De afgelopen paar jaar heb ik af en toe meegedaan met F1A (vroeger A2) zweef, met een model ontworpen begin jaren 60. Natuurlijk kan ik daar geen moderne draai/sleurstart mee maken; het gaat al goed als het model boven mijn hooft van de lijn af raakt. Maar, door te letten op de wind en in te schatten wanneer er een thermiekbel voorbij komt en enige mazzel, kom ik soms tot drie maxen in vijf vluchten! En daar ben ik toch een partij trots op! Ik kan en mag zo rustig meedoen met de Nederlandse top. En dan kan ik die experts met de sjieke dure modellen rustig hun gang laten gaan, het deert me niet en ik hoef niet zo ver te komen.... Ik kijk vol bewondering toe, dat wel!
Trouwens, Arthur, A1 klasse modellen zoals de UHU zijn niet de makkelijkste om af te stellen! Je bent zeker de enige niet die daar teleurstelling mee heeft beleefd..... Als ik terugdenk aan de problemen die ik met het oplaten van mijn Aiglets heb gehad! Probeer eens een klassieke A2 uit één van die Aeromodellers of Bouwen en Vliegens, die zijn gemakkelijker in de omgang.