Waarmee ptfe buis te verlijmen?

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Peter58, 20 dec 2023.

  1. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.814
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Ik heb even een voorbeeldje gemaakt, zo moet het worden.
    17039597493217407331680037682373.jpg

    Deze ptfe pijp opgeschuurt en met seconde lijm vast gelijmd, zi flink vast :)
    Die ptfe klemmen heb ik ook maar aan 1 kant kan ik die niet kwijt, werkt wel ok.
    Grt peter
     
  2. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.203
    Locatie:
    Thuis
    Ptfe goed verlijmen kan je vergeten !!
    PE PP gaat nog mits er een speciaal hiervoor ontwikkelde lijm word gebruikt (plexus en Scot Bader hebben dit)
    Beste is een mechanische verbinding creeren zoals al vermeld….. oppervlakte vergroting door schuren of de verbinding fixeren door plaatselijk aangebrachte groeven, nog beter is met een verfbrander het oppervlak plaatselijk smelten en een glasvezel in het oppervlak trekken wat op zijn beurt weer als basis werkt voor bv een mma of epoxylijm
    Klinkt simpel maar in werkelijkheid ligt smeltpunt en ontledingstemp van ptfe heel dicht bij elkaar

    de eerder geopperde suggestie is gewoon ca lijm met een polyolefin primer en zou ik ook aanraden
    In de praktijk is dit goedkoop, heel makkelijk te gebruiken en werkt verrassend goed
    Bij een test voor hechting op siliconen in ons labo kwam de loctite 770 als beste naar voren
     
  3. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.814
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Zoals op foto de verlijming getest, pijpje in de bankschroef geklemd en met een tang aan het trekken en bewegen in alle richtingen geweest.
    Ik krijg het er niet uit, dus dat maar toepassen. De tooekomst zal het uitweizen.
    Grt peter
     
  4. beemstra

    beemstra PH-SAM

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    VLAARDINGEN
    Warmstoken,tot het begint te glimmen....dan in elkaar schuiven?
    Af laten koelen en testen...
     

Deel Deze Pagina