wagging tail

Discussie in 'Flybarless' gestart door Vinnie-Pinnie, 10 feb 2010.

  1. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Sinds ik flybarless vlieg (Trex700E)blijf ik een langzaam swingende staart houden. Krijg het gevoel dat de gain te laag staat terwijl dit niet het geval is. Heb de vbar accel 55 Pgain 80 Igain 50 Slider 90 dit is gewoon vrij standaard en zou de staart gewoon strak moeten zijn!Gebruik een BLS254 tailservo(nieuw)en heb alles mechanisch nagekeken en kom tot de conclusie dat alles prima in orde is.
    Weet iemand misschien wat ik over het hoofd heb gezien waardoor de ik de staart niet strak krijg?
    Ik gebruik mikado VBAR
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Vbar instellingen ken ik niet, wat ik wel weet is dat gain instellingen doorgaans niet van helicopter op helicopter over te dragen zijn.

    Vaak is er wel een richtlijn, dus daar en daar tussen moet het zitten, en dat zal bij Vbar niet anders zijn.

    Als jij denkt dat de gain anders moet om je probleem op te lossen, moet je dat gewoon doen. Dat jouw instelling niet 100 % overeenkomt met het gemiddelde wil niet zeggen dat jouw heli een probleem heeft.
     
  3. mhoebrec

    mhoebrec

    Lid geworden:
    6 dec 2009
    Berichten:
    34
    Wordt de tail wag niet veroorzaakt door vibraties?
     
  4. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Naar mijn idee is het mechanisch. Wag blijft bij verschillende gains. Ligt in iedergeval niet aan elektronica.

    Gooi de I eens naar 60, A naar 70. Als de wag dan wat sneller wordt maar geen hunting is het mechanisch.

    Wag gaat ook amper sneller bij hogere toeren toch?
     
  5. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Ga nog eens alle lagers vervangen in de hoop dat dan alles opgelost is hoewel alle lagers in prima conditie zijn, maar toch het nog meer zekere voor het onzekere nemen!!
    Vibraties heeft hij bijna niet, zeker niet zoals een Nitro rex.

    @Bart: zie je snel mits het weer meewerkt.
     
  6. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    PB maar wanneer je op het veldje bent. Dan beginnen we weer bij 0.

    Ik zou gewoon een nieuw staartsetje bestellen. Dus bladhouders, inc lagers. Is het dat niet, jammer maar dan heb je er altijd 1 reserve. Daarbij is het ook niet super duur.

    Staartasje zou ik dan ook meteen vervangen. Los hiervan, zijn je staartblaadjes wel in orde? Probeer anders gewoon eens simpele plasticblaadjes. Heb waarschijnlijk nog wel een setje liggen 105's.
     
  7. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Ik heb er al een aantal keren wat over gelezen op Helifreak, ook met de T700.
    Sommige gevallen(meestal nitro) lag het aan vibraties.
    Andere gevallen loste het op door Alu tailgrips te nemen, of een upgrade met minder speling.
    Ik heb ook al foto's van mensen gezien met een T700E FBL die een carbon stuurstang hebben.
    Hoop dat hij bij mij mooi strak zal staan (de staart dan :D), als het weer eens beter wordt :)
     
  8. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Typisch, hier heb ik helemaal geen last van en ik vlieg een Nitro drilboor TR700. Met de plastick tailgrips.

    [​IMG]

    Misschien te veel precompensation?

    P.S.
    Mijn tail staat dead-center bij 0 pitch.
    Ik heb dus niet de 8 graden standaard tail compensation hardwarematig ingevoerd.
    En de sensor is strapped met klitteband.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Die scorpion he, die heeft nooit een as wissel gehad toch?

    Waar blijft die update van mikado, kunnen we trillingen uitsluiten:D
    Ligt echt niet aan de elektronica.

    Je hebt wel de standaard mikado plakkert gebruikt?

    @walter: Je gebruikt de standaard align staartblaadjes? (van de kit?)
     
  10. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Yep, stock tailblades.

    Oh,,... even de Normal settings...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    haha yaw van 150 :D

    Die truck gebruik je niet? Om nog snellere piro's te maken.
     
  12. DaMiGe

    DaMiGe

    Lid geworden:
    8 apr 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Reuver
    Die van het verwijderen van de staartblaadjes ken ik al :rolleyes:
     
  13. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Heb metal tailbladeholders alles is spelingvrij dus daar kan het niet aan liggen,misschien ergens een lager maar heb ze gecontroleerd en kan geen kapotte vinden ga ze alsnog vernieuwen,weet het eigenlijk echt niet meer:confused:.
     
  14. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    tailwag

    Op het vstabi forum schrijven ze dat het een probleem moet zijn met een lager(s) dus waarschijnlijk moet ik op zoek naar een kapotte lager(s).
    Ga nu alle lagers vervangen in de hoop dat die nare tailwag stopt.
    Het weer is toch bagger dus maar weer sleutelen.
     
  15. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Begin eerst maar eens met alle lagers in je staartbladhouders. Dan de lagers van je staartas. De staartblaadjes ook niet te vast in de bladhouders zetten.

    De lagers van je hoofdas en TT kunnen wel een wag veroorzaken maar dan moeten ze echt heeeel ver naar de haaien zijn. En waarschijnlijk ook een dikke failsafe trekken op je 35mhz.

    @damige: er is nog een andere, meer bruikbaar, truckje ;) Soort van switch tussen debiele pirorate en vliegbaar.
     
  16. EC135

    EC135

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Limburg
    Vinnie, Ik weet niet of en hoevaak je de heli ongepland op de grond hebt gezet maar als dat is gebeurd zou ik zeker het lager van de hoofdas vervangen/controleren.
     
  17. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Hoi Maarten,heb de heli niet gecrashed maar een rotte lager is altijd mogelijk en ja hoor gevonden inderdaad een lager van de hoofdas(onderste lager),hopen dat dit de boosdoener is want langzaam is mijn fantasie op!Tevens heb ik een iets dikker opvulringetje 0,8mm ertussen geplaatst loopt de autorot.gear vrijer boven de motormount.Heb jij al gevlogen?
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2010
  18. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Goeie,

    Bij de Raptors heb ik dat maar één keer moeten doen. na 8 crashes of zo.
    Bij de TREX700 vervang ik ze IEDERE keer !!!!
     
  19. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Bij Align kun je ze vervangen voor een crash :D
     
  20. hendrik131

    hendrik131

    Lid geworden:
    8 apr 2009
    Berichten:
    11
    lagers

    he kerel neem even de oude mee naar een lager huis dan zet je er orginele skf lagers in op de hoofas die draaien ook iets stroever die hebben iets dikker vet erin zitten die zijn veel beter
     

Deel Deze Pagina