Ik was op zoek naar lipo's voor m'n T-rex heli.
Ben op het spoor gekomen van lipo's van Walkera, precies wat ik zocht.
11.1V 1500Mah. met de juiste afmetingen en gewicht en heb deze pakketen rechtstreeks uit China laten overkomen via mijn werkgever.
(zeer mooi prijzje 106 RMB nog geen 16 EURO).
Eenmaal in huis pakketen bekeken en tot mijn verbazing drie aansluitdraaden ,kennis van elektronika is matig te noemen, dus een mailtje gestuurd naar fabrikant en die vertelde mij dat de derde draad voor het opladen was in verband met de balanceerunit die op het pakket aanwezig is.
Dit printje is erg klein en was me in eerste instantie ook niet opgevallen, erg handig, stekker er in en laden maar.
Ben gaan laden met een simpel laadertje van Graupner LI-PO CHAGER 4,
en na het laadproces het pakket gemeten en met een 12.63 V. op de display,ik heb de cellen niet apart gemeten.
Een clublid heeft een pakket mee naar huis genomen en gaat ze verder
testen wat ze kunnen leveren aan vermogen e.d. deze is erg enthousiast
en is een zeer bedreven elektrovlieger bij Delta Oss.
Ben benieuwd wat de resultaten zullen zijn.
Wat ik hier mee wil zeggen als deze balanceerunit goed werkt, neemt het werk uithanden en tijd, en is de drempel eenvoudiger te nemen naar lipo's, dan wanneer er allerlij extra elektronieka bij gekocht moet worden,
en kans op gevaarlijke situaties,verkeerd aansluiten e.d. wordt vermeden.
Dit bericht heb ik geplaatst naar aanleiding van draadje in accu & laad techniek over zin en onzin balanceren Lipo's
Gr. JF
Ben op het spoor gekomen van lipo's van Walkera, precies wat ik zocht.
11.1V 1500Mah. met de juiste afmetingen en gewicht en heb deze pakketen rechtstreeks uit China laten overkomen via mijn werkgever.
(zeer mooi prijzje 106 RMB nog geen 16 EURO).
Eenmaal in huis pakketen bekeken en tot mijn verbazing drie aansluitdraaden ,kennis van elektronika is matig te noemen, dus een mailtje gestuurd naar fabrikant en die vertelde mij dat de derde draad voor het opladen was in verband met de balanceerunit die op het pakket aanwezig is.
Dit printje is erg klein en was me in eerste instantie ook niet opgevallen, erg handig, stekker er in en laden maar.
Ben gaan laden met een simpel laadertje van Graupner LI-PO CHAGER 4,
en na het laadproces het pakket gemeten en met een 12.63 V. op de display,ik heb de cellen niet apart gemeten.
Een clublid heeft een pakket mee naar huis genomen en gaat ze verder
testen wat ze kunnen leveren aan vermogen e.d. deze is erg enthousiast
en is een zeer bedreven elektrovlieger bij Delta Oss.
Ben benieuwd wat de resultaten zullen zijn.
Wat ik hier mee wil zeggen als deze balanceerunit goed werkt, neemt het werk uithanden en tijd, en is de drempel eenvoudiger te nemen naar lipo's, dan wanneer er allerlij extra elektronieka bij gekocht moet worden,
en kans op gevaarlijke situaties,verkeerd aansluiten e.d. wordt vermeden.
Dit bericht heb ik geplaatst naar aanleiding van draadje in accu & laad techniek over zin en onzin balanceren Lipo's
Gr. JF