Walkera

Hallo,
heeft er iemand ervaring met walkera heli's ?
wilde eerst mijn SR120 upgraden met xtreme motor en RKH alu parts, om ook beter buiten te kunnen vliegen, 3D is niet echt nodig
maar een walkera (vb robocopter1)
kost maar evenveel
Is deze dan eventueel te binden aan een DX-8 spektrum ?

of je m kan binden ligt eraan....
ik weet uit eigen ervaring, dat Walkera z'n zend apparatuur het liefst met eigen producten
gebonden wil zien, maar heb het nog niet geprobeerd aan iets anders te binden...
anders zal je er dus een andere ontvanger op moeten zetten.

walkera's zijn redelijk goed vliegende heli's, maar vaak ook wat fragieler dan soortgelijke heli's van andere fabrikanten.
struin het forum eens door met ''walkera'' in het zoekvak, helpt vaak ;)
just my eurocent's

suc6 :)
Hoogvlieger

ok, bedankt voor het antwoord.
soms lees je dat iemand zijn walkera 'eigenaardige manieren' heeft,
maar aan de andere kant, zelfs als je een SR120 verbetert blijft het een licht ding voor buiten, weet nog niet wat te beslissen
vindt de robocopter wel een origineel ding, en met de 'bell haed' en het hogere gewicht misschien iets makkelijker te vliegen

Het is helaas niet mogelijk om bij 2.4Ghz systemen merk x met merk y te binden, wel is het zo dat bij Spektrum (HorizonHobby) er vele bnf vliegtuigen/helikopters te krijgen zijn.
Ook is Nine Eagles bezig met iets dergelijks maar dan i.c.m. Futaba.

Het vervangen van de ontvanger kan eigenlijk alleen als er geen sprake is van een 'combi-apparaat'; de zg 4in1.

En ja, Walkera is wel fragieler dan andere merken, maar tegen crashen is natuurlijk niets bestand.

En ja, Walkera is wel fragieler dan andere merken, maar tegen crashen is natuurlijk niets bestand.

dat bedoel ik niet robbie ;)
natuurlijk blijft geen enkele heli heel bij zo'n crash.:rolleyes:

wat ik bedoel is dat eventuele wijzigingen (zelf ingesteld, of door slijtage)
een hele grote invloed hebben op de betrouwbaarheid, en soms het vlieggedrag van de walkera heli's.

heb zelf de v450d01 gehad, en naarmate de vluchten, zie je dat walkera's
toch meer onderhoud vragen, daar waar bijv. HK of Align nog doorvliegt.

heb nu een andere heli, die een tijdje met lichte onbalans/verstoord bladspoor in de blades rondvloog.
vandaag verholpen, en geen speling op wat dan ook, maar dat had ik op die walkera destijds wel!

in die zin dus...;)

Ik heb zelf een Walkera HM36 gehad. Met de standaard hardware vloog de heli bagger. Voornamelijk de gyroscoop was waardeloos. Motor en ESC waren overigens ook enorm snel versleten. Zo nu en dan ook plotselinge storing op de ontvanger of zender! Daar heb ik nog wel een keer een staart mee kapot gevlogen.

Later een hk401b gyro opgezet, esc van towerpro, andere motor en een 2,4ghz ontvanger van hobbyking (voor mijn spektrum dx6i). Met deze aanpassingen vliegt de heli heel redelijk, maar is absoluut niet te vergelijken met m'n Align T-rex 450 sport. Uiteraard is het ook niet eerlijk om de walkera met de align te vergelijken, aangezien de align 3x zo duur was.

Als je het geld hebt...kijk dan naar een leuke t-rex. Het kost je in het begin iets meer, maar op de lange duur heb je er veel meer plezier van. Anders is misschien een Trex clone van hobbyking iets? Ik heb er zelf geen een, maar lees er redelijk positieve verhalen over!

Back