Waar vind ik een (tweedehands) F3J-electro?

Ik ben op zoek naar een F3J-zwever uitgerust of uit te rusten met een electro-aandrijving. Liefst een wat groter model en in schalenbouw. Mag er wat gebruikt uit zien, maar moet wel structureel OK zijn. Iemand een voorstel? Nieuw is geen optie: allemaal veel te duur...
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb uiteindelijk een V-experience van 3,7 meter gekocht die al helemaal klaar was voor electro. Niet het nieuwste model, maar ik denk dat ik er veel plezier aan ga beleven.

Bart
 
dag Bart,

welk zijn de roeruitslagen voor een V-experience ? ik heb er ook ééntje 2e hands gekocht maar ik heb geen gegevens voor de instellingen van de roeren

alvast bedankt

Erwin
 
Ik ook!

Na een tijdje twijfelen ben ik ook om.

Ik wil ook een 2e hands Electro-f3j kist :).
Wie heeft er nog iets liggen? Het hoeft zeker geen top kist te zijn.

Groeten, Leon
 
Ja, is ook prima. Ik zoek een kistje van een beetje formaat die ik in Frankrijk van de helling kan gooien, die goed zichtbaar is op grote afstand en die ook uit het dal kan terugkomen als er geen thermiek is.

Een f5j kist kan dat ook, hoewel die volgens mij gemiddeld wat kleiner zijn, toch?
 
Mooie kist die cirrus. Fijn laag gewicht. Tot niet enkel sloom vliegen.
Wat mij erg bevalt is de V-stelling van de vleugel en de lange staartboom. Hier zie je de moderne ontwerp-indeeën terug. Ik verwacht heel stabiel stuur- en thermiek gedrag ...

In het RC-network-draadje spreken ze over een motor uit de "Peggy Pepper"-serie, maar die vind ik niet meer. Maar deze motor lijkt mij een zeer goed alternatief. Op 3S en de 16x8 of 16x10 klapprop.

Fantastisch rendement en ruim voldoende trekkracht.

Dirk

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het valt me op dat de meneer op het filmpje aan het eind z'n vliegtuig opvangt. Hij grijpt dan met zijn handen vanaf z'n zender naar voren om de neus op te vangen. Als hij dan per ongeluk zijn gasknuppeltje naar voren meeneemt.....dan kan hij geen 10 bier in de kroeg meer bestellen.
 
Ik krijg net de Cirrus binnen en begin vanavond met een bouwverslag.
Ik heb een paar weken terug met deze kist mogen vliegen en was met 1 accu 1800Mah ruim anderhalf uur in de lucht en de termiek was niet eens zo jovel.
Ik was gelijk weg van het model en heb hem besteld samen met een vlieg collega ik zit tot nu toe compleet met accu en motor en apparatuur,spinner en carbon prop op 525 euro.
En ik maak net de doos los en heb al foto's gemaakt.
Trouwens hij is maandag bij Reichard verstuurd en nu al in huis ( wordt je blij van)
 
Hoi Arno ik heb twee motor setups gekocht de een een Poly-Tec 480-27 S met 4,4:1 vertraging en ik wil de NTM Prop Drive 35-36A 1400 direct drive proberen de laatste hed ik ook in mijn Supra zitten en ik ben hier best wel tevreden over. Ik heb de Cirrus ook besteld om te kijken om een F5J zwever samen te stellen voor een laag budget.
de voor geschreven motor is een 36 mm 300~400 watt.

De vleugels zijn inderdaad schuim met balsa ingedekt en CFK versterkt net als de Cummulus. Wat de indruk van de vleugel betreft kan ik alleen maar zeggen dat ik tijdens mijn vlucht
ook best te keer ben gegaan met loopen en rollen dat ik de vleugel wel vertrouw.

Nu heb ik ook al drie Cummulusen mogen bouwen voor mensen en die vleugel vond ik fragiel echter 1 van de personen heeft wegens ontvangs problemen het model gecrashd maar de vleugels waren heel terwijl het rompje in stukken lag.

Maar ik ga een zeer uitgebreid verslag maken dus volg hem maar.
Overigens het model waar ik mee gevlogen heb komt in het najaar als test in de FMT.
 
Vraag over de vleugelsterkte is natuurlijk moeilijk te benatwoorden maar ik vraag me af of dit model ook met een beetje ballast te vliegen is. Dit om bij 4-5 Beaufort ook nog vooruit te komen :)

Is die Poly-Tec niet aan de zware kant voor dit toestel ?
 
Het valt me op dat de meneer op het filmpje aan het eind z'n vliegtuig opvangt. Hij grijpt dan met zijn handen vanaf z'n zender naar voren om de neus op te vangen. Als hij dan per ongeluk zijn gasknuppeltje naar voren meeneemt.....dan kan hij geen 10 bier in de kroeg meer bestellen.
Tja, misschien kan hij dan wel 20 bier ineens bestellen. Handig! :rolleyes:

Gelukkig staat er op de aankoopbon nergens dat je de kist MOET vangen. Gewoon landen mag ook ...;)

Dirk.
 
Wat ballast betreft kan hij wel wat aan het test model wat ik gevlogen heb zat op 1750gr !!! en dat is al 250 gram zwaarder als het model waarmee Reichard zelf mee vliegt.
 
Back
Top