Waar zijn mn foto's ??!!?? :-(

Ik ondervind ook helaas hetzelfde met foto's die in mijn draadjes staan en destijds geupload zijn via foto.modelbouwforum.nl.

Wat Dirk al schijft zijn deze niet meer zichtbaar sinds mei/juni :(

Is de server uitgeschakeld waar deze stonden?

Al enige vooruitgang Robert.
Vandaag ook weer moeten aan horen dat de foto's
bij mijn verslag weg zijn.
Is toch wel jammer vooral als men weet hoeveel tijd daar in gaat zitten.

Groeten Han.

Robert niet alleen foto's via het foto forum zijn verdwenen maar ook die via een andere fotoserver geuploaded zijn (bijv. imageshack). In mijn bouwdraadje zijn ook alle foto's weg TOT MIJN GROTE TELEURSTELLING. Ik vind dit erg jammer.

ik hoop dat dit hersteld kan worden en dat er toch enige garantie geboden kan worden dat de hier geplaatse informatie ook in de toekomst zichtbaar blijft.

@ alex: ik deml dat het modelbouwforum daar niets mee te maken heeft, maar dat imageshack ze na een bepaalde tijd verwijderd. Tja , dat krijg je met een gratis "service". Als je inlogt op imageshack , staan daar je foto's dan nog?

zelf gebruik ik tegenwoordig photobucket, oude foto's (3-4 jaar) staan daar nog steeds..... maar ik weet ook niet voor hoelang :-(

Cor

Ik pleit er al langer voor om het forum een keer op te schonen.
Ik begrijp werkelijk niet waarom daar geen gehoor aan word gegeven.
Wat hebben de draadjes waar de foto's van weg zijn nog voor zin?
En wat hebben de draadje van de accu's zoals nicd nog voor zin?
Gewoon alles voor 2008 wissen tenzij diegene die een ouder draadje geopend hebben zeggen dat hun draadje moet blijven staan.

Het hele forum wordt zo steeds onoverzichtelijker en dat vind ik zonde.

@ alex: ik deml dat het modelbouwforum daar niets mee te maken heeft, maar dat imageshack ze na een bepaalde tijd verwijderd. Tja , dat krijg je met een gratis "service". Als je inlogt op imageshack , staan daar je foto's dan nog?

zelf gebruik ik tegenwoordig photobucket, oude foto's (3-4 jaar) staan daar nog steeds..... maar ik weet ook niet voor hoelang :-(

Cor

jazeker, daar staan ze nog gewoon hoor!

Ik niet , wat ik geschreven heb hoort er te blijven.

En ik kan altijd er weer foto,s op gaan zetten als ik dat zou willen .

Er is ooit iets mis gegaan met de foto,s , jammer dan , er is denk ik niks meer aan te doen .

Wie werkt maakt ook wel eens een foutje , en wie geen fout maakt doet geen flikker. ;)
In plaats van er over door te zijken kan je ook de foto,s zelf er nieuw bij gaan zetten , dat heb je iets te doen.

Mvg Johan

Mijn foto's zijn er nog.
Ideaal als je je eigen server gebruikt. Dan kan er alleen iets fout gaan als je dat zelf doet. Daarom heb ik ook altijd een backup.

Groetjes Rob.

Ik niet , wat ik geschreven heb hoort er te blijven.

En ik kan altijd er weer foto,s op gaan zetten als ik dat zou willen .

Er is ooit iets mis gegaan met de foto,s , jammer dan , er is denk ik niks meer aan te doen .

Wie werkt maakt ook wel eens een foutje , en wie geen fout maakt doet geen flikker. ;)
In plaats van er over door te zijken kan je ook de foto,s zelf er nieuw bij gaan zetten , dat heb je iets te doen.

Mvg Johan

Dat is jou mening ik heb een andere.
Trouwens al zou ik het willen ik weet echt niet welke foto waar gestaan heb.
Daarnaast zijn veel draadjes vooral als het gaat over elekronica al zo ver gedateerd dat ze gerust weg moegen/kunnen.

En zoals ik al zei als je de mogelijkheid bied om te zeggen welke draadjes je wil behouden is iedereen gelukkig.
Het begint steeds meer een chaos te worden.
Ik zou het mooi vinden als ze daar mijn bijdrage voor gebruiken die ik jaarlijks stort.

Al enige vooruitgang Robert.
Vandaag ook weer moeten aan horen dat de foto's
bij mijn verslag weg zijn.
Is toch wel jammer vooral als men weet hoeveel tijd daar in gaat zitten.

Groeten Han.

We hebben het hier over een hobby, en hoe jammer je het ook vind, er staan geen mensenlevens op het spel dus ga alsjeblieft niet het vuur aan iemand`s schenen leggen.
Sommigen hier op dit forum grijpen elke kans om hun gal te zaaien.
Je moet je kapot schamen ! :mad:

We hebben het hier over een hobby, en hoe jammer je het ook vind, er staan geen mensenlevens op het spel dus ga alsjeblieft niet het vuur aan iemand`s schenen leggen.
Sommigen hier op dit forum grijpen elke kans om hun gal te zaaien.
Je moet je kapot schamen ! :mad:

Waar slaat dit nu op.
Heb me al eens eerder uitgesloofd samen met robert.
Over de foto's.
En dan zo'n reactie schaam je.

