Walrus in onderhoud

• Topicstarter Topicstarter Harry Grapperhaus
  • Startdatum Startdatum
jammer voor julie dat wij geen sikkens lakken meer hebben.
anders had ik het wel aan de vertegenwoordiger gevraagd of die eens wou informeren

Lak kopen?

Hallo,

@Harry Grapperhaus: sorry dat weet ik niet. Wou dat ik het wist voor mijn eigen model. Jammer.

@marc 2: Het poeder word op hoge druk op de wagens gespoten en daarna eigenlijk gebakken. Ik weet dat BMW het op die manier doet. Soms zie je die trucks met nieuwe wagens rijden en BMW verzend soms wagen in de matta Lak en word dan bij de verdeler afgewerkt met de glanslak. Dit komt echter zelden voor. Waar ik werk is de lak klaar alvorens men alle onderdelen inbouwt.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk.:rolleyes:

Mvg Shadowgroup

Hallo,

Het poeder word op hoge druk op de wagens gespoten en daarna eigenlijk gebakken.

Mvg Shadowgroup

Altijd gedacht dat poeder-coating geschied door een zeer snel draaiende schijf die het poeder verspreid en dat het poeder zich hecht aan het werkstuk doordat het een andere polariteit heeft ( elektrostatisch hechting ) En daarna wordt "gebakken ".

Men is nooit te dom om te leren. Hahaha

Hans

een auto mat afleveren en dan door de dealer laten spuiten ?

pure onzin.

dan zou de auto uit het productie proces moeten worden gehaald wat al een hoop gedoe is.
dan de auto terug op de band zetten (wat me logistiek onmogelijk lijkt)
en op laten bouwen.
dan naar de dealer, de auto heel ver weer afbouwen, schuren, afplakken en dan weer opbouwen ?
dan kost de auto ongeveer 4x zoveel.
en d'r is niet 1 auto producent dit dit doet.
en wat dat poeder betreft.
ik denk dat je poeder coaten bedoelt.
maar ik geloof niet dat er 1 auto producent complete auto's poedercoat.
da's gewoon te duur.
dat het met bepaalde onderdelen gebeurt kan ik me wel voorstellen maar dan zal het toch wel bij een toeleverancier gebeuren

auto's worden tegenwoordig niet meer met een was laag afgeleverd.
hooguit een stuk plastic. en da's dan meestal bij de duurdere modellen

Back