WACO S.R.E.

Dag allemaal ,

25 jaar geleden , mijn vader en ik zijn ooit naar de modelbouwwinkel "Maes" in Gent geweest ...

Wij zijn eruit gekomen met een bouwdoos van "Sterling Model Inc." , een "Waco S.R.E."

ik was dan 15 jaar oud , de bedoeling was dat wij samen deze kist zouden bouwen ...

is nooit gebeurd , mijn vader is ondertussen 15 dagen geleden gestorven , en tot mijn grote verbazing , heb ik weer de doos in de kelder gevonden , "untouched" ...

enkele vragen daarbij :

- wetend dat ik geen modelvlieger ben , maar meer een bootbouwer , is deze model nogal moeilijk te bouwen ? De bedoeling is niet om mee te vliegen , ik ben niet in staat en heb ook geen zin om te leren vliegen ( ben bijziend als een mol :lol: )

- indien ik niet in staat ben om deze te bouwen , zou ik meer dan waarschijnlijk deze kit verkopen : hoeveel zou het waard kunnen zijn ? ( is in perfect staat , het hout is nooit vochtig geweest )

hierbij een foto , gevonden op een NL modelbouwer z'n site :

Sterling---Waco-SRE-2.jpg

http://home.kabelfoon.nl/~panos/

de groetjes ,

Laurent

Sterling is niet een merk waar enorme bedragen voor geboden wordt ...... zeker niet in Nedrrland en omgeving .... blijft dus erg wat de gek er voor geeft ..... maar met wat geduld krijg je er zeker € 25,-- voor en als iemand hem echt wil hebben mischien € 75,-- (maar vind die gek eens) .....

Zeker als je hem niet vliegend wil maken, is zoiets goed zelf te bouwen door iemand met wat hout ervaring .....

Laurent,

Ten eerste succes met het verwerken van het verlies.

Geen idee hoe groot dit model gaat worden, maar persoonlijk zou ik het mooi gaan bouwen zonder besturing of motor er in (wel een prop er voor) en vervolgens aan het plafond hangen. Indien je de ruimte er voor hebt zou het een mooi aandenken zijn, waar je 100x meer waarde aan hebt dan die 50,- tot 100,- euro.

Innige deelneming Laurent, en ook ik zou dat toestel uit pure nostalgie nooit wegdoen maar lekker zelf bouwen. Moet voor een bootjesman goed te doen zijn om dergelijk toestel te bouwen zeker als het niet te bedoeling is om er ooit mee te vliegen.

Stevo

Moet voor een bootjesman goed te doen zijn om dergelijk toestel te bouwen zeker als het niet te bedoeling is om er ooit mee te vliegen

Wacht even! :teacher:

Je hebt bouwen: dat resulteert in een luchtwaardig model, en je hebt in elkaar plakken; en dat is iets heel anders. :yes:

Wat wil je? :?

Wil je de 'doos' eer aan doen, dan resulteert dat in een luchtwaardig model.

Je hoeft hem natuurlijk niet zelf te vliegen. :P

jan.

Dirk zei:
Sterling is niet een merk waar enorme bedragen voor geboden wordt ...... zeker niet in Nedrrland en omgeving .... blijft dus erg wat de gek er voor geeft ..... maar met wat geduld krijg je er zeker € 25,-- voor en als iemand hem echt wil hebben mischien € 75,-- (maar vind die gek eens) .

sterling kistjes beginnen onder de kenners en verzamelaars best wel wat waarde te krijgen , ik heb hier een link naar een site van sterling liefhebbers , die onderling ook onderdelen en ervaringen uitwisselen .

ik zelf ben in het bezit van een sterling Citabria , ook zo`n 15 jaar terug gekocht (ik meen bij hobby inn waalwijk) het kistje is inmiddels met pensioen , ik laat m lekker hangen aan het plafond , wegdoen doe ik m nooit , het is alleen al een prachtig ding om naar te kijken :wink:

http://home.mindspring.com/~jeff.coons/vintagesterlingmodels/index.html

Dag bende ,

heb ondertussen het bouwplan en notice een beetje bestudeerd ...

Zo ingewikkeld is het ook niet , ik ga hem dus bouwen , luchtvaardig , zelfs als ik niet vlieg ...

wie weet , mijn 12 jarige zoon zou ooit een RC vlieger kunnen worden ..

By the way , is het raadzaam om van deze vliegtuig een electro vliegtuig van te maken , of is het te groot ?

de groetjes ,

Laurent

Electrificeren is geen enkel probleem, en biedt allerlei voordelen (zie elders op dit cq. het electro-forum). :D

jan.

electro moet te doen zijn , alleen let tijdens het bouwen dan wel scherp op het gewicht , sterling kisten zijn vrij zwaar van opbouw mede doordat er veel onderdelen van plywood zijn gemaakt .

Hallo Laurent,

Ik ben op zoek naar een bouwtekening van dit model.
Zou ik je mogen vragen naar de grootte van deze?

Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes,
Kim

Een schepen bouwer die een vliegtuig met die set up gaat bouwen ?
Dat moet toch he-le-maal gaan probleem zijn ?
Scheeps rompje spannen,.vliegtuig rompje spannen,.dat gaat vast wel goed komen :wink:
Alleen moet het uiteindelijk ook gaan vliegen,.sluit ik me aan bij de rest,.let op het gewicht en lijn de boel goed uit !
Veel bouw plezier :D

Back