walkera 22e zender probleem

hoi allemaal,

mijn zender heeft het begeven toen ik met de lader (zonder battery-en) toch even wilde 'spelen'.

Er is slechts 1 weerstand (die speciaal voor klojo's zoals ik is aangebracht) doorgebrand, de waarde is dus helaas niet meer af te lezen..

Heeft er iemand toevallig een foto van die weerstand of kan iemand de waarde (kleurtjes) even doorgeven?

hij zit in het verlengde van de power aansluiting op de print waar ook de antenne op aangesloten zit.

Mijn dank is alvast HEEL groot!

Gr,

Marcel

jvthert,

hoe de kleurcode werkt weet ik.. maar de weerstand is nu helemaal zwart ;) kan hem zelf dus niet meer aflezen...

Gr,

Marcel

Niet overdrijven.............ik heb je alleen de weg gewezen. (toevallig een keer gelezen). Graag gedaan!;)

Mvg.

Laatst bewerkt:
Let op. Volgens mij is dit GEEN weerstandje van 2,2Ohm zoals in het aangegeven draadje wordt gesuggereerd. Volgens mij is het namelijk een SPOELTJE van 2,2µH. S(moors)poeltjes worden namelijk ook in dezelfde vorm als weerstanden gemaakt en men gebruikt ook dezelfde codering.
Dat is ook de reden waarom die "weerstand" bij die jongen in dat draadje zo warm wordt. Wanneer het een spoeltje is zal de weerstand ervan veel lager zijn en wordt hij niet warm. Dat hij toch 2,2Ohm meet komt door de meetfouten die er gemaakt worden. Dergelijke lage weerstands waardes kan je eigenlijk niet goed met een simpele multimeter meten. De weerstand van de meetdraden, de overgangsweerstand van de meetpunten naar het onderdeel en nog een paar factoren maken de meting erg onbetrouwbaar.

Back