waarmee suikerklontjes lijmen?

Kan iemand mij vertellen waarmee ik suikerklontjes op elkaar kan lijmen om er iets mee te bouwen? Kan dat met normale lijm?

poedersuiker mengen met water dan krijg je een soort suikerlijm.

werkt best goed

een kwastje en een bakje water moet al voldoende zijn .... de suikerklontjes moeten net aan vochtig gemaakt worden (bij teveel water lost het klontje op) en dan plakken ze behoorlijk ... ;-)

Ja, dat van die poedersuiker ga ik proberen. Dat hebben we deze weken voldoende in huis. Oplosen met beetje water is mij te riskant. Ik ga ermee aan de slag met mijn dochtertje van bijna 8 jaar. Dat wordt anders een te natte boel. Poedersuiker is trouwens ook wel veiliger dan lijm. Thanx!

ben benieuwd wat je gaat bouwen! wordt een leuke plakkerige witte sinterklaas :)

Een suiker vliegtuig?

362705954_532ac2a268.jpg

Iets makkelijker en meer foolproof is witte chocola au-bain-marie smelten en dat in een spuitzak doen.

Reden.. met water is het een kwestie van goed doseren, met witte chocola gaat dat makkelijker.. en het is nog lekkerder ook! :)

Ik heb het vroeger ook eens geprobeerd op school maar teveel water en gewicht en alles zakte inelkaar ;) Iets wat niet zo in het suiker traks is beter. Stroop oid? Of moet het echt uitharden?

op de basisschool gingen we altijd kokkerellen, toen gebruikten we poedersuiker en water als lijm voor koek en snoep.
eenmaal uitgehard heb je een redelijk stevig bouwwerkje wat nog 100% eetbaar is ook (en lekker)

Ik ga vanmiddag beginnen met mijn dochtertje. Het zal w.s. eerst een eenvoudig huisje worden. Kan ze die daarna een beetje beschilderen. Verwacht geen hoogstandjes ... maar ik zal een foto plaatsen als het af is. :-)
Overigens is een suikervliegtuigkoekje ook een leuk idee zeg voor de kerst. Ook simpel als koekje te maken denk ik. Dat ga ik zeker doen, want naast modelbouwen ben ik ook wel van het kokkerellen.
Ik ga zeker Olaf´s vliegtuigkoekjes bakken enne ... wie zoet is krijgt lekkers! Wie stout is geen vliegtuig.

Wat ook leuk gaat is met koekjes een huisje maken en dan beplakken met snoep met de suiker lijm (poedersuiker met water) je kunt het water mengen met ranja voor een kleurtje.
Ik heb al hele dorpjes gebouwd met mijn dochtertje zelfs een dubbeldekker.

Ik neem toch aan dat er ook mensen van dit forum zoet zijn geweest. Ik vind dat van mijzelf bijvoorbeeld wel, dus ik geef mijzelf weer eens een vliegtuig kado. :D

Het huisje zit inderdaad stevig in elkaar als je met poedersuiker lijm lijmt. Alleen zo af en toe even laten drogen merkte ik. Het huisje is iets te groot geworden, dus als het af is gaan we kleinere huisjes bouwen met wellicht een waxinelichtje erin. Mijn vrouw die in het onderwijs zit wil dit met de hele klas gaan doen. Ik wens haar veel succes.

Dit topic maakt hongerig......

De beste manier om een suikervliegtuig te krijgen is dit: :puppydogeyes:
Dat lukt honden ook altijd...

Oh ja, lukt dat niet dan zet je het machtigste wapen in van een kind: :cry:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem toch aan dat er ook mensen van dit forum zoet zijn geweest. Ik vind dat van mijzelf bijvoorbeeld wel, dus ik geef mijzelf weer eens een vliegtuig kado.

Nee.. je schreef : wie zoet is, krijgt lekkers, wie stout is geen vliegtuig.

Dus.. wees lief en je krijg... wat lekkers (dus geen vliegtuig)
wees stout en je krijgt geen vliegtuig

mijn vraag is dan ook.. wat moet je doen om WEL een vliegtuig te krijgen? :)

(srry flauwe bui even doorgetrokken :))

Kan iemand mij vertellen waarmee ik suikerklontjes op elkaar kan lijmen om er iets mee te bouwen? Kan dat met normale lijm?

Mag dat koud water zijn en bloemsuiker? ik heb gelezen dat da warm moest zijn en ook dat er citroensap bij moest ? :o

Mmm... De voorlaatste reactie is ruim drie jaar oud. Dat snoepgoed zal allemaal al wel op zijn ;-)

Back