Binnen
Zo, aan de slag met de v200d01 Flybarles metalhead. Naar mijn smaak een mooi dingetje. Ik heb hem ingevlogen gekregen, naar ik begrepen heb moest er zo uit de doos eigelijk niets aan te gebeuren.
Thuis even het kapje er af, alles nagelopen. Ik moet zeggen, alles zit keurig op zijn plek, bedrading zou ik niet anders gedaan hebben, servo's staan allemaal netjes in het midden. Alleen de motor zat niet zo vast. Een lege ruimte van 8x8x5m. Oei, oei, dat is wat anders dan de aangeklede solo pro, de bravo sx. Maar, hij vliegt. Misschien omdat 8x8m nog steeds klein is maar het voelt als of hij naar buiten wil om te vliegen ;-). Heel veel power/ reactie. Bij rustig bedienen gaat alles netjes, overstuur je dan lijkt het of de gyro niet genoeg tegen stuurt en blijft hij in de betreffende richting gaan (bij de bravo sx laat je je stick los en hij hangt weer) en moet je nagenoeg nog heftiger tegen sturen en is het lastig daar uit te komen, maar wederom, waarschijnlijk de onervarenheid en de kleine ruimte (of heeft flybarless daar ook iets mee te maken?). Met de KDG 1100ma lipo (€ 9,00) vliegt hij mooier/ rustiger dan met de standaard lipo.
O ja, valt deze heli onder flybarless of vallen FP heli's daar per definitie niet onder?
Maandag de beschikking over een grote loods en dan maar verder oefenen.
In het bovenstaande, zijn er dingen logisch te verklaren (voor een wel ervaren helivlieger...),tips mbt de gyro, ik hou mij aanbevolen.