Waarmee heb jij vandaag gevaren? (RC dan wel te verstaan... ;-) )

Gisteren gebruik gemaakt van het zonnetje en een paar uur wezen zeilen met de Seawind:
New jib (6).JPG

De wind hield niet over en er lag nog een dun vliesje ijs op de Zwette.
Uit ervaring weet ik dat je daar met een zeilboot niet doorheen komt, tenzij het stevig waait en je snelheid kunt houden, iets wat gisteren beslist niet het geval was.

Dus de boot bij de masttop langs de kant door het ijs getrokken en in het ijsvrije deel verder gevaren.

Later op de middag kwam er iets meer wind en zat er wat meer gang in, helaas was ook de afkoelfactor een stuk groter...
Gelukkig heb ik het roer bijgemixt op de linkerknuppel, zodat ik één hand in m'n zak kan laten opwarmen.

Groeten, Jan.

die mogelijkheid is er bij ons niet, ook al was het zonnetje van de partij temperaturen kwamen niet boven de +2 hier.
Landschap ziet er aan de andere kant van de grens ook een beetje anders uit . ( Turnhout, Vlaanderen )
20230122_124611[1].jpg

blijf dus maar lekker bij de kachel met :bier:in de buurt.

Vanmiddag zag ik in Brielle een klein laagje ijs in de sloot. Zou bijna een bootje hebben gehaald om wat te gaan ijsbreken met mijn avatar. Maar sociale problemen, dus later maar eens. Hier +2-3. Gr. Klaas

Vanmiddag nog ruim twee uur wezen zeilen op de Zwette, noordelijke wind, dus redelijk bezeild, maar wel erg zwakke wind, dus een stuk van drie kilometer nam al laverend anderhalf uur in beslag. Ook hier nog grote 'ijsvelden' waar ik omheen moest varen
Voor de wind terug een kleine twintig minuten.

Zowel gisteren als vandaag een aantal passanten, die niet geloofden dat een RC zeilboot met zo weinig wind nog zoveel vaart kon lopen, dus ik heb de boot maar even uit het water getild, zodat ze met eigen ogen konden zien, dat er geen schroefje onder hing...

Het jaagpad naast de vaart was door de vele regen en het hoge waterpeil wel een modderpoel geworden, dus mijn broek is gelijk de was in gegaan en m'n schoenen hadden een schoonmaakbeurt nodig.

Het hoge waterpeil maakte het passeren van de enige vaste brug nog wel spannend, de masttop had nog maar een paar centimeter speling.

Groeten, Jan.

Gisteravond voor het eerst dit jaar weer met een aantal lui van 'Vaargroep Overbetuwe' ons vaste vaarwater in Elst bevolkt. Gezellig. Nee, geen ouwe koeien uit de sloot gehaald; dan stinkt het water zo smerig.
Van links naar rechts: AZIZ, Bernhard Gruber, een houten (zelfbouw) slepertje, de lichtblauwe Jonny en de Tito Neri. Dit is een klein deel van onze vloot, maar wel de schepen van de die-hards...
Prima temperatuur, alleen het nadeel van ons vaarwater is: je kijkt 's avonds recht tegen de zon in.
P1230487.JPG

Vanmiddag met Smit Finland naar het lokale Zwanenmeer en lekker een uurtje gevaren. Vanaf de stuurhut een en ander vastgelegd. Aan het begin wat herrie om de camera recht te zetten. Meeste geluid komt van de aandrijving van de radar. Af en toe hoor je een slurpend geluid van het schroefwater. De aandrijflijnen draaien geluidloos. Het blijft een fijne vaarboot! Wel jammer dat het solowerk was. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Morgen, 03-06 varen op de Open Dag van Vaargroep Flevoland (VGF) in Biddinghuizen, mijn ouwe club.

Bestaat dit jaar 40 jaar. Destijds opgericht als onderafdeling van Modelbouw vereniging "Jules Verne" uit Elburg, maar in 1994 is VGF zelfstandig geworden en heeft in prima verstandhouding "Jules Verne" verlaten.

Mooi clubterrein met haven, mooi vaarwater in het bos.
Er komen morgen zo'n 90 modelschippers...

Morgen, 03-06 varen op de Open Dag van Vaargroep Flevoland (VGF) in Biddinghuizen, mijn ouwe club.

Bestaat dit jaar 40 jaar. Destijds opgericht als onderafdeling van Modelbouw vereniging "Jules Verne" uit Elburg, maar in 1994 is VGF zelfstandig geworden en heeft in prima verstandhouding "Jules Verne" verlaten.

Mooi clubterrein met haven, mooi vaarwater in het bos.
Er komen morgen zo'n 90 modelschippers...

heb je gemist Roel!

Voorbije zondag onze Open Vaardag gehad op ons Vaarwater . Het was een heel gezellige dag met een constante stroom van bezoekers .
Behalve tussen 12.00Hr en 14.30Hr , dan was het echt te warm maar een opkomende bewolking bracht de stroom van bezoekers weer op gang .
Ook de modelbouwers van andere verenigingen waren present , ik kan het beste foto's plaatsen , die zeggen meer dan woorden .
Groetjes
Ronny
www.mothvzw.be
DSC_0332.JPG
DSC_0337.JPG
DSC_0367.JPG
DSC_0376.JPG
DSC_0394.JPG
DSC_0395.JPG
DSCF6502.jpeg
DSCF6504.jpeg

Historisch moment op onze club in de vijver van de Koude Keuken te Sint-Andries - Brugge:
Doop en maidentrip van de Valdivia van onze voorzitter,
2e seatrials van de Bismarck, met demonstratie van het bewegende hoofdgeschut
een Micro-Magic en een Dragon Force DF65.
De laatste had even wat assistentie van de voorzitter nodig toen hij in een overhangende boom verstrikt raakte.
20230625_112756.jpg

20230625_114604.jpg
Naamloos.jpg
20230625_120604.jpg

Veel vaarplezier :)

Back