waar te beginnen

Hallo iedereen ik ben nieuw hier. Ik heb voor mijn zoon een helicopter gekocht en wil hem testen maar dat ding rammelt aan alle kanten hie krijg ik hem stabiel. Heb wel wat gelezen over balancing enzo maar dat lukt me niet. Wie kan ons helpen?
 
Merk/type?
Al eerder gebruikt/gecrasht, 2e hands?
Indien 2e hands: werkend voorgevlogen?
Hoe jong/oud is je zoon?

Dit is vliegtuig subforum, verplaatsing naar een heli-subforum vraag je aan middels klik op Meld onder je openingsbericht. Gebeurt meestal binnen paar uur.
 
Laatst bewerkt:
Met zo bitter weinig info zul je niet heel veel hulp krijgen.
Het is verbazend hoeveel "dingen" aan een heli, die op iedere heli te vinden lijken te zijn, in feite puur merk en/of type specifiek zijn.
 
Om te beginnen: niet 1 heli is hetzelfde.
al heb je er 2 van hetzelfde type, iedereen bouwt zijn heli een tik anders.
andere electronica, andere instellingen.

dan heb je ook nog het vervelende punt dat er nogal wat verschillende typen RC heli's bestaan.
Ik vermoed vanuit je verhaal dat je een dubbelrotor hebt? 1 met twee rotors boven elkaar, staart werkt meestal niet?

Lees ook dit verhaal "ff" door, daar staat veel over heli''s, techniek, en hoe in te stellen.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372/

na hoofdstuk 1 kun je waarschijnlijk al heel wat vragen van ons gericht beantwoorden ;-)
of zet even een linkje neer met welke heli je hebt.
 
Om te beginnen: niet 1 heli is hetzelfde.
al heb je er 2 van hetzelfde type, iedereen bouwt zijn heli een tik anders.
andere electronica, andere instellingen.

dan heb je ook nog het vervelende punt dat er nogal wat verschillende typen RC heli's bestaan.
Ik vermoed vanuit je verhaal dat je een dubbelrotor hebt? 1 met twee rotors boven elkaar, staart werkt meestal niet?

Lees ook dit verhaal "ff" door, daar staat veel over heli''s, techniek, en hoe in te stellen.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372/

na hoofdstuk 1 kun je waarschijnlijk al heel wat vragen van ons gericht beantwoorden ;-)
of zet even een linkje neer met welke heli je hebt.
Beste ik kom hier op terug zodat jullie wat meer info hebben is trouwens een rotor geen dubbele. Het merk esky zal fotos maken. Heb deze 2e hands gekocht zgan. Allen bij de test vlucht klapperd mjjn hele onderstel dus durf niet op te stijgen.
 
Bij aankoop deed hij het. Echter is die me omgevallen en klapte een blad tegen het hoover onderstel. Als ik nu die check doe met die tape rood en wit zie ik onbalans in de rotorbladen. Kan een winkel dit nakijken?
 
Vast wel. Maar of ze het ook willen doen....

Foto? Esky heeft nogal wat verschillende modellen (gehad). Er is vast iets krom in de kop. Hoofdas? Feathering shaft?
Om te beginnen bladen en kop eraf halen en checken of de hoofdas nog recht is.
 
omvallen is een recept om de hoofdas of de feathering krom te krijgen.
kan makkelijk dat daar je punt zit.
 
Oei en hoe test ik dat?
 

Bijlagen

  • 20171018_093411.jpg
    20171018_093411.jpg
    219,7 KB · Weergaven: 200
  • 20171018_093404.jpg
    20171018_093404.jpg
    164 KB · Weergaven: 186
hoofdas:
de motor HEEL langzaam laten draaien.
kijk naar het midden van de kop (dat ronde bolletje bij jou)
dat bolletje moet op zijn plek blijven tijdens het draaien van de rotor.
natuurlijk draait hij mee.. maar hij mag niet zijwaarts heen en weer gaan.
Als dat wel zo is, is de hoofdas krom.

Feathering shaft:
dit is de as tussen de beide bladhouders, en houdt dus de 2 bij de kop.
krijgt 1 van beide bladen een tik, kan deze krom gaan, waardoor het ene blad "hoger"gaat staan dan het andere.
met veel onbalans tot gevolg.

Dit kun je testen door het eruit te halen, en over een rechte ondergrond te rollen.
Of je haalt de linkjes van de bladhouders los.. in theorie kun je de bladhouders vrijuit 360 graden draaien, tenzij het ergens tegenaan stoot.
als van beide bladhouders de linkjes los zijn.. bladen gestrekt.. en je draait de ene bladhouder 360 graden, mag de 2e bladhouder niet op en neer gaan bewegen.
kun je zien aan de punt van het blad in die houder.
gaat het wel op en neer, is die as krom.

eigenlijk zijn de hoofdas en feathering shaft de standaard dingen die krom gaan bij een tikkie of grote tik.
 
vervangen...

reservedelen opzoeken, kopen..
kijken of je ergens een handleiding van internet kan trekken (meestal wel), of gewoon goed opletten hoe alles uit elkaar komt.
foto's maken, op volgorde wegleggen. zoiets.

desnoods blaadjes papier maken met waar de onderdelen thuishoren, en daar de onderdelen opleggen.

Heli's zijn nogal sleutelobjecten als ze schade krijgen..
maar je leert een hoop van sleutelen. En bij heli's is het noodzakelijk.
 
Back
Top