Waarom je een schaalmodel bouwt...............

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Richard Branderhorst, 21 jan 2004.

  1. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Op verzoek de titel van deze thread aangepast aan de ontwikkeling van het draadje......

    In een ander draadje kwam deze bovendrijven van onze Dirk:

    http://mitglied.lycos.de/MFC_Ahlen/mfcdo335pfeilteil01haupt.htm

    zeer informatief over de DO 335

    Wat mensen allemaal op hun nek halen en durven ondernemen...En dan er ook nog mee gaan vliegen..Dat snapt niemand buiten deze hobby!
     
  2. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hoi Richard,

    Mooie link heb je ons gezonden.
    Waarom snap je niet dat mensen met zoiets vliegen?
    Moet je een kick geven met zo'n kist op het veld te kunnen staan.

    Denk maar eens aan de kisten op La Ferté...

    Tom
     
  3. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Tom
    Je begrijpt me verkeerd, als modelbouwer weet je donders goed wat er door dat koppie gaat van de bouwer, op de eerste vlucht!!
    De kick als alles na een geslaagde eerste landing veilig terug is, is niet te verwoorden!

    Nee, ik bedoel meer dat de buitenwacht niet begrijpt hoe je zóveel geld kunt investeren in zón duur project, en zó verschrikkelijk veel uren erin stopt met vréselijk veel risico dat het misgaat.
     
  4. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Tom!


    Ben je wel eens op La Ferté gweest? Wauw! 8O

    (Je woont natuurlijk ook wel een heeeeeeeel stuk dichterbij . . . !)

    Ik ken uit 'de bladen' foto-reportages van verschillende shows . . . Erg mooi! :yes:


    Maar, let op! :teacher:

    (Tom, ik zie jou er niet voor aan, maar je roert het punt zijdelings aan).


    Attentie attentie! Aan allen!

    Mijn advies: begin, maar dan ook NOOIT, aan een modelbouw-vliegtuigproject, met als enige reden om daarmee indruk te maken, als je er mee op het veld komt.

    Want.

    Als ze je een aardige vent vinden, dan vinden ze dat als je met een 'Hummel' naar het veld komt (ik noem maar wat), EN als je met een weet ik wat voor (tien?) duizenden euro's duur super schaalmodel met meerdere turbines komt.

    En als je een l*l ben (of, als ze jou een l*l vinden): maak je geen illusie, maakt niet uit waar je mee op het veld komt: ze zullen je nog steeds een z*k vinden. :fuckyou2:

    Ik zou zeggen: kies alleen die dingen / kisten / projecten, waar je ZELF blij van wordt!

    De 'buitenwacht' (leden / bekenden etc.): onbelangrijk. Het gaat om de bevrediging die jouw vliegtuigen jou geven.

    (Als binnenkort (dit weekend? :D ) mijn Cessna Birddog weer het luchtruim kiest (barsten en scheuren, vlekken op de ruitjes, van alles, niet te dichtbij meer komen :nooo: . . .), dan geniet IK van het vliegbeeld :) , dat 'ie het zo mooi doet :) (ondanks dat ik hem zo ongeveer 'from scratch' gebouwd heb (terzijde: dan heb je toch wel even een heel andere band met je model, dan wanneer het een (A)RTF ding is :yes: )), van het feit dat ik per lading wel een half uur kan vliegen :yes: (rustig laag rondjes vliegen), etc. etc.

    (Bijna) Niemand kijkt er (meer) naar :? (behalve een enkeling, die ook vindt dat het inderdaad wel een apart, aardig ding is).

    (Ik denk dat RBC een hoop Birddog's gaat verkopen . . . ).


    Nou ja, kortom, het punt zal wel duidelijk zijn. :roll:

    Vader heeft gezegd. :wink:

    Wie reageert?

    jan
     
  5. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hoi Jan,

    Ik vind je antwoorden altijd geweldig. :lol:
    Ze zijn zo lang en uitgebreid, maar wederom heb je gelijk.

    Ik zal nooit een kist maken die ik niet mooi vind, kan mijn tijd er niet aan verdoen.
    Nu moet ik ook zeggen bij ons in de club is er geen enkel schaalmodel dat kan meedoen aan F4C wedstrijden.

    De meesten onder hen zeggen dat schaaltoestellen niet goed vliegen, al lijkt me dat sterk. :roll:

    Ik heb vaak ook wat tijd nodig om een toestel mooi te vinden, kijk nu naar de FW190 vroeger moest ik er niet van weten vond het gewoon een lelijke kist. :oops:

    Momenteel door er meer info over op te zoeken en de verschillende types te bekijken ben ik het toestel gaan appreciëren en vind ik het een GEWELDIGE kist en waarschijnlijk ook mijn volgende project.

    Op La Ferté ben ik nog nooit geweest :? , maar zou het wel eens een bezoekje willen brengen, misschien iets om eens met het schaalforum hier te doen. 8)

    Tot zover

    Groetjes
    Tom
     

Deel Deze Pagina