walkera HM 22E

Ik heb zelf ook een 22E gehad (na een 04). Het is best een leuke heli, maar af te raden als beginner. Veel te onrustig. Verder heeft ie een staartmotor i.p.v. een belt, dus 3D (als je daar aan toe mocht komen) kan er niet mee. Behalve dan keihard onderstboven de grond in.

Ook een nadeel: door het vooroordeel dat het niks is (valt best wel mee) is ie 2ehands niet veel waard. Een Esky HB King II is een betere keus, hoewel ook niet optimaal (moet wel eea aan gesleuteld worden voor het wat is)

Tip: koop een 04 of een Honeybee FP en crash daar een tijdje mee tot je een beetje rond kunt vliegen. En als je het dan nog steeds leuk vindt, koop dan meteen een goeie heli (Gaui, Align, CopterX, KDS o.i.d)

Suc6!

het komt ijgenlijk door dat ik walkera 22 voor 85 euro heb gevonden daarom dagt ik eerst aan die niet aan de honey bee en nog bedankt voor de uitleg van de flybar

maar ik hoef niet meteen 3d te vliegen ik denk dat dat niet goed gaat komen teminste zo ziet het er wel uit op de simulator daar heb ik het ff op geprobeerd dat ging niet helemaal goed

Laatst bewerkt:
Ik raad het eerder aan om eerst een sim e proberen. Dan leer je verschillende heli's vliegen, en meestal zitten daar ook vliegtuigen bij. Kn je zo af en toe even omwisselen. Als je in de sim met de grote modellen begint, en dan steeds kleiner, dan begrijp je waarom de meeste heli piloten eerst een wat grotere heli aanraden. Als je eenmaal op de sim kunt vliegen, dan denk je gelijk een stuk serieuzer over heli's na. Dan neem je niks meer in de richting van Walkera of E-Sky. En voordat je de sim goed onder controle hebt kun je meestal wel een leuke heli kopen.

Het verschil tussen een goede 450 heli (T-rex, Mini Titan en andere van dat formaat) en een E-sky King v2 (heb ik zelf ook gevlogen) is gewoon dat een King meer vraagt aan onderhoud om hem goed te kunnen laten vliegen. De goedkope onderdelen laten veel te wensen over, en op een gegeven moment gaat de heli erg sponzig reageren. Dan wordt het vliegen al niet erg interessant meer.
Ik heb de fout gemaakt om eerst met goedkope heli's te beginnen, en gelukkig heb ik er uiteindelijk maar 20 euro verlies op gedraaid. Sinds ik toch een betere eli vlieg heb ik er een stuk meer plezier in, en is het leren een stuk sneller gegaan.

Misschien is het beste nog wel om een echt ervaren iemand in de buurt te zoeken, en daar langs te gaan. Bij mij in de buurt zijn er 2 mensen die met een T-rex 500 vliegen, en die kunnen mij persoonlijk meer bij brengen dan welke website dan ook.

Maar deze jongen is 13, ik weet niet of een mini titan of zoiets in zijn budget past...

Ik snap je reactie wel, maar om gewoon eens te proberen hoe het voelt, zo'n heli, is het misschien leuker om eens simpel te beginnen. Als je een cp heli crasht ben je ook meteen een stuk meer geld kwijt... Maar simmen is idd een goed idee! Ik heb heli-x gedownload (is gratis) en dan krijg je al een behoorlijk idee als je dat op je zender aansluit...

meestal die onderdelen, die als eerste de grond raken............LOL

Laatst bewerkt:
misschien is het toch eens handig om naar een HBFP te kijken. Kwalitatief echt beter dan een Walkera.
RCtechnics Internet Store

leer daar eerst eens goed mee vliegen en ga dat ding dan pimpen tot weet-ik-veel-wat.
check deze draad:honeybee-fp-tailmotor-naar-servo-besturing de meeste heli's die je hier vindt waren vroegen HBFP.

en/of als je eenmaal fatsoenlijk vliegen kan kan je altijd nog groter en beter gaan.

o ja: wat het meest kapot gaat: Ik denk dat je hooguit je frame heel houd, op termijn breekt je namelijk alles. gelukkig zijn de onderdelen voor een HBFPmakkelijk, snel en goedkoop over de hele wereld te krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben al een paar keer hard neergestort vandaag, ook op zijn zij, en er is nog niks kapot! Het is echt een stevig ding! Er staan ook filmpjes op internet waarmee ze met de rotor tegen een paaltje aanknallen en daarna gewoon weer gaan vliegen!

Trouwens, er staat nu een Honey Bee FP te koop op het forum, misschien even bieden?

Ludo

Hier de link! <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Mooie heli, met nog wat spare-parts, ik zou wel foto's vragen, want er is iets gebroken, dus misschien is hij een keer gecrasht... Betekent wel dat hij er niet heel veel geld voor kan vragen...

Ludo

Oja, nog een tip: vul in je profiel je woonplaats in, misschien zijn er mensen in de buurt die je kunnen helpen met vliegen en afstellen...

Ludo

Hier de link! <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Mooie heli, met nog wat spare-parts, ik zou wel foto's vragen, want er is iets gebroken, dus misschien is hij een keer gecrasht... Betekent wel dat hij er niet heel veel geld voor kan vragen...

ik ben bang dat ik deze heli heb gekocht en hij wil hem ook nog vlieg klaar maken en dat voor 45 euro wat heb ik weer mazel;):D

koop gewoon een nieuwe. je heb totaal geen ervaring met heli's dus als er nu al iets kapot is wat vervangen moet worden, weet je totaal geen raad, en flikker je hem de kast in. dus betaal je weer 40 euro teveel. vraag dat ding voor kerst! hij is binnnen 2 dagen in huis.

Nou, ik vind het wel een koopje! Nu is het wel verstandig om de zender die je erbij krijgt op de computer aan te sluiten, en dan heli-x downloaden! Voor heli-x kan je de walkera DF4 downloaden en die lijkt er redelijk veel op qua gedrag...

Heb je trouwens een lipo lader?

@AlfaGTA, overdrijf je niet een beetje, er zijn genoeg mensen op de wereld met een Honey Bee FP en die kunnen hem wel helpen. Als dat gebeurt heb je niet 40 euro teveel betaald maar eerder 40 euro te weinig, als alles het nog doet. Hij krijgt er 2 mooie lipo's bij en wat spare-parts!

Ludo

Back