Walrus 1:100...wie o wie?

Ahoi,

ik heb een verzoek ontvangen om een replica van een Walrus op schaal 1:100 te bouwen. Lijkt wat klein maar omdat het hier een 'standmodel' (dus niet R/C) betreft is 't geen probleem. Eigenlijk zóu ik in de 'statische modelbouw' hoek moeten posten maar omdat de duikbootkennis toch echt hier zit lijkt me dit toch de beste plek.
Tekeningen zijn verkrijgbaar (Marine) en van Lex krijg ik 'wat' aanvullend info-materiaal. Het ziet er naar uit dat 't scratch-builden wordt maar voordat ik een hoop werk voor niets verzet de vraag:
Is er iemand die een model van een Walrus schaal 1:100 heeft om daar een mal van te trekken. Kant-en-klare mallen zijn natuurlijk nog beter....

Thx,

Jos

van een bestaand model is het moeilijk mallen trekken door die Xtail...

ik dacht dat lex' boot 1:100 was, maar zal wel 1:50 zijn, je zou kunnen vragen of het echt 1:100 moet.

Ronald,

het model moet tussen de 60 en 70cm groot worden. Met een lengte van 68 meter (67,73 om precies te zijn) van de 1:1 uitvoering is 1:100 dan voor de hand liggend. Lex' Walrus is schaal 1:67,73 want zijn model is precies een meter lang....
Een mal trekken van een boot met kruisroeren lijkt misschien onmogelijk maar een mal kan ook uit drie of meer delen bestaan en hoeft zeker niet precies horizontaal of verticaal deelbaar te zijn.

Jos

Hoi Jos,

Ik heb nog een romp en toren liggen schaal 1:00 van de Walrus. Ze moeten nog wel strak gemaakt worden met alle details er in. Ook heb ik nog een bouw tekeningen liggen.

Als je interesse heb moet je maar even een mailtje sturen

groeten Albert

ik heb er interesse in de romp en tekeningen van de walrus met vrienderlijk groeten marco de koster van mini marine inter.
meer info 0613771324

Back