Walkera Ladybird micro quad ervaringen topic

Discussie in 'Multicopters' gestart door Wartexx, 30 jun 2012.

  1. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Hallo Erik

    Zie net bij Helipal dat ze daar alleen nog die nieuwe met rolmode hebben .
    Dat zijn inderdaad 3 as gestuurde birds.

    Ik heb verschillende hier gehat met devo 4 of 2404D zender , waren toen allemaal 6 as gestuurt.

    Aan de print te zien hebben weer wat wegegelaten (om te kunnen rollen ) op het printje .

    Hat bij de Indoor in Belgie al gezien dat ook de specktrum variant goed vliegt , die is ook 3 as gestuurd.

    Word dus een smaak vraag.

    Mvg johan
     
  2. Arier

    Arier

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    318
    Locatie:
    Dicht bij Oudewater
    Wat is het verschil??

    Ik zit met dezelfde vraag als Erik :?. Hk toont ook wat foto's en daarvan heb ik er twee vergeleken. Je ziet dan dat er sowieso verschil zit in de printplaat?

    [​IMG]

    Naar aanleiding van de reactie van Johan ook even bij Helipal gekeken, daar schrijven ze dat de DSM2-versie 6-axis is :?:?:?.

    Ik zat ook nog even te kijken bij http://www.hobbywow.com/en-ladybird-v2-sb15-pi1-c2853.htm
    Het viel mij op dat alleen de LB met Devo 4 zender een 3-axis gyro heeft. Vervolgens schrijven ze daarbij dat alleen de nieuwe versies kunnen rollen?

    Bij alle andere (duurdere) zenders zit een 6-axis gyro. Desondondanks staat bij de features "Stability and agility in flight simplify professional 3D maneuvers like pirouettes, 3D fun flips, rolls and more".

    Hopelijk kan iemand uitleg geven.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    De gyro's hebben niets te maken met de zender, duur of niet.
    meestal wordt met 6-axis bedoeld dat op elke as zowel een gyro als een accellerometer zit.
    Er zijn 3 assen(axis) :langsas (rollen=links en rechts kantelen=roll), topas (gieren=links en rechts draaien=yaw) en dwarsas (stampen=vooruit en achteruit kantelen=nick)
    Een gyro meet de stand van het toestel.
    Een accellerometer meet de beweging van het toestel.
    Door deze twee sensoren tegelijk te gebruiken, heb je de meeste stabiliteit. (6-axis) In deze stand kun je niet loopen en rollen.
    Wil je wat wilder vliegen, schakel je de accellerometers uit. (3-axis) Dan kun je wel loopen en rollen.
    Heb je een zender met een 5e kanaal, dan kun je de flight mode instellen met een schakelaar.
    Met een 4-kanaals zender doe je dit door de sticks in een bepaalde volgorde te bewegen.

    Het extra poortje dat je op de V1 wel ziet en op de V2 niet, wordt gebruikt om de firmware te flashen.
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Had mijn eerste lady Bird tijdje terug aan een collega verkocht.
    In ruil daarvoor ging ik met een Walkera Mini CP vliegen.
    Maar na een tijdje miste ik haar toch meer dan dat ik ooit zou kunnen vermoeden.
    Ik heb al een Walkera Devo 8-s zender in gebruik en vind een LadyBird als BNF model best wel aan de prijs.Aankopen overzee waar ze doorgaans goedkoper zijn doe ik niet snel ivm inklaringskosten risico.
    Had vandaag het geluk aan mijn zijde want een heel fijn iemand die ik ken wilde zijn Lady Bird aan mij verkopen.
    Met wat geluk krijg ik het toestel dinsdag binnen en dan kan ik weer rondtokkelen met dat kleine wonder.
    Want ze vliegt toch wel erug goed en lekker hoor.
    Vr Gr D
     
  5. Arier

    Arier

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    318
    Locatie:
    Dicht bij Oudewater
    Beste evbragt hartelijk dank voor je uitleg.

    Ik bedoelde dat het me opviel dat er bij de duurdere/uitgebreidere zenders opeens een LB zit met 6-axis gyro zit.

