Waar zijn alle actieve forum leden gebleven?

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Bertus, 29 jul 2015.

  1. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    De bouwverslagen zijn aardig opgedroogd.
    Waar zijn die tegenwoordig te lezen zijn er andere plaatsen/sites waar ze nu gemaakt worden?
    Omdat ik bang ben dat dit forum stopt, zou ik graag weer een plekje vinden waar we verder kunnen gaan.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    vond ik ook al, en het kan zijn wat jij al eerder aangaf, niet alles is meer makkelijk terug te vinden en alles is anders hier nu. Het gebruik vind ik er niet beter op geworden. en er komen teveel van die sites binnen die reclame maken voor producten die hier niet thuis horen.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Dit forum stopt niet.

    Om nog even een stukje geschiedenis te geven, dit forum is ad hoc even snel zonder voorbereidingen in de lucht gebracht wegens een hack op het oude forum. Er waren al plannen voor verandering (zoals aangekondigd) maar het moest nu even snel voordat Robert op vakantie ging.
    Zo is er daarna een opstapeling van omstandigheden geweest waardoor sommige zaken zoals de foto albums en tapatalk op zich hebben laten wachten. Een aantal mensen waren niet echt geduldig (zoals je hier in het helpdesk deel kunt lezen) en hebben blijkbaar conclusies getrokken.

    En ja, dagelijks moeten we de nodige spammers verwijderen maar daar moet je doorheen kijken. Ik ben het er wel mee eens dat het vervelend begint te worden maar die spammers staan in een schil contrast met de normale forum activiteit. Daar zal ook hopelijk spoedig aan gewerkt gaan worden. Dit forum heeft nog wat finetuning nodig maar er zit geen bedrijf achter die het met 100 man personeel in een dag kan oplossen.
     
    bram1324 en Unusual RC vinden dit leuk.
  4. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Respect voor de vrijwilligers die dit forum in de lucht houden:).
     
  5. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik weet ook wel dat het door vrijwilligers gedaan wordt.
    Helaas zijn heel erg veel leden niet of nauwelijks meer actief.
    Die leden gaan te paard en komen te voet.

    Maar mijn vraag was eigenlijk waar zijn al die weggelopen leden?
    Is er een ander medium waar bouwverslagen te vinden zijn, en zo ja waar?

    Met mijn smartphone verstuurd
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  6. Algysy

    Algysy

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik denk dat het niets met dit forum op zichzelf te maken heeft maar met fora in het algemeen.
    Ik zie meerdere (kleine) fora die al dood of op sterven na dood zijn.
    Hoe komt het dat men niets meer te vertellen heeft ??? geen idee, maar ik geloof toch niet dat men minder vliegt en/of meemaakt op hobbygebied.
    Grtz,
    Jan
     
  7. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Is het niet gewoon rustiger omdat veel mensen op vakantie zijn? Nu kom ik hier nog niet zo lang, maar je ziet het vaker op fora en discussiegroepen dat het rond de zomer een stuk rustiger is.
    Wat jammer is, is dat veel links en foto's in oudere discussies het niet doen, soms duidelijk dat het komt door het nieuwe forum maar soms ook niet duidelijk (dat de site die de foto's host ook de oorzaak kan zijn). Ik weet niet hoe het forum eerder was, dus kan daar niet over oordelen.
     
  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Nee..... De vakantie periode(s) is juist altijd de drukke periode...
    Omdat iedereen dan de tijd heeft om te varen , rijden en vliegen , of te kopen/tussen de bedrijven door wat te bouwen ;)

    Denk zelf dat de mindere werking van het forum deels parten speelt...
    Dingen zijn niet of heel omslachtig terug te vinden , er is het nodige veranderd en er is het nodige wat nog niet helemaal (naar behoren) werkt.

    Voeg daar aan toe dat de RC groepjes op faceboek als paddestoelen uit de grond schieten en het is niet heel moeilijk te raden waarom het hier rustiger is/lijkt.
     
