Walkera 4G3 kleinste CP heli, 68gram !

dat was met alles zeker de bedoeling ja, echt geen zin om "ze" op schiphol nog even te matsen

accu's moeten zoizo mee in de handbagage voor de veiligheid las ik

maar ik heb zoveel aankoop plannen aldaar eerst maar eens kijken of er een beetje winkels zijn

Hallo,

Ikzelf heb zonet de 4G3 gekocht met dubbel brushles en (zogezegd) een upgrade van de esc dit bij Remote Control Helicopters.

Ik moet zeggen dat ik niet echt tevreden ben van het modelletje zoals ik het heb ontvangen.

Zo zijn de draadjes naar de tailrotor flinterdun, met als gevolg dat ze stuk getrokken werden door het hoofdtandwiel, ze gingen er bij vlucht 1 al tussen.

Mijn zender die ik al had is de 2800... die je bedoelde daar ben ik heel tevreden van.

Tot nu toe heb ik nog gn 5 seconden knn vliegen met dat kleine ding ook omdat het helemaal uit balans is.

DUS

koop je alleszins geen "opgedreven versie, dubbel brushless ok (zoals bij helipal) brushed ook OK maar ik zou niet (meer) specialer proberen gaan .

Dat is mijn ervaring hopelijk heb je er iets aan

groeten

PT

Als ik het goed begrijp is je grootste probleem dat er twee draadjes tussen je tandwiel gekomen zijn.

Nu weet ik niet hoeveel ervaring je met heli's hebt, maar meestal gaat men (degene die zo'n apparaat op de markt zet) er van uit dat het product door een standaard ontspoorde (:rolleyes:) modelbouwer wordt gekocht.

De meeste modelbouwers halen nl eerst een nieuw gekocht model uit elkaar om te zien of alles goed zit, verbeteren meteen van alles en nog wat en stellen het geheel dan pas echt in werking.
Met dit in het achterhoofd, was het een zeer kleine moeite geweest om dat draadje en tandwiel (combinatie = niet best) te spotten en te ondervangen (stuk plakband, minder als 1 cent)

Het gedeelte over de balans van de heli, wat bedoel je hiermee?
Trillingen in de heli, voorover of achterover hangen, links of rechts hangen?
Men levert deze apparaten vaak aan op een manier waarmee er mee te vliegen valt, maar waar veel aan te verbeteren valt. Verbeteringen wat betreft uitbalanceren van de rotorbladen, plaatsing van de accu etc.
Dit valt dus onder hetzelfde kopje als bovenstaand verhaal: men gaat uit van die vage modelbouwers :mrgreen:

Maar, als je de heli bij een goed bedrijf hebt gekocht, heb je kans dat dit binnen de garantie valt

Back