Walkera Dragonfly HM4#1, goede beginners heli ?

• Topicstarter Topicstarter FranDaMan
  • Startdatum Startdatum
Vraagje voor techneuten onder ons. Ben een beetje aan het rommelen met mijn 4#1 om hem wat stabieler te maken. Gna, valt niet mee. Als ik nou naar dat eenvoudige ontwerp kijk van een picooz!!!! denk ik: Dat moet toch ook mogelijk zijn met een 4#1, niet soms?
Uiteindelijk is een picooz heel erg stabiel in de lucht en hoe kan dat nou? Zijn er mensen die daar ook wel eens naar hebben gekeken? En dan maakt het mij niet zo heel veel uit dat de heli (4#1) net zo slecht bestuurbaar is als de picooz. Als de heli maar blijft hangen in de lucht zonder al die stuurbewegingen te moeten maken ben ik al blij. Het gaat mij dus zuiver om het experiment niet om hem definitief om te bouwen.

4#1

Nog even voor de duidelijkheid! Ik weet dat een coaxiale heli uiterst stabiel vliegt, maar dat is nou net niet wat ik wil. Ik wil eigenlijk dat mijn 4#1 zich net zo gaat gedragen als de picooz, dus met een rotor voor en achter. Geen coaxiale gedoe dus. Verder lukt het prima om met mijn heli te vliegen hoor, dit is gewoon een experiment.

dat gaat niet lukken, dan moet je een compleet nieuwe rotorkop bouwen...

je kan hem ook stabieler maken door er een Graupner Speed300 motor in te zetten, en vervolgens de rotorbladen drastisch in te korten (of M24 bladen kopen)
door de hogere rotorsnelheid wordt ie echt heel stabiel.

op windstille dagen kan ik de sticks van mijn 04 wel 15 seconden los laten, en hij blijft gewoon hangen.

Graupner Speed300 motor

Bedank voor je reactie. Zo'n Graupner Speed300 motor , is dat een kostbare zaak en kan ik hem zo overzetten? Of komt daar een hoop gesleutel bij kijken? En hoeveel moet ik de rotor inkorten?

Iemand anders nog een idee? Zou leuk zijn.

de speed300 kost rond de 10 euro. je zal (omdat die motor zo sterk is) ook een andere staartmotor moeten. veel mensen hebben goede ervaringen met de walkera 22e staartmotor (6 euro) of een DD HAT (Direct drive, 12 euro)
ik zal je nog wel laten zien hoeveel je moet inkorten.

het overzetten van de staartmotor is simpel, alles past gelijk.
voor de hoofdmotor moet je het tandwieltje van je oude motor afhalen, en op de speed300 zetten. vervolgens moet je al die zooi (die electronica) van de oude motor afsolderen, en op de nieuwe motor zetten.
de motor is even groot als de standaard, en past dus ook goed.

Graupner Speed300 motor

Grappig, is het tandwieltje er makkelijk af te halen? Heb er wel oren naar.

gewoon iets omheen doen (klauwhamer ofzo) en er af trekken. misschien vork er omheen, en er dan afslaan met een hamer. verzin maar wat. (mijn oude motortje is gesneuveld tijdens de operatie, maar dat maakt niet uit want dat is toch bagger!)
als je het tandwieltje er weer op doet, zorg dan dat je de motor aan de bovenkant goed ondersteund.

ombouw 4#1

Daar kan ik wel wat mee. Thanks
Nu zou ik nog graag willen weten hoeveel ik de rotor bladen moet inkorten van de 4#1, de spullen ga ik dit weekend bestellen. Ben benieuwd

ik zei toch dat mijn motortje was gesneuveld :P

maakt ook niet uit, die standaard 370 motortjes zijn toch troep.

een kennis van mij heeft trouwens een 13t pinion gebruikt (standaard 10) en de heli schijnt dan echt SUPER VEEL power te hebben!

Hm004

Hierbij wil ik graag laten weten dat ik het ontzettend jammer vind dat er veel mensen zo negatief praten over Walkera of over de Walkera HM004.
Laten we het erbij houden dat het inderdaad het item is naar de waarde van het geld.
Ook ontzettend jammer, dat veel mensen die zo negatief over een HM004 praten waarschijnlijk niet eens geprobeerd hebben om alle kwaliteiten uit het toestel te halen.(en ja, de HM004 kan veel meer dan men denkt)
Maandagmorgen apparaten komen overal voor (zelfs bij Mercedes auto's) en de mensen die echt lekker en gecontroleerd rond kunnen vliegen of kunnen hooveren in alle 4 de richtingen met een HM004 zijn volgens mij NIET die mensen die altijd zo negatief praten over Walkera.
I rest my case! Een zeer tevreden HM004 vlieger.

ja joh... vergelijk een 04 maar lekker met een trex450 of een minititan...

het is gewoon een leuk fp heli'tje! 9/10 keer geen schade als je crasht, doet het altijd (die van mij dan :P ) en vliegt gewoon lekker.

het is gewoon een leuk fp heli'tje! 9/10 keer geen schade als je crasht, doet het altijd (die van mij dan :P ) en vliegt gewoon lekker.

ik vergelijk m er absoluut niet mee, kan niet eens....toen ik nog geen cp heli had werd ik ook altijd kwaad op mensen die een beetje neerbuigend deden over de kwaliteiten van de 04... nu begrijp ik ze!

Die van mij deed het niet altijd, een zender die ineens niet werkt als je hem aanzet is toch niet normaal en als je aan het vliegen bent en dan ineens de verbinding verliest is ook niet normaal. Ik blijf er nog altijd bij dat de elektronica van Walkera niet deugd.

Back