walkera60

• Topicstarter Topicstarter walkera60
  • Startdatum Startdatum
W

walkera60

Guest
hallo, sinds een aantal dagen heb ik een walkera60 aangeschaft ik heb op het gebied van vliegen geen enkele ervaring...ja sommige zijn het dan ook niet eens met de keuze om een walkera60 te kopen maar dit heb ik gedaan omdat ik gewoon meteen een wat beter toestel wou hebben...

nouja je raad het wel! dit kost de nodige rotorbladen! tuinstoeltjes en tafelpoten zijn een fobie aan het worden!

dit kan natuurlijk niet zo! ,en heb al een trainingskruis gekocht...ik ben nog niet eens echt de lucht in geweest hoor! maar ik vroeg mij af of er misschien wat tips kunnen worden gegeven over hoe je het best kan leren vliegen...ik ben al opzoek naar een vliegsimulator voor op de pc maar dan wil ik wel graag met me eigen zender kunnen oefenen.

de zender die ik heb is een WK-0701 PCM (7-kanaals uiteraard) nou vroeg ik mij af of ik daar een kabeltje voor kan kopen met software...of moet ik ook een dure bijhorende zender kopen waardoord ik alsnog rond de 40 euro kwijt ben?

alvast bedankt allemaal en alle tips zijn welkom! :wink:

walkera60 zei:
hallo, sinds een aantal dagen heb ik een walkera60 aangeschaft ik heb op het gebied van vliegen geen enkele ervaring...ja sommige zijn het dan ook niet eens met de keuze om een walkera60 te kopen maar dit heb ik gedaan omdat ik gewoon meteen een wat beter toestel wou hebben...

Een Walkera60 een wat beter toestel :? . Sorry om je uit de droom te helpen maar Walkera is echt niet goed. Ik was ook ooit onder de indruk vd looks van een Walkera maar als je wat huiswerk doet dan ben je heel erg snel uit de droom.

je had beter een HM04 kunnen kopen van € 100,- en daarmee gaan leren dan wat je nu hebt, dit is gewoon geen beginnersheli.

Zelf ga je hier ook echt niet uitkomen, je zult echt les moeten hebben van iemand, daarvoor kan je eventueel naar een club gaan.
Succes ermee iig

Tja, misschien inderdaad niet de handigste keus, maar daar is nu niet veel meer aan te doen.
Nu je deze heli toch al hebt zou ik investeren in een goede sim (Aerofly / Realflight / Reflex zijn allen geschikt) en daar goed mee oefenen. En dan bedoel ik net zo lang oefenen tot de heli's helemaal doen wat jij wilt op de computer. Je moet in ieder geval stabiel op een plaats boven de grond kunnen blijven hangen. Dit hoveren is een van de moeilijkste dingen, maar wel noodzakelijk dat je dit beheerst om je heli zonder schade op de grond te kunnen zetten. En dan langzaam verder gaan. Over het leren helivliegen zijn al vele dingen geschreven, ga maar eens goed zoeken op internet en dit forum. Kijk bijv eens hier, hier en hier.
Of jouw zender op de computer kan worden aangesloten weet ik niet, even informeren bij de leverancier van de heli.
Een andere optie is je df60 voorlopig even op de kast te zetten en daarnaast een df4 aan te schaffen. Die is wel iets moeilijker te vliegen, maar gaat minder snel stuk en is zeer eenvoudig en zeer goedkoop te repareren. Doordat je minder vaak en goedkoper schade hebt zal dit uiteindelijk misschien wel goedkoper uitpakken dan de duurdere crashes (die je gegarandeerd gaat maken, daar is nu eenmaal geen ontkomen aan) van je df60. Bovendien kan je bij de zender van de df4 voor 3 euro een kabeltje aanschaffen waarmee je de zender aan de computer kunt hangen. Scheelt weer in de aankoop van een computer-controller.

Succes ermee.

En als je nu naast de Sim, die je idd echt moet hebben, gewoon les neemt dan gaat er helemaal niets stuk.
Ik zat een paar maanden gelden ook met veel vragen en heb dus maar gewoon les genomen op een club nadat ik ook eerst de boel aan gort had gevlogen. Naast het vliegen leer je ook erg veel over je heli en het afstellen ervan.

Mijn persoonlijke advies is om de Walkera direct weer te verkopen en te kijken naar een (2de hands) Mini Titan of Raptor50. Die zijn niet duur en daar kan je prima mee leren vliegen. Dan kan je er meteen een fatsoenlijke zender bijkopen die je ook op een sim kan aansluiten, dat gaat met de Walkera zender niet echt lukken denk ik.

oke, bedankt alvast...ik verwacht een deze weken een bezoek van iemand die heel goed kan modelvliegen,dus die kan me misschien het een en ander vertellen...

ik heb wel wat kleine zoektochten gedaan op google etc... voordat ik overging op aanschaf maar als je niet weet waar je moet zoeken kan je soms erg mislijdende informatie tegenkomen...ik had persoonlijk ook liever naar een club gegaan om daar eerst eens rond te vragen, maarja...

achteraf kan je er alleen nog maar het beste van maken, toch?

nou vraag ik me toch af: wat is er dan zo slecht aan een walkera :cry: ? en dan bedoel ik niet dat het 'geen beginnersheli' is maar gewoon een aantal andere dingen ten opzichte van gelijkwaardige helikoptertjes.......

alvast bedankt allemaal..

Ik heb zelf een df4, is een leuk helietje om te leren hoveren, verder kan er niet zoveel mee. Hij heeft mij prima diensten bewezen.
Het schijnt dat Walkera toch wat mindere kwaliteit levert dan de gevestigde merken (Align, ThunderTiger etc). Spullen slijten sneller, breken eerder tijdens een crash en de electronica vertoont relatief veel storingen. Dat laatste schijnt de laatste tijd overigens aardig verbeterd te zijn. Verder is er best wel te vliegen met deze heli's. Goed afstellen is wel heel belangrijk (zoals bij elke heli). Ze zijn goedkoop, en daar krijg je dan wat mindere kwaliteit voor. Alle waar naar zijn geld.
Dit is niet per definitie een miskoop (zal niet iedereen met me eens zijn), maar als eerste heli misschien niet ideaal. Met wat instructie en/of heel veel oefenen op een goede sim zou het goed kunnen komen.

Back