Walkera 36 wat upgraden?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hoi,

Ik ben van plan men walkera 36 wat power te geven en hem evenredig te maken met de beruchte TREX'en :evil:

Momenteel is de setup het volgende:
- Walkera 36
- 3x Graupner C-121 servos, GWS naro op de staart
- Gyro zoom HH
- Brushless motor walkera 3200kv + 30 Amp controller.
- GWS 6 kanaals ontvanger.

Omdat er wel wat storing opzit en de motor niet echt de kracht heeft die ik vraag had ik het volgende in gedachte:
- Motor Align 430L 3550kv
- Align Regelaar 25 Amp of 35 Amp met governer mode
- 6 kanaals Ontvanger met berg technologie.
- GY401 gyro met digitale micro servo
- Align Houten Pro Rotorblades 315mm

Nog wat aanpassingen of zal dit hard genoeg gaan?

Ik zou dat alleen doen als die motor ook geschikt is voor de T-rex of x-400. Mocht de Walkera bezwijken kun je altijd een kale T-rex of X-400 kopen en de setup overbouwen. Verder is de GY 240 ook prima geschikt.

Dit is de motor die standaard in de trex 450 steekt, gewone versie is de 420 en geeft 3200kv, de betere versies hebben de 430 aan boord van 3550kv, na wat rondgelezen te hebben op forum scoort deze motor zeer goed op een trex.

Men bedoeling is wel alles te kopen zodat ik het later nog kan overbouwen op een trex. Zit er veel verschil tussen een digitale servo met de GY401 en de GY240 met gewone servo?

En is governer mode nuttig voor een trex of walkera of is dit niet noodzakelijk?

En zou de Hyper Power 2000mha 15C/20C van perba dit alles aan kunnen zonder over te belasten?

Nu kom ik ook net een aanbieding bij rcmarket tegen, de 420 motor 3300kv + 25Amp regelaar met governer voor 69 €, is wel goedkoop vind ik, maar zijn de prestaties dat ook? Gaat het veel verschil geven in performance tussen de 420 3300 en de 430 3550?

De werking van de 240 is hetzelfde als die van de 401, het enige verschil is dat je de 240 niet vanaf de zender kan inregelen en de 401 moet je vanaf de zender inregelen. Beiden zijn top gyro`s. En de 240 is iets goedkoper.

Ik vlieg mijn X-400 met een align 2800 kv motor met phoenix 25 a regelaar en heb power zat voor kunstvlucht. De governerfunctie is wel handig !

hallo mensen..

ik heb ook een 36#
ik wil graag een beetje advies..

waar kan ik een degelijke ontvanger halen via internet en van welk merk?
het moet iig een 6 kanaals zijn.
en ik moet ook nieuwe servo's hebben..waar en welke kan ik het beste kopen?
ook heb ik veel gelezen over een antenne die je kunt halen..die van mij is wel erg lang en opwikkelen veroorzaakt storing maar afknippen mag ook niet.
ik wil ook een nieuwe staartservo welke kan ik daarvoor nemen? want de standaart die er opzit is zeer traag.
en is er ook een goeie gyro voor minder dan 90 euro zoals bijvoorbeeld de gy 240?

groetjes david

Waarom nu alles al vervangen?? Je hebt je heli toch net nieuw?? Kan je al ermee vliegen?? Als niet....waarom zou je alles vervangen....??

Als je toch wilt gaan vervangen, dan zou ik eerder de zender dan de ontvanger vervangen. Servo's zijn oke. Dus dat is onnodig....

Als je de nieuwe gyro van walkera hebt dan kan je er wel goed mee vliegen, heb ik gehoord door andere mensen. Heb je de oude gyro, dan is de GY240 wel fijn. Ik vlieg zelf ook met de GY240

Als je antenne is opgewikkeld...moet je het uitwikkenen :wink: . Zo heb ik mijn antenne zitten. Dit is de dragonfly #36 van dutchhelipilot. Maar mijn antenne zit ook zo

N_art518_Memo2_1.jpg

Nooit antenne draad afknippen!! behalve als het in de handleiding staat...

ik heb al een nieuwe motor en accu gehaald en dit doet het allemaal goed.
ik ben nu bezig met alles afstellen maar ik heb alleen een oude gyro...type 01 en die is totaal niet geschikt.

dus ik wilde graag wat info over wat ik het beste kon doen en waar ik het kan halen...
ik was gecrasht en heb sinds deze week alles weer in elkaar zitten dus ben beetje aan het afstellen...uitlijnen enzo want hij trilt best veel.

wat de servo's betreft die zijn niet echt van de sterkste kant...ik heb overal de oude versie van:S

dus vandaar dat ik aan het vervangen wil gaan

jij had ook een nieuwe zender he...eentje van hitech
paar mensen op forum zeiden me dat je bij sommige adrssen een mx12 kon krijgen voor 89 euro...heb dit echter nog niet kunnen vinden.
goedkoopste wat ik heb gezien is 189.

jij hebt ook een koelvin gekocht he...waar heb je die gekocht? heb je daarvan een adres..?

majah nu heb ik nog geen antwoorden op mijn vorige vragen...
en om antwoord te geven op jou vraag...neej ik krijg hem de lucht niet in:S

misschien heb jij wat tips...

grtzz david

De mx-12 voor 189 is een set, dus daar krijg je ook servo's en een ontvanger bij.
Je kon ergens hem los kopen voor 89 euro. Alleen weet ik de site niet meer...hoelein ofzo... :? :?

