Waarmee heb jij vandaag gevaren? (RC dan wel te verstaan... ;-) )

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Indoorvlieger, 20 okt 2011.

  1. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ja dat is mooi !!!!!! :yes:
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Dank je. De video in het donker varen had je al gezien toch? Minder scherp maar wel veel sfeer, vind ik.
     
  3. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ja ik had die verleden week op die andere link al gezien , maar toen moest ik hem downloaden !
    ik heb kombuis dienst , dus aan de slag, tot laters.....
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Nog eentje van afgelopen zaterdag in standaard kwaliteit, de eerstvolgende die ik ga uploaden zal HD zijn, maar dat is nog een paar dagen wachten.



    Bij dit filmpje was de accu iets "verser" maar de golven wat minder hoog dan in het eerder ge-uploade filmpje.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Cotjuh

    Cotjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    1.124
    Locatie:
    Woubrugge
    ik mag vandaag weer hiermee varen, of bedoelde jullie dit niet?? *grijnst sarcastisch* ;-) hihi:

    [​IMG]
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De bedoeling was om het op RC gebied te houden, ik heb de titel gelijk maar even aangepast. ;)


    Zelf vandaag de Moewe weer even het water opgestuurd. Met volle accu leek het bereik wel iets beter, maar nog steeds niet echt goed, vooral op volgas. Of de nu iets kortere zenderantenne strooit roet in het eten, of het ontbreken van ontstoring op de motor, die was de vorige eigenaar vergeten aan te brengen. Het is wel geen speed motor, maar een vertraagde Milliperm, maar misschien toch wat storing genererend op volgas. Helaas is het bijna niet mogelijk om achteraf nog die condensators erop te solderen, het is zo krap in zo'n klein bootje. Anders misschien over op 2.4 GHz, schijnt minder last te hebben van dit soort storing.
     
  7. NielsdB

    NielsdB

    Lid geworden:
    19 aug 2007
    Berichten:
    976
    Locatie:
    Kockengen
    Voor monoperm(super) had je ontstoorfilters die je er zo op kunt prikken, die dingen bestaan zeker niet voor een milliperm.
    (anders naar 2.4 GHz, heb je er minder last van, wel zorgen dat de antenne boven de waterlijn uitkomt.)
     
  8. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hallo Niels deze vraag hoort niet in dit draadje , dat is zo gezegt :offtopic:
    Een nieuw draadje hier over beginnen heeft ook geen zin want er zijn al zoveel draadjes waar dit beschreven staat:
    Google

    en nu weer :eek:ntopic:
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Een filtertje er zo op prikken zou toch niet gaan, de draden zitten op de motor gesoldeerd. De huidige antenne zit onder het voordek, dus boven de waterlijn. Mocht ik overstappen op 2.4 GHz, dan zou dat dus geen probleem zijn.


    Mijn fout, ik zal het niet meer doen, meester... ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2011
  10. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ja, je ben wel streng tegen "Cotjuh" en vervolgens gaat het heel ergens anders over.
    En voor de goede orde , een Machinist wordt Meester genoemd of iemand die voor de klas staat, daar behoor ik niet toe . :nooo:
    Nu weer :eek:ntopic:
     
  11. rovman

    rovman

    Lid geworden:
    13 okt 2007
    Berichten:
    629
    Locatie:
    Rotterdam
    toevoeging Piet
    en dat ze witte overals dragen, betekend niet dat het schilders zijn ;)
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Niet van vandaag, maar nu eindelijk een HD video van het varen in de golven met de Paul Denker kunnen uploaden (mag maar 1 keer per week):




    Edit: Blijkt dat je voor HD wel naar Vimeo moet gaan, dus wil je fullscreen HD kijken, dan met rechtermuisknop klikken op de video, en kiezen voor "In HD bekijken op Vimeo"
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Henk , als je het filmpje hier op het modelbouwforum bekijkt is hij blokkerig met fullscreen, ook de letters HD onder op de balk blijven grijs.
    Bekijk je hem op de vimeo site dan zijn de letters HD ook blauw en is het filmpje niet meer blokkerig bij fullscreen!
    dus er zit wel degelijk verschil in kwaliteit of je het filmpje hier kijkt of op de vimeo site.
     
  14. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ah, sneaky. En je kan wel op het HD incoontje klikken op de video hier, maar dan krijg je in het Vimeo venstertje te zien dat je naar Vimeo zelf moet gaan om HD te kijken.
     
  15. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Klopt helemaal Henk !
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Nou ja, in ieder geval kan de video nu ook in HD op volledig scherm worden bekeken. De kwaliteit is iets minder dan het bronbestand op mijn harde schijf, maar wel duidelijk beter dan standaard kwaliteit.
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De Moewe was vandaag weer aan de beurt. Ik wilde graag even testen of de condensator die ik, ondanks de beperkte ruimte toch op de aansluitpunten van de motor heb weten te solderen, effect heeft gehad. Helaas niet zoveel. Bij ingeschoven antenne is het bereik wel beter, en met de (gehavende en daardoor korter dan originele) antenne uitgeschoven was het bereik ook iets beter, maar bij iets van 30 meter begint het gas te haperen bij volgas. Iets minder gas en alles blijft wel vlekkeloos werken. Dus of een vervangende originele antenne zien te vinden (zodat de zender maximaal vermogen heeft) of nog meer ontstoren, of een 2.4 GHz setje erin, of er mee leren leven, en niet volgas gaan als het bootje wat verder weg is. Heeft op zich ook niet zo heel veel zin om ver weg te gaan, het wordt al snel een klein "stipje" met zijn 25 cm lengte...
     
  18. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Henk, en een andere ontvanger??
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Niet teveel offtopic gaan hoor. ;)

    Kan, maar dan moet ik een andere zender gaan gebruiken, want ik heb geen micro ontvangers op dezelfde frequentie als er nu in de Moewe zit. En die andere zender past niet samen met de Moewe in de gereedschapskoffer. Ik heb wel een kleinere zender onderweg, dus binnenkort zou ik dat kunnen proberen.
     
  20. Cotjuh

    Cotjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    1.124
    Locatie:
    Woubrugge
    oooohhh... bedoelde je alleen dat?! hahaha LOL
    ja sorry maar ik kon het niet laten hahahahha
     

Deel Deze Pagina