Waarde MPX Profi2000 + Micro9 set ??

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Rob, 1 dec 2002.

  1. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Ik kan deze 35 MHz FM set van minstens 10 jaar oud van iemand overnemen maar heb geen idee wat dit nog waard is.

    De zender heeft een Kunstflugmodul die in de zender steekt waarop allerlei dip switches, schakelaartjes en potmetertjes zitten om te mixen. De zender heeft naast de 4 gebruikelijke kanalen op de knuppels nog 2 schuiven en een paar schakelaars voor expo en heli functies en een hand toerental opnemer die je op de zender uitleest (2, 3 en 4 bladen).
    Er zitten geen servo's en zenderaccu bij.

    Het lijkt me dat een beetje computerzender van vandaag deze functies ook heeft (behalve die toerental opnemer?) maar ik kan de kwaliteit niet op waarde schatten. Als ik nog meer gegevens moet noemen dan hoor ik dat wel.

    Wat vinden jullie dat deze set mag kosten?

    Bvd, Rob.
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Als ik mij niet vergis heb ik het originele handboek van die zender. Die zender was toendertijd top off the bill.
     
  3. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    10 jaar oud? Pfff.. Zou er niet meer dan 25 euro voor geven.. :)
     
  4. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    De multiplex 3030 heeft deze functie nog steeds....
     
  5. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    FC28 heeft die functie ook...
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ja hallo jongens, hier heeft Rob wat aan!

    Rob, de huidige eigenaar zal waarschijnlijk die set niet voor minder dan een bepaalde prijs weg willen doen.

    Jij kunt zelf om je heen kijken wat bijv een tegenwoordige beginners pjoeter set kost, zoals een mpx picoline of futaba fx16.
    Hier dan bijv 50 a 100 euro af. Als ie het niet voor deze prijs weg doet zou ik toch voor een nieuwer moderner zendertje zoals de door mij genoemde kiezen, met (bijna) de latest tech en wat slijtvaster enz.
     
  7. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Wil geen spelbreker zijn hoor, maar ff de puntjes op de i zetten.. (interpunctie hè..?)

    De FX16 bestaat helaas nog niet..

    Futaba:
    F14
    FC16
    FX14
    FX18

    Trouwens.. De MC12 van graupner is ook een leuke beginnerszender hóór.. :D
     
  8. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Rob, waar wil je dit ding voor gebruiken...maximaal 1 model te 'programmeren' afwijkende servo-timing .... je heb toch een Futaba FC ???... heeft aleen museale waarde..colectors item...maar verder niets....
     
  9. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    De eigenaar wilde er toen zo'n 300 gulden voor hebben. Ik overweeg om de set te kopen (maar ik vind 300 piek persoonlijk veel te duur maar wil de eigenaar niet beledigen dus vandaar advies gevraagd) om;
    - evt. ook op 35 MHz te kunnen vliegen (mijn FC16 heb ik bewust 40 MHz gekopzen omdat ik ook boten en auto's heb) en
    - om de prop toeren te kunnen meten, hier wil ik me toch op den duur ook wat in verdiepen.

    Maar of dit dan de juiste weg is... 300 gulden te veel?

    Rob.
     
  10. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    HFL 300,-- dat is € 136,13 altijd veel te veel....

    een computer uit 1992 is ook géén € 10,-- waard ook al heeft hij nieuw meer dan HFL 3000,-- gekost...thats live...
     
  11. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Toch lijkt me dat de 'top of the bill' van toen ook weer niet als 'niets waard' betitelt kan worden, het is natuurlijk wel een 35MHz FM 9 kanaals (met de 2 schuiven en switches meegerekent) zender met prop toerentalopnemer en oubollige maar werkende knoppenmixers die het gewoon goed doet.

    Doet iemand anders nog een gooi naar een markt waarde? Bvd.

    Rob.
     
  12. Roy

    Roy Guest

    Ik heb zo eentje kaatst nog verkocht, ja een profi 2000 ja, voor 75,- heeft iemand anders er weer plezier va. Ik vond het zelf wel een goede prijs.

    Roy
     
  13. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Even in Guldens zou ik zeggen dat zo'n 150 gulden een aardige prijs is indien met ontvanger en werkend gedemonstreerd.
     
  14. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Resumerend zou je dus kunnen zeggen; wat de gek :hammer: ervoor geeft maar EUR 135 is veel te veel, voor EUR 50-75 val je je geen buil.

    Bedankt maar weer, tenzij iemand nog een heel goede tip heeft mag dit draadje worden gesloten.

    Groeten, Rob.
     

Deel Deze Pagina