Waco

Ik heb een vraag over de instelhoek.
Het hoogteroer op nul gesteld.
De waarden van beide vleugels is 1,2° negatief.
Nu vraag ik mij af of dit wel juist is.
Qua bouw is deze instelhoek niet te wijzigen.
Bekijk bijlage 534383 Bekijk bijlage 534384

das een complexe vraag; maw ik denk een beetje mee. Het betekent feitelijk dat het stabilo, tov de vleugels een behoorlijk positieve instelhoek heeft. Dit zou uitlegbaar kunnen zijn vanwege de downwash van de bovenvleugel die ervoor zorgt dat de hoek van de luchtstroom licht van boven komt en dus negatief. Om dan toch lift uit het stabilo te krijgen wordt er misschien een positieve instelhoek toegepast. Uiteraard heeft de instelhoek tov de vlieglijn ook alles te maken met de polairen van het vleugelprofiel.

Bedankt voor de uitleg.
Voor mij was het onbekend dat een dubbeldekker verschillende invalshoeken kan hebben tussen boven en ondervleugel.
Binnenkort is hij vliegkaar en gaan we zien hoe dit model vliegt.

zou dit wat zijn voor een dle55? die heb ik nog liggen met een zelfgemaakte uitlaat voor een ronde motorkap. Hoe zie je de assemblage van het toestel? gewoon telkens volledig opbouwen op het veld? het is wel verrassend dat ze zoveel carbon gebruiken in deze kist. Zo te zien ga jij met je stermotor al flink onder het opgegeven gewicht! op veel sites vind je deze waco maar dan zonder al die carbon binnenin? speciale editie van jou?

Ik moet de uitlating over carbon corrigeren.
Het is een zwart ingekleurde glasmat.
Gelukkig geen carbon.

Het vlieggewicht komt in de buurt van een traningsmodel en is onvoorstelbaar laag te noemen.
Opbouw gaat verrassend snel, maar je hebt wel veel montage materiaal om hem in elkaar te zetten.

wanneer zal deze voor het eerst het luchtruim kiezen ??
ik ben reuze benieuwd en dan voornamelijk aan het vlieggedrag icm een radial.... zelf heb ik een asp 65cc 5 cilinder waar ik een geschikt huisje voor zoek

Back