Walkera 4#1 on the ground

• Topicstarter Topicstarter Carpathian
  • Startdatum Startdatum
C

Carpathian

Guest
Hoi allemaal.
sinds kort een Walkera Dragonfly 4#1 aangeschaft.
Probleem is alleen...ook na een complete acculading.....hij heeft te weinig vermogen om van de grond te komen.
Nu gebruik ik nog wel een trainingskruis, maar de power zit er echt niet in.

Hij is nog helemaal stock, maar is dit een Motor probleem ? 8-O

naast je trotle stick staat een schruif je zet die is helemaal naar boven
komt die van de grond ja of nee
ja: veel plezier
nee: is het denk ik een motor probleem je kan dan een nieuwe motor gebruiken
al heb je een lipo kan je hem mischien te ver ontladen hebben en dan kapt tie er na een tijdje mee je kan ook kijken of je wel de goeden acu heb voor je heli

Helaas mag alles niet baten.
Hij heeft zeg maar 20 minuten "gevlogen", en de volgende dag had hij er geen zin meer in.:(
Ik heb een zwaardere accu besteld, kijken of dat het probleem is.

bedankt voor je inbreng.

Ben je in die 20 minuten ergens (flink) tegenaan gevlogen? Het zou namelijk ook gewoon de afstelling van je rotorbladen kunnen zijn. Als deze niet goed is, dan creëren de bladen te weinig lift en komt je heli ook niet van de grond...

Hoi,

Hij heeft nog geen crash meegemaakt, en heb alles netjes in balans staan.
Ga er toch aan denken dat er iets niet goed zit met de accu/lader of de motor.

Bestel maar gewoon een nieuwe motor. De walkera motoren v/d 04 hebben de reputatie zeer wisselvallig van kwaliteit te zijn. Dat deze na 20min. vliegtijd overlijdt is geen uitzondering. Om de levensduur wat te verlengen is het aan te raden om op de motor een heatsink te doen. Dit geldt ook voor de staartmotor.

Je zegt dat je een "zwaardere accu" hebt besteld?!?! Let er wel op dat je de 4#1 niet met een 3-cell lipo gaat vliegen. Daar kan de elektronica namelijk niet tegen.

Wat je kan doen:
- Controleren of alles soepel draait (staan de tandwieltjes niet te strak op elkaar).
- Drupje olie op de asjes (en lagertjes). Soms maakt dat net het verschil.
- Zorgen dat je nog een accu hebt. Je kan dan controleren of het vliegen met een andere accu wel lukt. Zo ja, dan doet je accu het niet lekker. Zo nee, dan is het idd de motor.

Ik kan je sowieso adviseren om met lipo's te gaan vliegen. 2-cell lipo's van 800 tot 1200 mAh zijn ideaal voor de 4#1. Veel lichter (een esky 2s 800 mAh is 46 gram en de originele NiMh is 86 gram) en bijna net zoveel power.

Zou het iets te maken kunnen hebben met het afstellen van de rotorbladen ( ik bedoel daarmee de kleine rotorbladen niet de mainrotors )......nogmaals ik ben nieuw in dit hele verhaal, onder wat voor hoek moeten die eigenlijk staan ?

Je bedoelt waarschijnlijk de paddles? Ik heb mijn paddles gewoon helemaal horizontaal staan. Volgens mij is dit het beste. Wat belangrijk is is dat de paddles precies even ver vanuit het midden zitten (en de gewichtjes ook).

Ja hij is airborn.
bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee.:worship:

Ja hij is airborn.
bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee.:worship:

En wat was nu de oplossing???

maat van me heeft de 4g1 (metal). Die komt de eerste 5 seconden tot 2 meter hoog, daarna net 2 centimeter... nieuwe hoofdmotor zit er al in, nieuwe blades (netjes in balans) ook.... lipo's gaat gewoon nog bijna 1000 mah in als je die cycled met een echte lipo lader ;)

Back