Waar wordt gesleept in het noorden van Nederland?

jan brilman

Forum veteraan
Heren,

Ik voorzie dat ik de komende tijd toch wel wat vaker wil slepen dan alleen bij de meetings die voor mij enigszins bereikbaar zijn.

Wie weet waar er (min of meer in het noorden van Nederland) gesleept wordt?

Oa. in Odoorn, dat weet ik.

Verder nog?

Bedankt!

jan.

Nijverdal reken ik nog net tot de mogelijkheden.

Best wel een tijd rijden, vanuit Groningen!

Verder niks in Drenthe of bv. Friesland?

jan.

Kampen is zeer actief met slepen en zweven.
In Dalfsen wil men ook nog wel eens slepen.

GJ

Er zijn inderdaad een aantal slepers en zweeftoestellen.
Maar "we " zijn niet echt heel fanatiek. De meeste vliegen ook graag bij goed weer andere toestellen .
Ook wordt er nog gesleept met een Wott 4 op 12S . en een Big Jim
DSC00285.jpg

bigg-Jim.jpg
Wott-4.jpg

Laatst bewerkt:
Oh??
Zonde, het was zo'n mooi veld ervoor.

GJ
Yup.. helaas helemaal ten ziele gegaan in de laatste jaren. We waren met een ploegje eerst bloedfanatiek. Voor mij was dat het mooiste wat er is, slepen en gesleept worden. Zal verder niet in detail treden over hoe en wat maar uiteindelijk alle zwevers en de slepers verkocht. En dat hebben meerdere leden gedaan.

Zou graag weer een zwever hebben voor het slepen maar om die nou het hele jaar stof te laten happen voor die enkele vlucht op een meeting o.i.d....

Gelukkig vliegt een van mijn zwevers nog volop in Odoorn ( Asw 22 Multiplex ), de 1/4 SG38 op de helling in Duitsland en trekt de Vogt Do27 geregeld 7-8m bakken in Duitsland rond... Zucht. Nog altijd spijt van de verkoop van die kisten....

Yup.. helaas helemaal ten ziele gegaan in de laatste jaren. We waren met een ploegje eerst bloedfanatiek. Voor mij was dat het mooiste wat er is, slepen en gesleept worden. Zal verder niet in detail treden over hoe en wat maar uiteindelijk alle zwevers en de slepers verkocht. En dat hebben meerdere leden gedaan.

Zou graag weer een zwever hebben voor het slepen maar om die nou het hele jaar stof te laten happen voor die enkele vlucht op een meeting o.i.d....

Gelukkig vliegt een van mijn zwevers nog volop in Odoorn ( Asw 22 Multiplex ), de 1/4 SG38 op de helling in Duitsland en trekt de Vogt Do27 geregeld 7-8m bakken in Duitsland rond... Zucht. Nog altijd spijt van de verkoop van die kisten....
Je bent welkom in Nijverdal

Ja, ik denk dat er wel een stuk of 5-6 sleepvliegtuigen bij ons rondvliegen.
Max 3 stuks, Frans B 2 stuks en GVT ook 2. Ze vliegen dan wel niet allemaal tegelijk maar meestal wel aanwezig.

Merlijn, jij had toch ook die Sagitta van Topmodel?
Misschien is dat een leuke kist voor Jan Brilman, als je hem wegdoet.
En ja.. ik vind het ook jammer dat ik alles weggedaan heb maar gelukkig zijn de nieuwe eigenaren er erg blij mee en zuinig op.

GJ

Die had ik inderdaad. Vorig jaar zomer tijdens de meeting op Odoorn verkocht aan RC Europe. Kist lag sinds de sleepmeeting in Kampen ongebruikt op de plank door het gebrek aan... Slepers.

Fijne kist maar zwaar en tikje log. Bleef wel weer goed hangen. Als er weer een zwever komt... Fes en sleepkoppeling!

Die had ik inderdaad. Vorig jaar zomer tijdens de meeting op Odoorn verkocht aan RC Europe. Kist lag sinds de sleepmeeting in Kampen ongebruikt op de plank door het gebrek aan... Slepers.

Fijne kist maar zwaar en tikje log. Bleef wel weer goed hangen. Als er weer een zwever komt... Fes en sleepkoppeling!
Ook op Ede ben je welkom

Kist lag sinds de sleepmeeting in Kampen ongebruikt op de plank door het gebrek aan... Slepers.

Misschien kun je dat een beetje nuanceren? Nu lijkt het net alsof er een gebrek aan slepers was.......
Waarschijnlijk bedoel je: er was geen sleper die een zwever met een gewicht van........aan kon. Er waren minstens 8 sleepkisten en volgens mij is niemand ontevreden naar huis gegaan. En dan nog ben ik benieuwd wat het gewicht van die zwever was, want ik heb Gerben van Berkum nog nooit horen zeggen dat een zwever te zwaar was.

Back