Walkera V120D02S V2 versus Blade 130X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Tom Bollongino, 13 jul 2012.

  1. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik heb inmiddels een paar dagen de Walkera binnen en ik ben verkocht..
     
  2. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ik heb inmiddels een paar dagen de Blade 130-X binnen en ik ben verkocht..

    Ha ha ha ha ha ha ha.....................
    Vr Gr Erwin
     
  3. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Maar..........eerlijk is eerlijk.......
    Die Walkera ziet er veel gelikter uit.
    Daar zullen de meesten het wel over eens zijn.
    Denk wel dat het vlieggedrag tussen beide toestellen anders zal zijn.
    Die Walkera vliegt toch op 1 cel?
    De Blade 130-X vliegt op 2S 300Mah ( of meer) en is echt vergelijkbaar met een Blade mcp-X maar dan op steroiden en een formaatje groter.
    En ik vond toenertijd mijn Blade mcp-X vliegend op 1S al behoorlijk rap.
    Vr Gr E
     
  4. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    jup 8.30-9 minuten lang:D
     
  5. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Yep. 1S 600 Mah en dan inderdaad tot vervelens toe maar zonder enige trilling :p Er vliegen ook geen stukjes af :D
     
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ha ha ha ha ha..............ik mag jullie wel!!!
    Ik red max dik 4 minuten met de Blade 130.
    Maar..........wel vette pret 4 minuten lang.
    Ik kauw deze Blade 130 eerst eens goed door de komende maanden.
    Als het toestel niet naar behoren bevalt en ik er teveel shit meekrijg dan gaat zij de deur uit en komt er een Walkera voor in de plaats.
    Maar wil het toch echt eerst een eerlijke kans geven en daarvoor is alleen maar de nodige tijd en testvliegen voor nodig.
    Vr Gr E
     
  7. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    @dylan We zitten alleen een beetje te plagen. want wij hebben geen vergelijk, dus doen we het alleen met lezen. Ben wel weer blij dat je uiteindelijk toch een nieuwe hebt gehad:thumbsup:
     
  8. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Geen enkel probleem hoor.
    Plagen is nooit erg en kan het hebben.
    Nu even toch een serieuze vraag:

    Kan iemand van jullie mij vertellen waar ik in Holland nou het beste zo'n Walkera VD120D02S kan bestellen met bijbehorende goede Walkera zender zodat ik in 1 keer klaar zou zijn om zo'n type heli lekker strak te kunnen vliegen? En dan bedoel ik beste prijs/beste shop en beste berouwbaarheid qua levering.En niet te vergeten: welke beste en fijnste Walkera zender erbij te nemen?
    Of moet ik dan toch echt een bestelling plaatsen in het buitenland?
    Zoja.........kan iemand mij dan daarover de juiste info geven zodat ik voor 100% betrouwbaar zo'n heli binnen kan krijgen, want heb slechte ervaringen met bestellingen overzee.
    Hoor het graag van jullie kenners.
    Vr Gr Erwin
     
  9. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    @Erwin Eigenlijk geef je zelf het antwoord al op de vraag Nederland. Niet. Voor wat betreft buitenland zijn er tal van betrouwbare opties. De meest makkelijke is duitsland Walkera NEW V120D02S Flybarless Micro 3D Heli mit deVention DEVO 7 Walkera NEW V120D02S Flybarless Micro 3D Heli mit deVention DEVO 7 NEW-V120D02S-DEVO7 - www.live-hobby.de
    Her heb je het gedoe inklaren weer niet en je hebt hem snel.

    Voor wat betreft zender, de Devo7 is misschien niet de in eerste instantie eenvoudigste om te programmeren maar wel zit hier alles op voor helis en evt. toekomstige en is uitkosten oogpunt oog meest vriendelijk in prijs. Als je perse een wat vriendelijkere wilt dan de DEvo 10 (grafisch scherm en 10 kanalen) of de 8S (kleuren touchscreen scherm en 8 kanalen). Echter qua mogelijkheden zullen ze als ik mij niet vergis niet verschillen met de Devo7

    Als je Hem RTF koopt met de Devo7 staat alles al helemaal ingesteld normal, ID1 en ID2, throttle hold etc. mischien wat fijn afstellen naar je eigen voorkeur, maar hij vliegt echt out of de box (na collar te locktiten:D)

    Enige is de timer zelf instellen op 6, 7 of 8 minuten.

