Walkera 35 vragen.

Hallo mede hobbyisten,

Ik heb een vraag over de Walkera 35 van mijn pa, die hier geen lid is dus stel ik hem maar even.
Hij heeft hem net 2 wkn ongeveer maar het probleem is dat hij niet van de grond wil komen zelfs niet als de motor fullspeed draait.
Hij is helemaal standaart, en het startgewicht is 20 gram meer als de fabrikant voorschrijft dus 570 gram.
De pitch is 12 graden als ik het goed schrijft, en dus goed volgens de fabrikant.

Kan iemand ons helpen dit op te lossen of heeft iemand tips of dit ook meegemaakt.

bvd rob

Walkera_35__6_Channel_Radio_Control_Helicopter.jpg

Als beginneling zou ik zeggen koppel de motor af en kijk wat de pitch doet als je gas bijgeeft, misschien verdraait hij in de verkeerde richting. En dat goed zit zou ik zeggen hou hem vast en kijk of hij in de juiste richting blaast, als hij niet hard genoeg blaast zou ik die pitch gewoon mechanisch groter zetten. Of misschien draait je motor niet snel genoeg en is de lipo kapotgeladen, of wieweet verkeerde batterij. Weet niet of je wat bent met dit antwoord in afwachting van de antwoorden van ervaren personen...

Ik denk dat het vooral met de motor te maken heeft, heb zelf een tijdje de 36 gehad en daar was het hetzelfde probleem, heli niet van de grond te krijgen en met brushless setje ging die stukken beter. Ook zou ik wat krachtigere accu gaan halen, toch minimum een 1500mha 15C

Hallo,

Kijk idd even na of de pitch niet verdraaid. Als dit niet het geval is kun je de heli altijd meer pitch geven. Als dit niet helpt, moet je de pitch is een stuk minder dan 12 graden zetten. (rond de 8/10) Misschien kan de motor zoveel weerstand namelijk niet aan, omdat het nog een standaard motor is :wink:

Mvg,

Remco

Misschien ook een gekke draait de rotor de goede kant op? (lijkt me sterk van niet maar toch)

daarnaast denk ik toch ook dat de accu/motor het niet aan kunnen,
best jammer dat je denk dat je een vliegend model krijgt en toch niks doet.

volgens mij is het zo dat alle #35 en #36 niet met de originele motor van de grond komen, of maar 30 cm... daarom worden de nieuwe #36 ook allemaal met brushless geleverd. brushless kit is de oplossing denk ik.

en neem dan gelijk de align set, dan hoef je niet gelijk up te graden als het goed gaat :)

Back