Waneer houd het op.... Het vervolg!!!

ik vlieg met een 8-10 tal kisten het hele jaar door.

de rest sporadisch , of moeten nog gerestaureerd worden :)

Grappig draadje....zeker nu wij op modelbouwbudget zijn (in't kader van de crisis) Maar zelfs dan houdt het niet op.

*Erik heeft nog een setje gratis vleugels ASW22 met krak romp voor de geef... en met wat werk (das nu gratis) hebben we met een paar dagen werk een topzwever voor Huey.
*Slijm heeft nog een electro UHU rompje liggen voor nix.. met wat extra werk staat hier straks een kek zwevertje (voor hemzelf that is :) ...want ook hij moet aan het zweven)
*De Edelweiss is gebouwd met losse rommeltjes gamma cheopo spul, kosten max 100 euro.
*De PT 20 van Mees heeft niet meer dan 50 euro gekost, wat we hadden liggen en wat donaties
*Mees z'n beste vliegvriendje is nu op les aan de sim met de Graupner zender van Leon (gratis)
*Mees zn zwever (roodkapje was 15 euro, opknapwerk van mijzelf is gratis) Hier hebben we (Huey/Slijm,IK en Mees) inmiddels al middagen plezier van...slepen / zweven etc
*kamperen in bergeijk + vliegweekend, 15 euro overnachten met zn 5 en...Tis een vliegvakantie ! (volgens Mees)
*S-Lijm heeft nog twee vleugels liggen voor de electro UHU romp....veel sxs ermee. Hup weer een zwever vliegklaar voor S-Lijm.

Naja ik kan zo wel ff doorgaan...dus ook met minimaal budget "houd het maar niet op" :D

Ik heb vliegklaar :
Epsilon classic
Sagitta 900
Pilatus B4
fw190a3
me109f
Fokker d7

lopend project pt17 2m met 38 cc zenoah

er ligt nog voor de toekomst een Graupner mininimbus ,een f3b uit de jaren 80 samenraapsel.

in de wensenput nog zoveel .

en in ruste gezet omdat ik er even genoeg mee gevlogen heb een bristol scout.

ik maak nog 2 modellen en dan is het over ,voor voorlopig .daar heb ik nog materiaal voor . en de ruimte om te stallen .
Qua vlieggebied ben ik tevreden met wat ik heb .

Mijn voorkeur is zweef :thermiek en helling nog niet voldaan ik wil nog een lijnstarter.
motor:wo1 en wo2 =voldaan .(nouja nog een tempest om het af te leren)

lijnstarter wordt dus die f3b samenraapsel.

En als ik over 2 1/2 jaar verder ben en los van alle sores (sommigen weten wat ik bedoel) dan gaan we pas weer verder kijken .

Mijn voorlopige hangar,kan tenslotte alleen nog maar meer worden.
ZWEVERS
Airfish 1,8 m
Airfish 2,4 m
Airfish 2,7 m
Airfish T staart
Airfish V-staart
Ongebouwde doos Airfish
DFS Reiher 4 meter
Graupner Amigo 2
Graupner Mini Nimbus
Graupner Cirrus
Graupner Cumulus 2800
Graupner Dandy
Graupner Beta
Graupner Filou 2
Robbe Phönix ongebouwde zwever
Robbe Nova
Robbe Diamand ongebouwde zwever
Robbe Geier
Onbekende kist El Zwevo
Graupner? 3 meter type onbekend
Sophisticated Lady
2 maal een Robbe Milan
Fiesta Iskra (vrije vlucht 60 cm)
Thermalist (vrije vlucht,bijna 3,5 m)
Simprop Ikarus
eigenbouw zwever 4 meter
MOTORZWEVERS
Robbe easy
Onbekende kist 3 meter spann,nuks onbekend,is een Scheibe
Friko Pilatus pc xm (prototype van Friko)ongebouwde doos
Motorspatz 3 meter
Hegi Motorspatz 2 m
MOTORKISTEN
Calmato laagdekker
Messerschmit b-109
Topflite Spitfire
Topflite P-40
Topflite P-47
Topflight Mustang
Messerschmitt Dora
Scratchbuild EXTRA 330
Dubbeldekker merk onbekent Sopwith
Svenson Westerly
Klemm
Spitfire,merk onbekend,spann 1m,6,5 cc,snoezig lief en retesnel
Topflite Elder 40 bijna klaar
Graupner Extra 300
Flair Tiger Moth
Verom Tomtit restauratieobject
Westerly & Eyle
Hawker Tempest
Curare 60
Delta eigenbouw
Graupner Amateur
Graupner Taxi 2
Robbe Charter
Robbe Lord
Focke-wulf 200 CONDOR 3 meter spann
Jim Fox Saab Viggen
Graupner Cessna 152
Robbe Porter
Er ligt ook nog wat te verstoffen op zolder,
Zal dat ook binnenkort eens gaan inventariseren.
Dus Jaap,maak je met je 20 modellen nog maar geen zorgen.
Er is altijd ruimte voor meer.

met vriendelijke groet
Gerald

Laatst bewerkt door een moderator:
:proost::banana::proost::proost::proost::proost::proost::proost::proost:

Mooie collectie Gerald!! Heb nog even te gaan.....

