Walkera 36 wat upgraden?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
Bij RC-Discount hebben ze alu onderdelen en redelijk laag geprijst.

volgens mij is deze bedoelt voor ccpm heli's, dus niet voor de 36.
misschien moet je kijken voor chassis' van een t-rex HDE :wink:

Rwegert wat is een barbone uitvoering? er staat geen plaatje bij namelijk!

ik heb na mijn crash alles eindelijk in elkaar...
hele frame kaal en nieuw frame gekocht en alles over gezet.
hij doet het prima...alleen werd de staart gyro best heet...
hij gaf geen kick meer toen ik hem probeerde de heck te laten bewegen.

heb nu sg90's besteld...deze zijn wel goed toch voor mijn 36# hoop dat deze het wel doen!

ik heb een fijn adres gevonden in DL voor servo's en dergelijke...redelijk goedkoop.
4x SG90 voor 32 euro...
www.rc-toy.de

grtzz david

@helirulez

De standaard servos NS55 van walkera zijn goed. Ik hep wel de walkera giro vervangen met en Futaba GY240 en op det standaard start servo gehangen. Veel sneller en lekker exact. Vliegt nu prima. Barebone is in principe frame en tailboom.

Success met het vliegen!

/roger

rwegert zei:
@helirulez

Ik hep wel de walkera giro vervangen met en Futaba GY240 en op det standaard start servo gehangen. Veel sneller en lekker exact. Vliegt nu prima. Barebone is in principe frame en tailboom.

Success met het vliegen!

/roger

??? en op det standaart start servo gehangen?

ik heb een walkera wk 06 gyro net binnen gekregen...deze is best goed heb ik me laten vertellen. wat is het grootste voordeel vind jij van de gyro die jij hebt?

grtzz david

een gy240 is gewoon kwaliteit, een gyro die ook bij hard 3d de staart op zijn plek houd :) voor mij overbodig op het moment dus :lol:
barebone is de heli zonder alle elektronica dacht ik.

het zwaartpunt ligt wel erg laag op de 36 nu vind ik, als je vol naar rechts stuurt geageert hij wel snel, maar niet zo dat hij bijna een flip maakt ofzo, zou dat komen doordat de lipo zover beneden zit, want bij een t-rex zie ik wel eens dat de lipo schuin omhoog staat.

het zou inderdaad kunnen dat het zwaartepunt van de 36 te laag ligt!
kan ik je denk ik ook niets over vertellen.

wel vind ik dat de 36# een beetje overgewaardeerd word door veel.
ik heb hem nu een tijdje en heb alles upgegrade wat maar kan.
als ik dit van te voren wist had ik 1000% een trex gehaald.

meer beginprijs maar toch beter kwaliteit. speling bij de swashplate en tussen de rotorkop en de swash bij dat zwarte blokje in het midden van je main shaft. dat moet op een echte heli niet kunnen doordat daar een extra pin op zit. ( bij trex wel en walkera niet ) en dit benadeeld zijn eigenschappen.

ook vind ik de paddles veel te lomp en zwaar waardoor hij traag stuurt.

ik heb nu de nieuwe servo's besteld en ben benieuwd of dit gaat schelen.
bij het hooveren ben ik wel zeer tevreden over mijn 36# gaat zeer stabiel maar de staart heeft zo af en toe wel een eigen leventje...

waar kun je tegenwoordig het goedkoopste onderdeeltjes halen? rcvliegshop begint btw zondag weer met bestaan!!:D:D
scheeld flink in de portmonai!

grtzz david!

nog net even naar upgrades gekeken en nu blijkt dat het frame van de zoom400/shogun precies overeenkomt met de dragonfly 36. het ond. nummer van de zoom is T0500.001
en als je deze dus carbon wil moet je bijvoorbeeld deze nemen:
http://www.ercmarket.com/eshop/product.php?productid=11240&cat=33&page=1
wel wat duur, 119 dollar exl verzenden, maar wel very bling bling 8) :D
misschien is een frame mooi zelf te maken met een plaat carbon? moet kunnen toch :)

explosive rc tuning zei:
nog net even naar upgrades gekeken en nu blijkt dat het frame van de zoom400/shogun precies overeenkomt met de dragonfly 36. het ond. nummer van de zoom is T0500.001
en als je deze dus carbon wil moet je bijvoorbeeld deze nemen:
http://www.ercmarket.com/eshop/product.php?productid=11240&cat=33&page=1
wel wat duur, 119 dollar exl verzenden, maar wel very bling bling 8) :D
misschien is een frame mooi zelf te maken met een plaat carbon? moet kunnen toch :)