Wat is er dan mis met de servo's?? Wat doen ze niet (of juist wel)??

edit:
uhm....koelvin.....uuh...zie banner boven :P www.ercmarket.com

En ik heb een Hitec eclipse 7 zender. Iets duurder dan de mx-12. Maar ik heb hem 2e hands gekocht. Jij zou ook moeten kijken naar 2e hands spul :wink:

ze reageren heel traag,
en ik lees overal dat ze er nieuwe servo's in doen en ik heb geen zin om weer te crashen dus ben ik gewoon beetje bij beetje dingen aan het vernieuwen zodat het niet aan de heli kan liggen

aha....wat staat er op jouw servo's?? NS-05??

Ik vind dat je gewoon veel moet simmen en gewoon ermee proberen te vliegen.
Alleen jammer dat het geen lekker weer is :( Ik heb ook al een tijdje niet gevlogen :( :(

Maar zender, ontvanger en gyro hoeft op het begin eigenlijk helemaal niet vervangen te worden.
De gyro is wel irritand. Maar dat merk je alleen als je rondjes gaat vliegen, en volgens mij ga jij toch alleen proberen te hoveren en te hoppen.

jah dat hooveren komt er nog niet echt van!
ik weet gewoon niet hoe ik de knoppen op mijn standaart zender moet instellen...

dat simmen doek al heel lang nie meer...dat schiet nie op...ik hem fms das eg kut...ik wil true flight hebbe ma weet nie waar ik die kan halen...

jah het is idd shit met die wind

ik ben ff eten

grtzz

Helirulez zei:
ja dat hooveren komt er nog niet echt van!
ik weet gewoon niet hoe ik de knoppen op mijn standaart zender moet instellen...

dat simmen doek al heel lang nie meer...dat schiet nie op...ik hem fms das eg k%# (censuur)...ik wil true flight hebbe ma weet nie waar ik die kan halen...

ja het is idd s#%$ (censuur) met die wind

ik ben even eten

grtzz

Uuuhmmm....handleiding...?? Als jij helemaal niet weet hoe je deze zender moet instellen, hoe doe je het dan met een computer zender??

Ik heb gehoord dat je met de zender van de Dragonfly #36 een speciale kabel nodig hebt. Heb jij die??? Zo ja....heb je wel een gehoord van ppjoy?? PPJoy: Zender als joystick(FMS, MS FS e.d.)+Tru-Flite

En heb je dit draadje al gelezen?? Gaat over afstellen enzo....Grote microheli-uitleg voor de beginners!

BarnOwl zei:
Die MX 12 koop je hier:http://www.modellbau-bichler.com/pr...=3480&osCsid=dee5e8bc24de3d33c2c1b2e68ae50f36 vor 89 Euro. De komplete set incl ontvanger e.d. kost daar 149 Euro.
Ik weet niet of de MX 12 zondermeer te programmeren is met de Walkera ontvanger.......

De ontvanger is met een andere zender te gebruiken indien je een speciaal voor walkera geslepen kristal in je ontvanger propt, het beste is te kijken welke kristal er inb de ontvanger zit en dan dezelfde frequentie voor je andere zender te kopen. Heb het hier getest en het werkt, maar of het goed is... daar twijfel ik aan... denk dat je betere een andere ontvanger kan kopen.

de standaard zender van de #36 hoef je toch helemaal niet in te stellen... staat volgens mij allemaal al goed.

heej duccan..
jij zei dat je je antenne net zo hebt als helipilot op die foto...
maar dat betekend dat je hem dus hem ingekort...die van mij is namelijk zeer lang..
ik heb gelezen dat je de antenne niet moet afknippen.

hit me back grtzz david

nee hoor, je kan hem ook op de manier van de foto doen, EN de antenne op de orginele lengte houden.
gewoon de antenne door een rietje doen, het rietje op het landingsgestel plaatsen met tiewraps, antenne door de stabalizer doen, weer met de antenne terug naar het landingsgestel en daar vast zetten.

hallo mensen...
haha afgelope vrijdag weer gecrasht..
frame kapot...ben op dit moment al weer bezig met alles in elkaar zetten...
gaat allemaal heel goed..ik weet nu iig wel waar alles zit en hoe alles werkt...ookal gaat het met vallen en opstaan...

vraagje,

ik crashte en mun hele frame begaf het...terwijl de crash niet zeer hard was.
is er geen gepimpte versie van een frame voor een 36 net zoals die er is voor een trex...?

kan opsich wel handig zijn.

ook wil ik over een tijdje alu onderdelen gaan halen bijvoorbeeld rotorkop en tail.

waar kan je die tegen een goeie prijs halen?

grtzz david

Back