wanderer (dynaflite/Mark Smith)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door eclipse86, 11 dec 2019.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Ik kreeg van iemand de vraag of ik van deze zwever enkele onderdelen kon laseren, en omdat die ook al lang ergens op een ooit gemaakt verlanglijstje stond, ben ik er maar aan begonnen)
    op outerzone staat een plan in 3 formaten. ook in cad.
    [​IMG]

    Ik heb stabilo rudder en vleugel al gelaserd en de tekening wat aangepast aan het balsahout die hier makkelijker te vinden is en wat ik liggen heb.

    de vleugels heb ik ook aangepast aan de liggers die ik liggen heb. deze moet ik lijmen, en ik denk dat ik hem uit 1 stuk ga maken.

    natuurlijk in het kleurenschema vanuit de gekende videoclip stardust "the music sounds better with you"

    [​IMG]

    graag had ik in de neus een brushless motortje gestoken, maar daar ben ik nog niet uit welkeentje en hoe... romp wat aanpassen naar een ronde neus, of de romp zoveel mogelijk zo laten en werken met een verlengde as en een extra rollementje(wel kwetsbaarder).... we zien wel

    hier een begin, kleine foutjes in de tekening worden weggewerkt

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    MicropropSport, Ton van Munsteren en jef vinden dit leuk.
  2. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Heb me nooit gerealiseerd dat er zo’n mooie video-clip bij zat! Erg inspirerend.
     
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.235
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja! Die video is echt schitterend... ook die song gaat al weer een behoorlijk tijdje terug in tijd...

    Model begon bij Marks Models, later Dynaflite overgenomen.
    Voor een link aantal jaren terug had HobbyIn een aantal laatste dozen Wanderer in de verkoop staan, Dynaflite
    Moderne doos... die toen maar besteld... vanwege vroegah.... en later dat liedje :)

    Motor? Thundertiger OBL29/09-07A Kv=920 en 10 x 6 dacht ik... op 3S 1100mA
    Zit op mijn eHawk 1500... die weegt welliswaar +500 gram,
    maar gaat als een aap omhoog. Met die set up ben ik een uur zoet met turen naar een stipje...
    Dat Hawkjeis een beetje een hotliner... heeeuuuul klein beetje... Vergelijkbare tor volstaat...

    Maar... zulks power... zou voor een Wanderer voldoende moeten zijn om ook met wat tegenwind binnen te komen.

    Mooi projectje!
    Gr Bas
     

Deel Deze Pagina