Walkera 36 vragen

• Topicstarter Topicstarter VeeGee
  • Startdatum Startdatum
V

VeeGee

Guest
Heb net de Walkera 36 besteld en ben een beginner. Nog nooit eerder gevlogen met zo'n ding. Ik heb gelezen dat soms het afstellen best moeilijk is. Heeft iemand geode tips voor het afstellen voor mij? Of een site waar in het NL duidelijk uitgelegd staat hoe ik alles moet afstellen? Alvast bedankt en als iemand nog tips heeft hoor ik het graag :)

Kan je er misschien nergens mee terecht zoals bij een vlieclub ofzo? Als beginner is het altijd wel moeilijk omdat je niet echt weet waar je op moet letten ook bij het vlieggedrag. Het instellen van de pitch is belangrijk en zeker bij brushed motoren. Controleer ook eerst of alle vijzen en boutjes wel goed vastzitten en gebruik eventueel een klein druppeltje secondelijm om te voorkomen dat ze loskomen.

Ik krijg er een brushles motor in. Een 180L met Ottet 25A Regelaar en softstart. Maar hoe stel ik die pitch in eigenlijk?

De pitch wil zeggen de hoek in graden waaronder uw hoofdrotorbladen gekantelt zijn. Dit meet je met een pitchmeter en kan je regelen op je zender. Vanwaar ben je erges?

Drenthe, noord Nederland. Is het moeilijk om de pitch in te stellen zonder zo'n pitchmeter? donderdag komt mn 36 binnen en wil eigenlijk zo snel mogelijk leren hoveren enzo.

Heb ik zelf nog nooit geprobeert, misschien dat je dat grotendeels met een gradenboog kan proberen maar ik betwijfel of dat degleijk gaat lukken. Je merkt het wel als hij niet goed omhoog gaat. Ik kan je ook wel eens aanraden op het forum van walkera zelf te gaan kijken, daar moet je eens zoeken naar "PLT PLZ ". Hier kan je vinden hoe je dat juist moet afstellen.

ik vlieg zelf met een df36 en ik woon ook in noordholland. mocht het niet lukken wil ik je wel een keer helpen.
waarschijnlijk hoef je als je de heli hebt niet meer in te stellen dan gyro.
als de 36 geleverd wordt vliegt hij al aardig goed vaak, de gyro moet je waarschijnlijk iets minder gevoelig zetten omdat de staart anders gaat hunten.

Das wel mooi dat hij standaard al wel goed is. Wat betekent ''anders gaat de staart hunten'' ?

dat is eigenlijk in combinatie met dat je de staartlink een gatje hoger op de servohevel zet van de staartservo.
als beginner hoeft dit niet, dus je hoeft denk ik niet eens de gyro in te stellen.
hunten is dat de gyro zo gevoeligstaat dat hij zegmaar overdrijft, als de staart iets naar links gaat stuurt hij automatisch zoveel naar rechts dat de staart weer teveel nar rechts gaat, dan stuurt hij weer teveel naar links enz..
dus hij werkt zichzelf tegen.

Beste VeeGee,

Waar in drenthe woon je dan? Ik vkieg zelf met de 22E en dat is de kleine versie van de 36. Ik woon in steenwijk en dat is vlak bij meppel.

M.v.g. Mark

Back