    Mag ik daaruit opmaken dat de LB met de 6-axis gyro het makkelijkste vliegt?

    Betekend dit dat eigenlijk beide LB's een 3-assige gyro heeft en een accellerometers en dus stiekum toch hetzelfde zijn?

    Is dat de reden waarom Johan schrijft dat de V2 niet geupdate kan worden?
     
  6. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Graag gedaan. Daar is het forum toch voor?


    Niet alle productbeschrijvingen zijn even betrouwbaar.
    De LB V2 wordt ook regelmatig omschreven als 4-assige gyro terwijl er maar 3 assen bestaan. rara politiepet?
    Een 6-assige gyro is een verkeerde term want die bestaat niet.


    Ja.
    Er wordt beweerd dat de accellerometers van de V1 niet veel functie hebben.
    De extra stabiliteit gebruik je in de praktijk enkel de eerste paar vluchten. Daarna heb je voldoende ervaring om het zonder te kunnen.


    Daar maakt Walkera niets over bekend. Er wordt beweerd dat beide LB's identiek zijn op de update poort na.


    Ja
     
  7. Transenergy

    Transenergy

    Lid geworden:
    29 dec 2012
    Berichten:
    43
    camera tx5805

    heb zo een camera setje op mijn dji450 en dit werk perfect op fatshark


    heb al een bereik van +100 meter

    wanneer beter weer test ik verder en hou jullie op de hoogte
     
  8. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    Welk camerasetje heb je?
     
  9. sanderw13

    sanderw13

    Lid geworden:
    8 feb 2012
    Berichten:
    763
    Locatie:
    westervoort
    Ik heb zelf ook de ladybird huh vloog echt geweldig, maar dat was maar voir korte duur, hij blijft maar spinnen, weet iemand wat ik zig kynnen doen

    Gr,Sander
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  10. Transenergy

    Transenergy

    Lid geworden:
    29 dec 2012
    Berichten:
    43
    camera tx5805

    staat in vakje onderwerp

    camera tx5805

    is echt een mooi handig setje
     
  11. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    Op tapatalk zie ik dat niet; l ok mooi, die werkt dus goed met fatshark? Waar heb je hem besteld? Want leest ook dat het juist niet werkt...
     
  12. Arier

    Arier

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    318
    Locatie:
    Dicht bij Oudewater
    Re: Wat is het verschil??

    Hoewel een wat late reactie van mij maar toch opnieuw hartelijk dank voor je toelichting :D.

    Als ik nu een optelsom maak lijkt het er op neer te komen dat beide LB's bijna hetzelfde zijn, dwz beide met een 3-assige gyro en accellerometers. Bij de V1 kun je de accellerometers aan en uit schakelen met het 5e kanaal en bij de V2 kun je dat doen door de sticks in een bepaalde volgorde te bewegen. Het 2e verschil is dan de update poort.

    Of zie ik nog iets over het hoofd??

    Voor wat betreft de zenders zijn er meer verschillen. Om te beginnen heeft de 2404D een display waarop je onder andere de stand van de trims kunt zien en kun je DR/Expo instellen.
     
  13. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Nee...
    De manier waarop je omschakelt van flight mode wordt door de zender bepaald.
    Heb je een zender met meer dan 4 kanalen, dan kun je de flight mode instellen met een schakelaar. (Devo 6, 7, 8 etc.)
    Maar je kunt ook de sticks gebruiken.

    Heb je een zender met 4 kanalen, dan moet je de flight mode instellen met de sticks. (Devo 4, 2402D etc.)

    Al deze zenders zijn bruikbaar voor Beide LB's en nog een hele hoop andere Walkera heli's.
    De duurdere zenders hebben meer kanalen plus een aantal extra's, zoals meerdere modelgeheugens, expo, extra kanalen, telemetrie, etc.