    Als je hem iets verder koopt in buitenland (buiten EU), Helipal, Ehirobo, etc zijn betrouwbare shops met legio spares en goede prijzen. Normaliter snelle leveringen (behalve nij mij en Chow maar dat kwam door postNL)

    Laat maar weten welke vragen je nog meer hebt.

    gr,
    Dave
     
  10. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dave.
    Super bedankt voor je vlotte reactie.
    Helemaal helder en duidelijk.
    Toch nog even paar vraagjes: waar halen jullie de benodigde Lipo packjes voor deze heli en welke packs zijn inmiddels bewezen goed voor dit toestel?
    En wat zijn nou de zwakke punten van dit toestel op de langere termijn en dan bedoel ik dus als er veel mee gevlogen wordt?
    Want er zullen ook gasten zijn die er paar keer over per week mee vliegen en dan slijt er zelfs geen lager na een dik jaar.Elke heli heeft wel een zwak punt of slijtage gevoelige punten.Welke zijn dat bij deze heli?
    Die van de Blade 130-X kennen we inmiddels al wel.Ha ha ha ha ha
    Hoor graag van jullie.
    Vr Gr E
     
  11. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Natuurlijk vliegen wij er nog niet super lang mee, dus lange termijn gebreken zijn niet bekend(al is dit wel de 4de generatie V120D serie), Als ik een zwak punt mag noemen dan zijn het waarschijnlijk de servo's, dit is wel meestal na een heftige crash(ik heb dan ook wel reserve servos 3 voor 29,95:D), verder loop je bij crashen de kans gears te strippen maar dat is denk ik bij elke heli een punt., de originele walkeras 600MAH vliegen goed en lang, we hebben net ook wat spare lipos(batery-hobby) besteld bij ehirobo heb ik sinds gister binnen met 5xlaadkabel dus weet niet wat die gaan doen. maar toen ik ze bestelde waren ze in de aanbieding voor 2,67USD (nu 4USD) dus ja als ze even meegaan dan vind ik het best, de originele zijn wat duurder dit varieerd van 6 to 8USD. Verder zijn er wel tal van spares in NL te verkrijgen hoor, ook omdat verschillende onderdelen van verschillende helis van walkera gelijk zijn dus lekker makkelijk.

    Tja en verder als je weinig crashed zal je met bovenstaande weinig te maken krijgen.

    Vraag mmaar raak.

    gr,
    Dave
     
  12. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Op RCGroups loopt een V120D02S topic van inmiddels 412 pagina's. Als je die doorleest dan kom je eigenlijk geen echte problemen tegen. Veel mensen die 3D oefenen met het ding zetten er een slipper clutch op om te zorgen dat de gears heel blijven. Dat is het eigenlijk. Verder wordt er in dat topic alleen gebabbeld over upgraden van de motor en canopies zelf maken. Tís een uitontwikkeld product.
     
  13. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Ik kan nog steeds niet kiezen jongens. De walkara lijkt me de betere maar ik krijg de 130x ook niet uit m'n hoofd.

    Ik vrees dat het allemaal wat duurder gaat uitvallen voor me ;-)
     
  14. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik ben bang dat je toch zelf de beslissing moet nemen :D
     
  15. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Ik ben bang dat ik ze beide ga bestellen. Daarmee dat het dus wat duurder gaat uitvallen.

    Zou de devo 8 gebruiksvriendelijker zijn dan de devo 7. Ik neig naar de combo met de 8 maar met de 7 is hij toch wel een stukje goedkoper.
     
  16. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    De Devo 7 is niet slecht hoor. Is alleen wat meer puzzelen in het begin.
     
  17. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Ik zal nog wat research moeten doen voor ik zover ben om te bestellen.

    Ik ben alleen wat bang dat ik achteraf dan toch liever de 8 had gehad. Dan zit ik met een zender die niet meer uit de kast gaat komen.

    We zullen zien... Ik post hier in elk geval welke beslissing ik genomen heb.
     
  18. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    de mogelijkheden in de 8 en de 7 zijn gelijk (muv telemetrie) het is alleen het gemak van programmeren wat je als het goed is maar 1 keer doet en als je weet waar je wat vind in de 7 is dit ook zo gebeurd.(en standaard al gedaan af fabriek:D)qua verschil later een 8s alsnog kopen scheelt je niet zo gek veel . reken maar uit omdat de 7 gewoon voor 30Euro bij de rtf zit en voor 8s betaal je de hoofdprijs. Maar succes met kiezen.
     
  19. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Je hebt helemaal gelijk. Beter nu de rtf versie kopen met de 7 dan kan ik achteraf nog zien.

    Bedankt voor het mee denken.
     
  20. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Na veel wikken en wegen ben ik tot een besluit gekomen.

    De Walkara word besteld van zodra mijn storting naar paypal verwerkt is.

    En een paar uur geleden kreeg ik email van mijn plaatselijke shop dat er een 130x voor me aan de kant staat.

    Donderdag ga ik deze ophalen.


    Ik heb nog nooit zo getwijfeld tussen 2 gelijkaardige produkten dus is dit de beste oplossing denk ik.
     

Deel Deze Pagina