blijf je nieuwe topics openen over hetzelfde?
en je meld zojuist een vrij belangrijk dingetje: het is geen originele 401.
er zijn vele bijna 401'S in de omloop, sommige relatief goed, velen vrij slecht.
de problemen waren legio. trillinggevoelig, niet altijd consequent (ene keer goed, volgende vliegdag rot)
ik weet dat er nep 401's waren, waar men domweg een M10 moer aan de binnenzijde van de behuizing had geplakt, zodat ook het gewicht een beetje leek op dat van de echte.
ander punt.
jouw toerental kan gewoon niet oplopen als je niet hebt verandert.
de electronica is simpel. die heeft een waarde, en die houdt hij vast.
die waarde is niet opeens 10% meer of zo.
ga aub ff terug naar de basis.
wat heb je in je regelaar ingesteld.
- governor?
- als de governor uit staat, wat is je gascurve?
- toerental op de rotor?
dan de gyro.
kijk even naar de algemene technische kennis sticky, te vinden onder heli algemeen.
staat een heel hoofdstuk over hoe een staart in de basis afgesteld hoort te worden.
weet even zeker dat je dit hebt gedaan... soms kunnen er in de kleinste basisdingetjes zoveel dingen fout gaan..
zeker als de staart wat kritisch is.
en ik heb bij jou het idee dat het begrip gain nog een beetje te nieuw is.. niet lullig bedoeld..
dus ik wil de basisdingetjes uitsluiten..
welke staartservo heb je?
een te langzame servo, zonder de goede instellingen, kan heel veel verzieken.
loopt de aansturing echt soepel, zonder zware punten?
extreem belangrijk..
te vaak over het hoofd gezien..
en vergeet niet, een nep 401 kan heel erg makkelijk die rammelende staart veroorzaken..
er zijn genoeg mensen die hem toch goed hebben gekregen, ook veel waarbij het niet is gelukt.
een echte 401 is niet zo kritisch, of het toestel moet iets mankeren..