walkera CB180D

• Topicstarter Topicstarter groenhel
  • Startdatum Startdatum
G

groenhel

Guest
hey

ik zouw graag willen begin met rc heli vliegen(ik ben niet helemaal beginner ik kan al heel goed vliegen met een kleiner helikoptertje niet zon piepschuim speelgoed ding mrr nog wel iets beter).
ik lang op dit forum zitten zoeken en ik denk de goede beginners heli gevonden te hebben de walkera cb180d nouw vraag ik aan jullie zijn jullie het daar mee eens?

zo niet waarom niet en wat is dan wel een goede beginners heli?
ik ben van plan hem hier te bestellen: RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!
als ik dit bestel zit er dan alles bij wat ik nodig heb?

alvast bedankt
koen

Hoi Koen, welkom hier :)

Dit ziet eruit als een fixed pitch heli, als je serieus wil gaan vliegen kun je die beter laten staan - dat is "veredeld speelgoed". Waar je naar moet kijken is een (voor jou betaalbare) zo groot mogelijke collective pitch heli. Waarom groot, omdat dat enorm veel stabieler vliegt dan een kleine lichte heli.

Kijk hier eens naar een 500-600 size heli, je zult niet gek veel duurder uit zijn maar vliegen zal een stuk leuker worden :)

HobbyKing Online R/C Hobby Store :

Hoi Koen, welkom hier :)

Dit ziet eruit als een fixed pitch heli, als je serieus wil gaan vliegen kun je die beter laten staan - dat is "veredeld speelgoed". Waar je naar moet kijken is een (voor jou betaalbare) zo groot mogelijke collective pitch heli. Waarom groot, omdat dat enorm veel stabieler vliegt dan een kleine lichte heli.

Kijk hier eens naar een 500-600 size heli, je zult niet gek veel duurder uit zijn maar vliegen zal een stuk leuker worden :)

HobbyKing Online R/C Hobby Store :

oow oke bedankt, maar ik heb juist gelezen dat dat niet egt goed is voor beginners en veel te moeilijk, daarom heb ik bewust gekozen voor fixed pitch.
mischien heb ik het helemaal fout, dan moet je het even zeggen:p
en als ik voor cp zouw gaan welke zouw je dan aanraden?

als je niet in idle up vliegt, je bladen op een vast percentage zet en je toertental op gasstick, heb je van een cp een fp heli gemaakt;)

als je niet in idle up vliegt, je bladen op een vast percentage zet en je toertental op gasstick, heb je van een cp een fp heli gemaakt;)

oke is het de bedoeling dat ik dat begrijp?????
ik ben nogal een beginner en snap daar dus niet egt veel van.
en waarom zouw ik een cp kopen om er uiteindelijk een fp van te maken???

Zodat je in ieder geval het verschil kunt voelen? ;)

Een CP heli vliegt in zoverre makkelijker dat het toerental van de rotor voor meer stabiliteit zal zorgen. Als je dat combineert met een oefenkruis van een meter (3mm carbon kruis met aan iedere punt een pingpongbal van de action) zal in ieder geval hooveren binnen niet al teveel tijd redelijk gaan - tail in in ieder geval (staart naar je toe)

Hallo Koen,

Uit persoonlijke ervaring sluit ik mij aan bij de vorige posters. Ik heb, nadat ik met een simpele Lama begonnen ben, een poosje gevlogen met een fp Honey Bee. Op een gegeven moment ben ik overgestapt op een T-Rex 250. Lang niet de makkelijkste heli om mee te beginnen vanwege het kleine formaat ( en in het begin is het hoge toerental nogal intimiderend :D ).
Na een paar batterijen leeg gehoverd te hebben vroeg ik mij onmiddelijk af waarom mensen toch altijd vinden dat fp een goede eerste of tweede stap is. Doordat het toerental varieerd ben je m.i. altijd te laat met corrigeren en is het "knikker op een glasplaat" effect ongekend groot ten opzichte van een cp heli. Een cp reageert door het continue toerental veel direkter. Dat maakt het ontwikkelen van je reflexen ( ik begin dat nu een beetje te merken, dat je "automatisch" begint te reageren) een stuk makkelijker.
Om het betaalbaar te houden zou je een 450 size kunnen overwegen, dat scheelt wel wat in prijs, vooral ook in electronica en accu's bijvoorbeeld.
Laat je niet verlijden tot een een Esky King of zo. Ziet er aantrekkelijk uit, maar is o zo breekbaar en lastig af te stellen. Beter kijk je inderdaad bij Hobbyking naar een goede heli.
Mijn twee centen :)

Groeten,
Arthur.

oke.
maar wat is dan een goede cp helikopter?
en aan wat voor prijs moet ik dan denken?

alvast bedankt
koen

en ik weet niet of het belangrijk is maar ik ben 13 dus miss is dat te jong voor cp?
en ik ben eigenlijk ook niet van plan meteen les te nemen ofzo, en eigenlijk wil ik het zelf leren dus kan ik dat met een cp?

Goede keus, maar niet heus. De staartmotortjes van de walkera zijn berucht om hun onbetrouwbaarheid. Wil je persé een FP heli kijk dan in ieder geval naar één waarbij de aansturing van de staartrotor via een as op het hoofdtandwiel of een belt gaat.

Als een kleine opmerking ernaast: probeer een beetje op je taalgebruik te letten. Een typfout is één ding maar woorden als "tog" en "egt" zijn behoorlijk dramatisch, ook voor een dertienjarige ;)

... woorden als "tog" en "egt" zijn behoorlijk dramatisch, ook voor een dertienjarige ;)

En ook met die opmerking moet je uitkijken want misschien is het een vorm van dyslexie ;).

Maar verder heeft Sadkingbilly wel gelijk. Walkera staat gelijk aan veel sleutelen, dat moet je wel willen.

Als je toch een (kleine) fp wil vliegen, overweeg dan de E-flite MSR RTF. Die kan op het landingsgestel na nagenoeg niet stuk (ook hier spreek ik uit ervaring ), motortjes zijn van goede kwaliteit en heeft nagenoeg de stabiliteit van een coaxiale heli. Als je de controle dan kwijt raakt is vaak het loslaten van de rechter stick voldoende om de heli weer recht/stil te krijgen. Da's erg prettig als je aan het leren vliegen bent. Ook nu ik cp vlieg heb ik nog een MSR er bij voor binnen.

Succes maar weer,
Arthur.

ik ben van keuze veranderd.
ik las op veel plekken dat die staartmotor slecht was.
ik dacht nu aan de ufly, die zouw beter moeten zijn.
en heeft een brushles motor.
is dit wel een goede keuze?

koen

( ik weet ook wel dat dat tog en egt fout is maar dat typt veel lekkerder )

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben van keuze veranderd.
ik las op veel plekken dat die staartmotor slecht was.
ik dacht nu aan de ufly, die zouw beter moeten zijn.
en heeft een brushles motor.
is dit wel een goede keuze?

koen

Hallo Koen,

Ik heb nu een tijdje de cb180 en het enige is dat de tailroter wat kwetsbaar is maar dat zijn de kosten niet (1,55 euro).
Het is een fijn ding om mee te leren vliegen

groetjes Edwin

Laatst bewerkt:
Ik heb sinds een weekje een Ufly en ik vind het een leuk ding, ben inmiddels af veel gecrashed en hij doet het nog steeds...

Ik heb een topic waarin m'n eerste vliegervaringen staan... lol klik hier

Laatst bewerkt door een moderator:
Back