Walkera V200D02 en V200D01

V200d01

Iemand wat ervaring met een van deze twee,en zoja welke?

Ik verwacht hem volgende week in huis te hebben, ik ben benieuwd.

Een review: Walkera V200D01 - Mini Review - RC Groups

De bravo Sx voor binnen en de V200d01 voor buiten bij mooi weer. Waarom de V200d01? CP staat niet op mijn verlanglijstje maar het mag wel een tandje harder. Vanuit technisch oogpunt vind ik de V200d01 mooi, 440mm rotor formaat, brushless combo, flybarless, staart aandrijving/ bediening. Het enige wat ik mis van mij verlanglijstje is een carbon chassis maar mischien is deze tzt als hop-up verkrijgbaar.

Of het een verstandige keus is, ik ga het meemaken, foto's en ervaringen volgen.

Net als Raymond, hebben jullie ervaringen/ tips met de V200d01 (of de V200do2), dan hoor ik dat graag.

Hello MC T

Ik ben ook héél benieuwd,zeker omdat deze helicopter bovenaan mijn verlanglijstje staat.
Ik heb al een outdoor filmpje gezien van dik 10 minuten vliegtijd.
Echt mooie keuze.:thumbsup:

Binnen

Zo, aan de slag met de v200d01 Flybarles metalhead. Naar mijn smaak een mooi dingetje. Ik heb hem ingevlogen gekregen, naar ik begrepen heb moest er zo uit de doos eigelijk niets aan te gebeuren.

Thuis even het kapje er af, alles nagelopen. Ik moet zeggen, alles zit keurig op zijn plek, bedrading zou ik niet anders gedaan hebben, servo's staan allemaal netjes in het midden. Alleen de motor zat niet zo vast. Een lege ruimte van 8x8x5m. Oei, oei, dat is wat anders dan de aangeklede solo pro, de bravo sx. Maar, hij vliegt. Misschien omdat 8x8m nog steeds klein is maar het voelt als of hij naar buiten wil om te vliegen ;-). Heel veel power/ reactie. Bij rustig bedienen gaat alles netjes, overstuur je dan lijkt het of de gyro niet genoeg tegen stuurt en blijft hij in de betreffende richting gaan (bij de bravo sx laat je je stick los en hij hangt weer) en moet je nagenoeg nog heftiger tegen sturen en is het lastig daar uit te komen, maar wederom, waarschijnlijk de onervarenheid en de kleine ruimte (of heeft flybarless daar ook iets mee te maken?). Met de KDG 1100ma lipo (€ 9,00) vliegt hij mooier/ rustiger dan met de standaard lipo.

O ja, valt deze heli onder flybarless of vallen FP heli's daar per definitie niet onder?

Maandag de beschikking over een grote loods en dan maar verder oefenen.

In het bovenstaande, zijn er dingen logisch te verklaren (voor een wel ervaren helivlieger...),tips mbt de gyro, ik hou mij aanbevolen.

Laatst bewerkt:
Vervolg

Geen reacties, zelf maar aan de gang gegaan, aangemoedigd door de over het algemeen positive reacties over de RX2437V 'three axis gyro' op forums.

Als eerste de gyro opnieuw in de heli getaped, hij zat niet helemaal in lijn met de heli en ver uit het midden, de esc wat meer naar buiten geplaats en de RX2437V nu wat meer in het midden.

Ik had de heli ingevlogen meegekregen maar waarschijnlijk door de ervaring van de betreffende piloot bij hem stabiele vlucht, niet door de ondersteuning van de gyro. Wat bleek, de servotravel stond helemaal geknepen met relatief veel gyro gevoeligheid. Hij wilde wel corrigeren maar kon niet genoeg uitslag maken. Servotravel staat nu open op de maximaal mogelijke servo uitslag. En gyro gevoeligheid afgesteld op mijn mijn vliegkunsten zonder.

Op de zender eerst met de lage stand van 'dual rate', maar 2 packs op de volledige uitslag servo's. Net als mijn bravo SX, gas er op en hij hangt, flybarles maar dit gaat in vergelijking met de SX zo veel harder. En met met meer dan zuchtje wind is hij ook buiten te vliegen, genoeg power.

Misschien allemaal voor de hand liggend, misschien klopt er geen bal van het bovenstaande, voor mij werkt het, hij vliegt prachtig

Bedankt voor de update, ik vind dit ook een hele interessante heli :D
Maar hoe is hel vlieggedrag bochten links/rechts etc. etc. ?
Ben wel nieuwsgierig naar je bevindingen ;)

Hello Mc T

Ja,ik heb hem ook nog altijd op mijn verlang lijstje staan.
Prachtig ding.Ben ook echt benieuwd naar nog meer vliegverslagen.Ben echt benieuwd als het wat mooier weer wordt wat hij buiten echt kan.
Ik heb als tussendoortje wel de Blade 120SR gekocht,maar wil toch zeker nog wat groter gaan.

En Gerard,heb jij niks besteld?

En Gerard,heb jij niks besteld?
Ha Raymond,

Ik zie dat jij lekker geinvesteerd hebt om je vloot uit te breidden zie ik :D
Hoe vliegt je nieuwe Blade? beter dan de andere machines geloof ik he?

Nee, ik ben nog steeds aan het oefenen/rommelen etc. met de NESP, en probeer zo'n tien vluchten per dag te maken :D
Ben er eigenlijk wel tevreden over, al ben ik wel erg nieuwsgierig en geïnteresseerd in de Align Trex 100 ;)

Verder zit ik nog steeds te dubben om wat groters erbij te nemen, maar door het te ruime aanbod valt het niet mee!
Maar zit erg hard te denken om de Free Spirit SX te adopteren, niet al te duur, onderdelen goed voorradig en voor een goede prijs :D

Hey Gerard

Ik heb nog niet echt kunnen oefenen met de Blade 120sr,maar het hoveren in onze garage(3,5mx5,5m )gaat toch al goed.:banana:
Ik had ook gedacht aan de Nine Eagles Free spirit SX,Lijkt mij ook knap te vliegen,maar nergens een shop gevonden.Waar heb jij hem gezien?
En mijn NESP'je is aan het wachten op onderdelen.(beetje overmoedig geweest);).En ja,er is zoveel keuze dat het niet meer plezant is hee.:?

gr Raymond

deze heli

Mijn keuze voor deze heli, flybarless, brushless, 3-axis gyro (kan je zelf bepalen hoeveel assistentie je wil krijgen van de gyro op alles assen).

Brushless/ flybarless voor genoeg power zonder hoge rotorsnelheid, 'CP' staart om ook buiten genoeg controlle te houden met een beetje wind.

En het kleine formaat komt met een laag gewicht van het geheel en de delen, naar mijn mening de sleutel om alles nog een beetje heel te houden bij een crash.

Back