Het is 119€, en de verzending valt wel mee want ze zitten in België.

ziet er mooi uit inderdaad!
ik heb alleen mijn twijfels...
komt het frame wel echt overeen met die van de dragonfly?
ziet er namelijk stuk anders uit :roll:

zou vandaag met dutchhelipilot en anderen gaan vliegen op een weiland maar zoals altijd hier in NL is het weer kut!

kennen jullie al iemand die een gepimpt frame heeft van een dragonfly?
ik zit er wel over te denken om er een aan te schaffen...ook omdat mijn vorige frame in 2en was gebroken na een crash!

ik heb nog een leuke link...haha duitsers...!!
http://www.wimp.com/rchelicopter/

groetjes david
en fijne pase;)

Ooooohh, scheise.....ooohh scheise.....
Ontzettend lullig voor die gasten, maar ik kan zelf momenteel niet vliegen omdat mijn Rex zit te wachten op een nieuwe regelaar en mijn DF4 zijn staartmoter aan gort is.

Dan zijn er twee dingen die het leed verzachten: Met dit weer kun je toch niet (Buiten) vliegen en het kijken naar anderen die nog wat meer problemen hebben........ :evil: :D

Ja het filmpje is inderdaad iets ernstiger dan de problemen die de meeste van ons hebben;)

ik kan momenteel ook niet vliegen door mijn staartservo die is doorgebrand:S
heb nieuwe besteld in DL lekker goedkoop en overmorgen al in huis!

heb verder nog wel vraagje...
ik ben alleen nog maar aan het hooveren en nose in enzo...maar hoe kun je gewoon draaien? doe je dit dan doormiddel van je gas stik meer gas te geven aan de staart? dus naar links of rechts...
wou ik even weten!

heeft verder iemand SG90 servo's in gebruik? wil even weten of ze de kwaliteit hebben die sommigen beweren...ikheb ze ook net besteld dus ben benieuwd.

draaien doe je inderdaad met de staart, dus de gas-stick naar rechts en linkt te bewegen (bij mode 2).
vet filmpje toruwens, lol dat ie op het laats ook nog z'n fikke verbrabd :lol: zonde van de heli wel :(

Helirulez

Ik heb net deze servo's op mijn hornet, slagje kleiner als jouw 36. Moet zelf nog even een setup(2 gemixte regelaartjes) uitzoeken. Vloog eerst met een 22e setup van walkera,maar werd dat een beetje zat... Mixers zijn niet zoals ik ze eigenlijk wil hebben. En dan nog niet over het zendertje gesproken :lol:

Kheb de heli vanmiddag helemaal ingesteld op de zender. Dus gauw een gemixt controller boardje zien te vinden. En weer knalle!
:P
Grtn Ijsbrand

ijsbrand

dat verhaal van die mixers snap ik niet helemaal...
je zender mixt toch automatisch?
mijnes wel heb ik me laten vertellen...
tenzij je een zender hebt die geen mixer heeft.

maar uit jou verhaal kan ik dus lezen dat jij de SG90's niet top vind?
ik heb ze in DL besteld voor 8 euro pst! dat haalde mij wel over...
heb namelijk al zo belachelijk veel upgrades gekocht dat het geld nu ook wel aan het spelen is;)

vraagje: ik had eest de 01 versie gyro ( ouwe versie ). ik heb deze vervangen voor een 06 wk versie...starte de heli op en staart servo was onwijs warm? doorgebrand denk ik dan? vaker iemand hier last van gehad?
of kan het aan de gyro liggen? hoe hebben jullie de gyro ingesteld? hoort ie te knipperen of juist niet en met de sensitivity? graag info voor ik weer een servo verpruts:)

grtzz Helirulez

Back