    Met mijn Devo 7 kan ik ook een poortje schakelen waarmee bijvoorbeeld een LEDje bediend kan worden.
    Dit poortje zit ook op de LB V2.
    Hier een review waarbij de V2 wordt vergeleken met de V1:
    Walkera QR Ladybird V2 Review ***Updated: Video!*** - RC Groups
     
  14. Arier

    Arier

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    318
    Locatie:
    Dicht bij Oudewater
  15. durpie

    durpie

    Lid geworden:
    13 dec 2009
    Berichten:
    20
    hallo
    een vraagje ,ik heb een nieuw bordje geplaatst alles werkt prima
    maar ik krijg het niet goed getrimt ,de ladybird draaid een beetje automatisch en de trim op mijn devo 4 kan niet meer .
    kan dit verholpen worden ?
    alvast bedankt
     
  16. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi.
    Weet je zeker dat jij alles goed en net zoals het voorheen zat hebt overgezet?
    Zitten ook al je props goed aangedrukt op de motorasjes?
    En probeer desnoods even 4 nieuwe props erop te zetten.
    Hopenlijk krijg jij haar weer strak en goed vliegend want dat is zeer zekers goed mogelijk zoals jij vast al wist.

    Kreeg gisteren van een bevriende piloot zijn Walkera Lady Bird binnen.
    Mocht het toestel van hem overnemen en heb het vanochtend laten binden met mijn Devo 8-s zender.
    Mijn eerste Lady Bird had ik paar maanden geleden overgedaan aan een kollega omdat zijn dochter ermee wilde vliegen en ik het wat saai begon te vinden met de Micro QuadCopter.
    Kwam toen een Walkera Mini CP helikopter terug voor in de plaats.Waarmee ik overigens ook nog steeds met veel plezier mee vlieg.
    Kreeg er nadien toch wat spijt van en zocht daarna naar een Lady Bird om weer van te kunnen genieten.
    Een bevriende piloot kwam dus als geroepen en ben er nu helemaal achter hoe fijn en super dit kleine wonder vliegt.
    Deze kleine dame gaat niet meer van de hand en wil ik veel mee gaan genieten aankomende lente/zomer op het veld met de andere vliegmaatjes samen.
    Dat Micro spul blijft toch wel heel erg vermakelijk hoor.
    Vr Gr D
     
  17. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    @ durpie:
    houd je hem goed stil bij het inschakelen?
    Dan calibreert hij. Als decalibratie niet goed verloopt, krijg je afwijkend vlieggedrag.
     
  18. redman

    redman

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Arnhem
    Vorige week nog een orgi gehad met Ladybirds.[​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Erg vermakelijk om met 8 van die dametjes het luchtruim onveilig te maken.[​IMG]

    Grtz Marco.
     
  19. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Jij bent te bescheiden Redman!!
    Ik was erbij die dag en vond het meer dan vermakelijk en heb me een breuk gelachen tijdens het gebeuren dat er zo'n vloot Lady Birds door de grote sporthal heen raasden.
    Leken waarachtig wel formule I racewagens zo klonk het.
    Wist niet waar ik kijken moest en had moeite om mijn gevlogen Lady Bird in het gareel te houden want ze vlogen me links en rechts voorbij die kleine snelle bugs.Ha ha ha ha
    Op naar de volgende vliegmeet.
    Vr Gr D

    PS: mijn Lady Bird is zwanger hoor na die orgie.Dat worden voor mij straks een aantal behoorlijk slapeloze nachten ivm het zogen met de flesvoeding van al die kleintjes.Want het schijnt dat een Lady Bird gemiddeld een nestje van 10 stuks werpt.Ha ha ha ha ha
     
  20. redman

    redman

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Arnhem
    Jou Bird zwanger Erwin????[​IMG]
    Hoe kan dat dan? Zouden het lesfietsen zijn. Hahaha.
    Ze zal wel een hele dikke buik krijgen, want ik weet wat er uit komt kruipen.[​IMG]

    Dat vliegen met al die Birds tegelijk in de lucht is ook errug lachuh.
    Vooral als we op een kleine ruimte bij elkaar aan het hoveren zijn. En elkaar uit de lucht willen tikken. Hahaha.
    Zo hard mogelijk door de sporthal raggen is ook leuk om te doen.
    Cyclic stick naar voren en dan vol het gas erop. Vandaar dat racy geluid.[​IMG]

    Grtz Marco.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2013

Deel Deze Pagina