewijzigde motor echt niet minder verliezen, eerder meer! (m.u.v. de primaire kant tussen accu en ESC) De ESC schakelt volgens mij met de volle voedingsspanning, dus de stromen zijn juist veel hoger, alleen in kortere pulsen.
De helft van zijn prestaties, waarbij ik dan aan "prestatievermogen" moet denken, of zelfs kortweg "vermogen"."Dit betekent dat de batterij (accu is beter) de helft van zijn prestaties heeft verloren. Of te wel de batterij presteert nog maar op halve kracht.