Han.

Het forum is wel erg leeg hoor met al die rode kruisjes.

Maak er ook geen woorden meer aan vuil.
Zonde van de tijd.
Kan ik beter besteden aan bouwen.

Han.

Ik heb een draadje geopend Han voor wel of geen opruiming op het forum.
Het hele forum is in mijn ogen 1 grote rommel (ik weet het ik ben misschien wat te zwart wit).
Ik ben voor een grote schoonmaak.

Alex.

Contoleer de links er na toe maar eens.
Die kunnen wel eens niet kloppen.

Han.

Han ik heb het nog eens goed bekeken en mijn foto's van Imageshack stonden er wel en het zijn enkel de foto's van het foto-forum welke er niet meer zijn. Gelukkig zijn het er bij mij maar enkele maar ik zie in jouw draadje erg veel kruisjes!! Jammer van dit erg mooie verslag.

Alex

En wat hebben de draadje van de accu's zoals nicd nog voor zin?
Gewoon alles voor 2008 wissen tenzij diegene die een ouder draadje geopend hebben zeggen dat hun draadje moet blijven staan.

Het hele forum wordt zo steeds onoverzichtelijker en dat vind ik zonde.

Ben ik het maar zeer beperkt mee eens. Zeker bouwverslagen blijven tot in lengte van dagen zeer interessant, leerzaam en gewoon leuk, zeker voor een beginner als ik. Ook zeer veel relatief oude motoren OS, Saito etc. zijn nog steeds gangbaar en gewoon te koop. Info daarover is zeker niet verouderd, heb ik iig enorm veel aan. Misschien dat bepaalde typen accu's niet meer gangbaar zijn, OK. Alles ouder dan 3 jaar schrappen vind ik wel erg rigoureus.

Wat betreft de foto's, zeer jammer idd. Ik neem aan dat de beheerders hun best doen het op te lossen. Of het nu wel of geen foutje is maakt me niets uit, ben al lang blij dat er mensen zijn die in hun vrije tijd een forum willen beheren.

Gr,
Freek

Laatst bewerkt:
Moet hier toch even wat laten weten, het is namelijk erg klote en ik vind het echt k*t.. Een hele tijd geleden heb ik de oude foto's van foto.modelbouwforum.nl overgezet naar een server welke ik bij strato in duitsland heb gehuurd.. Je blijft dan zelf (als huurder/afnemer) verantwoordelijk voor je eigen data natuurlijk. Op de een of andere manier zijn de foto's die ik daar heb geparkeer half verdwenen van die site! Niet eens allemaal, maar wel veel...

Dit staat uiteraard los van bouwverslagen met foto's bij imageshack.. daar verdwijnen foto's ook na enige tijd..

Het hele foto verhaal is eigenlijk een van de meest problematische dingen op een forum, wij zijn niet het enige forum op internet die last hebben van verdwijnende foto's omdat mensen hun account bij een provider opzeggen (bijv. UPC Nederland - Pagina niet gevonden (404)) de zogenaamde homepage's ...
Dit alles probeer ik al geruime tijd te ondervangen door het mogelijk maken van uploaden van foto's naar het forum zelf, in onze eigen database, op onze eigen server, dus zonder gebruik te maken van servers van derden met alle risico's van dien.

Omdat dataverkeer vergeleken met , pak hem beet, 5 jaar geleden goedkoper is geworden, en ik nu op deze nieuwe server (sinds een maand of 4) meer ruimte heb qua harddiskruimte ben ik constant aan het denken over hoe ik het een en ander nog beter kan faciliteren, ook aangaande bouwverslagen welke ook in mijn ogen een echte verrrijking zijn voor iedereen!!

Ik verzoek zowieso iedereen die nog foto's heeft van/voor zijn bouwverslagen en zijn of haar foto's/bouwverslag met rode kruisjes ziet, mij deze foto's te sturen.. (oh je, wat haal ik me op de hals) , ik zal deze foto's dan op DEZE server plaatsen zodat ze weer beschikbaar komen in het betreffende topic..

Het voelt als een pain in the ass, maar het moet eenmaal gebeuren...

Robert

Nou, dat is dan inderdaad superjammer.....

Ik zit net in een andere draad te schrijven dat je er nog mee bezig bent.....

Het leek juist zo veilig om te uploaden in het modelbouwforum.nl domein. Dat was ook mijn overweging om ze daar te plaatsen.

Shit happens.

Kun je niet de mensen zelf een uploadmogelijkheid geven naar hun eigen userpics/xxxxx folder. Mijn foto's stonden bv. allemaal in de userpics/10697 folder. Scheelt jou een hoop tijd en gedoe.....

Groet, Dirk

Ja, leek mij ook veilig.. maar was nog steeds een andere server.. Voor mij ook weer een wijze maar harde les.. i know..

Hmm... lastig, wellicht is het handig als jullie mij in de mail met foto's ook even aangeven in welke userpics folder de foto's stonden..

Robert

Back