  9. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    In mijn beleving is het in de zomerperiode juist wel altijd rustiger geweest, tenminste waar het bouwverslagen betreft. In de zomer wordt inderdaad meer gereden/gevlogen/gevaren en blijft er dus minder tijd over om te bouwen.
    Een andere verklaring voor het minder worden van bouwverslagen; er wordt steeds minder gebouwd. Modelbouw is in de loop der jaren steeds meer richting modelkoop gegaan. Alles moet het liefst zo veel mogelijk voorgekauwd uit de verpakking komen.
    Ook ik kijk wel eens op wat groepjes op Facebook, voornamelijk multicopter-gerelateerd. Als je ziet wat het technische niveau van de gemiddelde poster daar is, daar word je gewoon droevig van. Een soldeerverbindinkje maken is vaak al teveel gevraagd.
     
  10. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat klopt helemaal.... Ook in de auto gerelateerde groepjes hoor ;)
     
  11. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    3 maanden verder en nog steeds geen foto's en links die werken.
    Kan toch niet zo moeilijk zijn?
    In dit tijdperk van de computers.......................
    Of wees zo eerlijk en zeg dat je het niet wil of kan.

    Ik heb op FB wel wat kliekvorming gezien van oud leden.
    Die alleen onderling kennis delen en voor de rest doen alsof hun bezigheden een magisch/ heilig karakter hebben, dat ze vooral zo willen houden.
    Maar ook op Duitse (stoom)fora is het rustig, het ligt niet alleen aan dit forum en de gebruikers.
     
    Bertus vindt dit leuk.
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat ik ook zie is dat mensen de weg kwijt zijn in dit forum. Ze weten de knoppen niet meer te vinden en begrijpen de nieuwe benamingen niet meer en tegelijk de moeite en het geduld om het uit te zoeken is er ook niet.
     
  13. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    als ik aangeef dat er een vorm van prive berichten openbaar staan dan wordt dat afgedaan als niet waar. er staan persoonlijke gegevens en telefoonnummer openbaar terwijl de gebruikers dat helemaal niet weten dat hun berichten openbaar zijn. en dit na die lange tijd......gelukkig heb ik niks te verbergen in mijn persoonlijke berichten aan forumleden.
    maar er is meer aan de hand. in de vakantie was het altijd normaal bedrijf en nooit zo stil als nu. de bouwberichten was minder ja, maar de berichten van shows en evenementen was meer, en dat is nu niet meer het geval of ze zijn niet meer te vinden......
    Die nieuwe software is wat mij betreft geen verbetering tot nu toe.
     
  14. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Het zou mooi zijn als er eens aan de lay-out wordt gewerkt, voorheen was het prachtig maar nu zit ik met een leesbril te proberen om alles te lezen,
     
    Sleurhutje vindt dit leuk.
  15. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.580
    Locatie:
    noord-holland
    de bouwverslagen van de historishe schepen zyn al een 8 maanden heel rustig , maar dat heeft een andere oorzaak.

    daar was het daarvoor ook veel drukker.
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik vrees dat dit weer zo'n verhaal is waarbij mensen niet weten hoe het werkt. Je kunt op iemand zijn profiel een bericht achter laten en dat is openbaar en je kunt een conversatie starten en die zijn toch echt prive.
     
  17. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    nee hoor, die zijn niet prive, die staan openbaar te lezen. kopje leden, en dan laatste in de rij profielreacties dacht ik uit mijn blote kop.
     
  18. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    Idd, als je een breedbeeld monitor heb en je hebt een rubriek geopend, moet je van uiterst links en dan naar uiterste rechts kijken om het laatste bericht te zien.
    Gooi voor mijn part reclame aan de linkse kant zodat de kijkhoek kleiner wordt.

    Mijn mening; de fut is eruit.

    Hans
     
  19. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Daar kiest men zelf voor!
    Lijkt me een hoop laksheid
    info genoeg voor kwaadwillenden:
    tel 062127
    8284 email f lorisvr6@gmail=com
    Bel maar even op 06-24779423.
    tel. 06-25150920
    Mercedes(@)xs4all=nl

    j an@doxis=be
    v rommand.filip@skynet=be
    je ewee2811@hotmail=nl
    de wolfjes@live=nl



    Wil men een bericht "niet openbaar" moet men kiezen voor conversatie.

    Is overigens al vaker verteld.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2015
    Bertus en DeVlieg vinden dit leuk.
  20. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Als de forumbeheerders er geen zin meer in hebben is dat best te begrijpen maar zeg het gewoon eerlijk.


    Met mijn smartphone verstuurd
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015

Deel Deze Pagina