Groeten Peter

Laatst bewerkt:
Gerald bedankt !!!!!

Heb het mijn vrouw even laten zien want ze klaagt al tijden dat Nick en ik er zoveel hebben.
Haar commentaar : ''Niet normaal'' ..

En wij komen nog niet eens aan de 20 per man :-).

Zo, ik kan weer een tijdje vooruit ;-).

Groeten,

Paul.

Heb nog even te gaan.....

Ik heb gelukkig ook nog even te gaan.
Er zijn nog zoveel mooie vliegtuigen.
Maar zit nu zo langzamerhand wel op een aantal dat het vriendinnetje begint te zeuren.
Tijd voor een grotere wonig dus...

mvrgr

Gerald

Gerald bedankt !!!!!

Heb het mijn vrouw even laten zien want ze klaagt al tijden dat Nick en ik er zoveel hebben.
Haar commentaar : ''Niet normaal'' ..

En wij komen nog niet eens aan de 20 per man :-).

Zo, ik kan weer een tijdje vooruit ;-).

Groeten,

Paul.

Graag gedaan Paul.
Als ik iemand kan steunen in zijn strijd dan zal ik dat altijd doen.
Succes

Gerald

Ik ben verslaafd aan zwevers, bouwdozen en Simprop apparatuur uit de jaren '70 en '80. Heb momenteel 15 tot 20 kisten vliegklaar (modern en oud) en ongeveer vijf projecten in de planning.

Onderstaande foto is uit 2009. Ondertussen is het aantal bouwdozen gestegen tot 110.

full

Maar, als ik eerlijk ben, ik vlieg eigenlijk maar met een stuk of vijf kisten en de rest is reserve :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Slik......euuuuu Ruud,zie ik daar 2 dozen van de Cirrus 75?
Laat ik nu een gevoel hebben van dat jij daar er best wel eentje van kan missen......

Goshie,je bent toch nog niet op zoek naar een gewone Cirrus of wel?je hebt er nog maar een stuk of 7 liggen

Gerald

Laat ik het over de Graupner X 1200 maar niet hebben.....liefst met bijbehorende wankel

Ah, daar liggend dus al die gewilde ongebouwde bouwdozen...!!!

http://www.modelbouwforum.nl/forums...re145561-bouwdozen-2009-page-7-image-0001.jpg

Er is altijd ruimte voor meer.

Hahahahaha, en dan ook nog vragen of iemand een Cirrus 75 kan missen omdat ie er 2 heeft...

Maar zit nu zo langzamerhand wel op een aantal dat het vriendinnetje begint te zeuren.

Nu pas? ;-) Ik begon mij al een beetje zorgen te maken met m'n 19 modellen, maar deze zorgen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen na al jullie postings van alle hoeveelheden bij elkaar... En Gerald spant wel de kroon hier... Ik heb in iedergeval een goed excuus naar mijn vrouw toe. Onder de noemer ''het kan nog erger''...

Grappig draadje....zeker nu wij op modelbouwbudget zijn (in't kader van de crisis) Maar zelfs dan houdt het niet op.

*Erik heeft nog een setje gratis

*knip*

weer een zwever vliegklaar voor S-Lijm.

Naja ik kan zo wel ff doorgaan...dus ook met minimaal budget "houd het maar niet op" :D

Ik mis nog een toestel.... ;-)

Als ik het hele draad zo eens doorlees wat ik zelf opgestart heb is dit draadje wel zo uit de hand gelopen zoals ik het in iedergeval bedoelt heb. Er blijken dus (zeker onder de vliegtuigen bouwers) meer raakvlakken te zijn dan we aanvankelijk dachten. Er komen hele herkenbare dingen voorbij, die iedereen wel aanspreekt.

Ik heb wel het idee dat wij met z'n allen dit ''gevoel'' delen, en dat is juist DE verbindende factor onder ons. Mijn vrouw had het al eens eerder opgemerkt tijdens een meeting waar ze zelf bij was. Haar woorden waren letterlijk.

''jullie delen geen hobby, maar een passie''

@Jaap, bedankt voor je bericht. Ik overweeg alsnog alle modellen naar beneden te halen voor een groepsfoto... Natuurlijk ga ik dat wel doen als ik door de weeks vrij ben, en als de vrouw is werken... :rolleyes:

Oh ja, wel onder 1 voorwaarde, Alleen als Gerald (ceppodo)het ook doet... ;)

Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik 8 ontvangers heb en het daar bij houd.
Dus ik heb er (vooralsnog...daar ga ik al!) nooit meer dan 8 klaar om zo te pakken.
Alles wat ik verder heb liggen tel ik voor het gemak niet en varieert van alleen een ontvanger insteken tot kale lege romp zonder niets zonder wat.

En zo'n foto heb ik vorig jaar gemaakt voor ons oostenrijktripje:
WapenarsenaalKLEIN.jpg

Het viel mij toen vies tegen hoeveel tijd erin zit om alles in elkaar te steken en weer op te ruimen! Ik begon toen mijn dochter ging na de lunch naar school ging en was nog bezig toen ze al lang en breed buiten op de schommel zat.

En voor de komende oostenrijktrip zijn er zeker 3 wijzigingen t.o.v. deze foto maar dat zie ik tegen die tijd wel weer!

Justus

Back