walkera dragonfly hm04

• Topicstarter Topicstarter beginner
  • Startdatum Startdatum
Wat Justin zegt is ook waar, en geldt ook voor de Honeybee FP: het zijn allebei heli's die door veel mensen op dit forum gevlogen worden, dus je kan altijd dingen vragen.

Ik denk dat je met beide heli's veel plezier kan hebben. De King is duurder in aanschaf en crashkosten, maar als je het vliegen onder de knie krijgt zal hij je meer lol geven en meer gelegenheid om buiten te vliegen.

De Honeybee FP is een stuk goedkoper in aanschaf, zal veel minder vaak stukgaan, maar is iets beperkter. Hij kan makkelijk buiten vliegen, maar iets minder vaak als de King.

Kortom: de vraag is hoeveel talent je hebt, hoeveel geld je te besteden hebt, hoeveel doorzettingsvermogen en hoeveel incasseringsvermogen. Voor de King heb je namelijk van allemaal iets meer nodig dan bij de Honeybee FP, maar de beloning is dan ook een stukje groter!! Is de portemonne niet zo groot en ben je bang dat het vliegen je niet makkelijk af zullen gaan: kies dan de FP!!

nog een vraag fkestuntelaar was de honey bee king ook gelijk je eerste helicopter waar je mee begon?

Ja, ik had hiervoor nog nooit een heli in mijn handen gehad. De eerste vlucht duurde maar liefst 3 seconden en toen lag die in puin(nou ja een beetje). Reden was dat ik gewoon helemaal niet kon vliegen. Ben toen op aanraden van mensen op het forum eerst eens gaan oefenen op een simulator op e PC en dat hielp geweldig. Tevens vloog ik de eerste keer zonder oefen kruis ga meteen vol gas en gaan met die banaan. Tja dat kan alleen maar fout gaan. Je kan dus echt wel starten als beginner met een HBK2 echter moet je wel op een simulator leren vliegen maar dat geldt voor elke heli. Eeen uurtje op de sim en je hebt al heel veel geleerd.

gr,
Frans

Het allerallerallerbelangrijkste is eigenlijk het volgende: zodra je je keuze hebt gemaakt en je hebt je heli in huis, zorg dan voor een simulator-kabel (misschien zit die er al bij) en installeer fms (gratis simulator). En oefen dan tot de blaren op je vingers staan :) Dat is namelijk de beste manier om kosten te besparen en om snel te leren vliegen!!

Groet, Joost[/quote]

Helemaal mee eens!

gr,
Frans

Back