Walkera Ladybird micro quad ervaringen topic

Vandaag mijn WLToys V939 ontvangen. Kosten € 37,- inclusief verzenden uit China. Je moet dan wel 3 weken geduld hebben voordat het pakketje een keer bezorgd wordt.

full

Standaard zitten er 2 accu's in de doos. Ik heb er bij Hobbyking meteen 4 extra bijbesteld voor ongeveer € 10,-. Wel even opletten dat de polariteit precies andersom zit. met een naald of een hele kleine schroevendraaier kun je de pennetjes indrukken en uit de JST connector schuiven om ze te verwisselen. Was met een paar minuten gedaan.

full

Wat mij bij dit toestel vooral fijn leek was dat je tijdens het vliegen de gevoeligheid (Expo) in kunt stellen van 20% tot aan 100% (3D stand). Wat ik daarbij wel jammer vind is dat jaw bij een lage gevoeligheid ook erg traag wordt.

full

Vooralsnog een leuk apparaat voor in en om het huis.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal nog even op mijn lady moeten wachten !!! zat net een brief in de bus van TNT Post dat mijn pakket bij de Duane ligt en dat ze geen waarde kunnen traceren van dit pakket,of ik de originele factuur wil opsturen zodat er btw betaald kan worden.

Dit is de eerste keer in mijn ebay carrière dat me dit overkomt. helaas gewoon effe aftikken komt er 22 euries bij blijft het nog steeds een koopje.

@ Mennov

hoe lang vlieg je nu met de HK accu's?
heb zelf bij mijn LH 2 accu's van de robbe blue arrow CP gekocht, 350 mAh. geen gezeur met het stekkertje en nu ruim 9 min vliegen.

Laatst bewerkt:
Kleine tip voor de ladybird-liefhebbers.

Probeer deze batterij eens:
Hyperion shop

normaal een batterij voor de blade mqx of blade 120sr.
Gaat zeer goed met de ladybird en ruim 10 minuten vliegtijd. Stijgkracht blijft uiteraard ook veel langer strak :)

Na een paar weekjes oefenen gaat het best aardig.
Ik heb mn ladybird via Mp en met de Devo 4 zender, maar het lijkt wel of deze erg onnauwkeurig werkt.
Ik zou dus graag upgraden naar een wat betere zender!
Iemand een idee voor een betaalbare zender die bind met de ladybird?

.............

Al gevonden!
Eerst lezen :rolleyes:
Iemand nog een Devo 7 in de aanbieding?

Laatst bewerkt:
Devo 4 resetten

Ik vloog heerlijk met de Ladybird tot een vrij harde crash tegen een boom. Toen leek het even of hij daarna uit balans was en wilde dit wegtrimmen. Dat lukte niet echt goed, maar na de zender te hebben uitgezet en later weer proberen wilde de zender niet meer binden. Zeer waarschijnlijk de trim te ver uit het midden. Wat ik ook probeerde, niets lukte. Een mailtje naar Walkera bracht (heel snel en concreet, dank Walkera!!!) de volgende oplossing:

1)Turn-off the transmitter
2)See the back side of transmitter, push the THRO switch to reverse
3)Push the throttle stick to the top side
4)Turn on the transmitter
5)Push the throttle stick to the bottom side
6)Push the Trim of throttle to the bottom side
7)Return the THRO switch position
8)Turn off the transmitter
9)Re-turn on the transmitter, then, is ok

En dat werkte prima, het vliegt weer, het bind weer!

Vorig weekend mijn ladybird gecrashed. Frame kapot en 1 hoekje bij de schroef van het printplaatje kapot. Maar niks beschadigd zo ver ik kan zien. Heb alles hersteld maar nu draait hij langzaam met de klok mee om zijn as. Ik krijg het niet meer goed. Iemand een idee wat dit kan zijn?

motor scheef?
kun je het uittrimmen?
misschien sensor beschadigd?
kan van alles zijn...
Het lijkt mij het verstandigste als je eerst zorgt dat de LB mechaisch helemaal in orde is.

Dank jullie voor de reacties en hulp. Heb alles goed nagekeken. En een stomme fout gemaakt. Ik had 2 pootjes verkeerd gemonteerd dus dan doet hij zeker raar en nieuwe props erop gezet en nu zoeft hij weer soepel door de woonkamer! Nogmaals dank heren!

Back