Walkera Ladybird micro quad ervaringen topic

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag was het redelijk windstil, dus ik ben voor het eerst naar een nagelegen parkje geweest, gewapend met mijn ladybird en 4 lipo's. Het was een win-win situatie, want mijn dochtertje van 4 vind het leuk spelen in het speeltuintje daar.

In de buitenlucht is echt veel leuker dan binnen, veel meer ruimte voor correcties en de vrijheid om wat te proberen. Nu wilde ik ook weleens weten hoe hoog hij kon. Dus ik zette een flinke klim in. Ik denk dat hij zeker zo'n 30 a 35 meter hoog kwamen en daarna liet ik hem weer naar beneden komen. Het omhoog gaan ging prima, maar wanneer hij naar beneden komt, dan begint hij een beetje te wobbelen. Alsof hij boos is dat hij weer naar beneden moest.

Een klein half uurtje zitten spelen en toen gingen we weer naar huis. Eenmaal thuis gekomen, was mijn zwager op visite gekomen. Dus ik meteen verteld over hoe hoog dat kleine beestje wel niet kon komen. Vol zelfverstrouwen ging ik het hem laten zien bij de voordeur.

Ladybird steeg op en ik ging redelijk rap omhoog. Op z'n 25 meter ging het echter meteen mis. Een flinke windvlaag kwam tegen de ladybird en hij kreeg een flinke schok naar rechts. Ik probeerde te corrigeren, maar de ladybird klapte om en kwam als een neergeschoten eend naar beneden zetten en klapte gelukkig nog ergens in de bosjes.

Na een paar minuten zoeken had ik het arme beestje gevonden. Het hoofdframe was gebarsten. De motortjes en de propellors waren echter nog heel en functioneel. Thuis met wat tape voorlopig het frame weer gemaakt. De reserve onderdelen die ik in China heb besteld zullen aankomende week wel binnen komen. Ik was zeer verbaast dat dit de enige schade is na een val van 25 meter naar beneden.

Toch ben ik stiekem wel blij dat de reserve onderdelen zo goedkoop zijn.

Heb ook een nieuwe indoor-laadkoffer gemaakt met daarin de Ladybird ....
Deze laadkoffer heeft een ingebouwde batterij en batterij-alarm :yes:
Zo hoef ik géén 240 volt te zoeken voor als ik wil bijladen.

HPIM4526.JPG

Laatst bewerkt:
heb 'm al sinds ie uit is, maar ben nu uitgekeken op dat canopietje .... toch vreemd dat je zo moeilijk custom canopietjes vindt voor ons beestje ... iemand een idee ?

thank you for stating the obvious, johan ... :D

Vind het gewoon raar dat er geen enkele firma brood ziet in fancy kapjes voor ons fantastisch kleinood ...

heb 'm al sinds ie uit is, maar ben nu uitgekeken op dat canopietje .... toch vreemd dat je zo moeilijk custom canopietjes vindt voor ons beestje ... iemand een idee ?

Ik heb deze besteld. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij past hij ook op de Ladybird. En voor die 1,50 inclusief verzenden kan ik geen buil vallen. Heb hem nog niet binnen, 1,5 week geleden besteld.

20120802160505984.jpg

Ik heb nu ook de BNF versie voor mijn Dx6i, vliegt naar mijn mening nog stabieler dan de orginele...

Mocht er iemand nog een devo4 mode 2 willen omruilen voor een mode 1 zender (of een mode 2 op overschot hebben) laat dan maar iets weten. Dan kan ik met de originele ook nog vliegen.

Back