Waarschuwing align schroeflijm :!:

Ik weet nit zo goed waar ik dit moet plaatsen maar het gaat om het volgende!

Bij alles align bouwdozen wordt een schroeflijm genaamt r48 mee geleverd. Dit is niet verstandig om te gebruiken zoals ik gemerkt heb. Als het erop zit en het is droog is het vrijwel onmogelijk om de schroeven en heel uit te krijgen; het kopje wordt helemaal dolgebraaid en bij moertjes breken de boutjes mee. Van iemand heb ik zelfs gehoord dat na een paar maanden de schroeflijm broos wordt en uit elkaar valt wat weer gevaarlijk is, zeker in de rotorkop! Wat dan de beste schroeflijm WEL is weet ik niet maar gebruik in ieder geval niet de standaard mee geleverde r48!

gr,

niels

Goed spul hè ;) Schroef verwarmen met soldeerbout alvorens los te draaien. Mits de schroeven niet in kunsttof gedraaid zijn natuurlijk.

Het ligt niet aan de schroeflijm (loctite) maar aan de brakke boutjes die ze gebruiken. Die zijn veel te zacht.

Je moet wel de blauwe gebruiken.

Groen: Om tandwielen te borgen op een as
Blauw: Om boutjes te borgen in metaal, maar kan nog wel los
Rood: Om boutjes en andere metalen verbindingen permanent te borgen (kan niet meer zonder verhitting los)

Tja, dan verplaats ik hem weer naar micro heli's ;)

Verlijming en constructie kan ook... oe dillemma 8O

Satoer zei:
Tja, dan verplaats ik hem weer naar micro heli's ;)

Verlijming en constructie kan ook... oe dillemma 8O

Ik vraag me dus af zolang ik hier kom: Is de T-Rex nu een microheli of een electroheli?

In beide forums staan nml. T-Rex topics (Align)....... :?:

midi of mini lijkt mij.
tussen de micro en elektro in.
vanaf 1kg zou je kunnen zeggen elektro, en tot 500gram micro.

Als je schroeven borgt kun je het beste overal de blauwe voor nemen, die kun je zonder verhitten weer losdraaien. Een T-rex is een micro heli maar door zijn hoge rotorsnelheid niet aan te raden voor indoormeetings.

Misschien een handige tip voor mensen die geen ijzerhandel of iets dergelijks in de buurt hebben. Bison verkoopt blauwe loctite onder de naam Lock Bond, verkrijgbaar bij de bouwmarkt.

ik gebruik altijd blauwe protech locknut. Werkt tot nu toe precies zoals het moet :) Zit vast maar je krijgt het goed los.

Amstel76 zei:
Misschien een handige tip voor mensen die geen ijzerhandel of iets dergelijks in de buurt hebben. Bison verkoopt blauwe loctite onder de naam Lock Bond, verkrijgbaar bij de bouwmarkt.

Kijk, daar heb ik wat aan, ik zat dat spul altijd online te bestellen, nu neem ik het de volgende keer gewoon mee uit de bouwmarkt.
Is deze net zo goed als de blauwe Locktite?

Mijn heli's zitten nog prima in elkaar ;) Ik gebruik het al enige tijd probleemloos, de borging is voldoende en de bouten zijn ook vrij gemakkelijk weer uit te draaien.

Back