Walkera 5G6-1 geen lift

• Topicstarter Topicstarter Therapy
  • Startdatum Startdatum
T

Therapy

Guest
Hallo, heb sinds gisteren een 5G6-1. Deze heeft de hele tijd redelijk goed gevlogen maar nu wil hij maar nie opstijgen. Heb alle batterijen opgeladen en getest en dit is het blijkbaar niet. Heel vreemd want hij heeft de hele tijd gewoon gevlogen.

Iemand een idee ?

Therapy

ik zou batterijen zeggen maar dat heb je al getest dus geen idee eigenlijk.

buiten wat indoorvlieger zegt zou het misschien een

-slecht gesoldeerde aansluiting kunnen zijn op de motor/printplaat/batterijaansluiting

-motor die al stuk is, zou raar zijn maar mss een fabrieksfoutje?

heeft de heli een neiging om rond zijn as te draaien nu? dat voel je misschien beter als je hem in de hand houd en vol gas geeft, of misschien kun je hem laten 'vallen' met volgas en zien of hij rond zijn as draait. Als die dat doet scheelt het aan 1 motor/tandwiel/as/ die te traag draait, en zo kan je ook testen welke dat het is, als die dat niet doet dan ligt het aan beide, en beide motoren die stuk zijn lijkt me wel onwaarschijnlijk

Laatst bewerkt:
Goed dat je het zegt, dit is een Walkera, nietwaar? Dan kunnen de stekkers tussen accu en ontvanger en bij andere verbindingen wel eens teveel weerstand hebben, staan ze om bekend. Veel vliegers vervangen de Walkera stekkers door betere, of solderen de draden aan elkaar. Maakt vaak een flink verschil.

Hallo, heb sinds gisteren een 5G6-1. Deze heeft de hele tijd redelijk goed gevlogen maar nu wil hij maar nie opstijgen. Heb alle batterijen opgeladen en getest en dit is het blijkbaar niet. Heel vreemd want hij heeft de hele tijd gewoon gevlogen.

Iemand een idee ?

Therapy

Ik heb met mijn 5G6-1 exact hetzelfde probleem. De heli heeft geen lift, draait niet om zijn as maar komt gewoon bijna niet van de grond. De accu's zijn vol, heb dit getest met m'n lama 2.
Micro deans stekkers erop, beide motoren vervangen, geen slippende tandwielen.

Wie o wie kan ons helpen ???

Groeten,

Henk

Ik heb met mijn 5G6-1 exact hetzelfde probleem. De heli heeft geen lift, draait niet om zijn as maar komt gewoon bijna niet van de grond. De accu's zijn vol, heb dit getest met m'n lama 2.
Micro deans stekkers erop, beide motoren vervangen, geen slippende tandwielen.

Wie o wie kan ons helpen ???

Groeten,

Henk

Ik heb het net bij mij opgelost, had gisteren mijn landinggear gecrashed, vandaag getaped en er weer onder geschroefd.

En zoals hier al werd gezegd, ik zag dat de onderste rotor trager draaide. Wat bleek nu, ik had gewoon het schroefje van de motor te hard aangedraaid met het landingsgestel aan te schroeven. (Wat hetzelfde schroefje is dus.) Misschien kan je dit ook eens proberen ?

Ik heb het net bij mij opgelost, had gisteren mijn landinggear gecrashed, vandaag getaped en er weer onder geschroefd.

En zoals hier al werd gezegd, ik zag dat de onderste rotor trager draaide. Wat bleek nu, ik had gewoon het schroefje van de motor te hard aangedraaid met het landingsgestel aan te schroeven. (Wat hetzelfde schroefje is dus.) Misschien kan je dit ook eens proberen ?

Ik zal het eens proberen, ik ben ook wel het type, vast is vast maar het kan nog net iets vaster ;)
Ben er nu net achter dat de motor van de onderste bladen het helemaal niet meer doet maar ik heb nog een spare liggen. Ik zal die er binnenkort inzetten.

Zit er een stekkertje met 3 pinnetjes aan de main motor? Als die verkeerd om zit draait je motor de verkeerde kant op en zul je nooit en te nimmer opstijgen :)

[edit] Doh, zie nu net dat jorispicooz deze draad van een jaar geleden naar boven heeft geschopt... [/edit]

Laatst bewerkt:
Back