Waneer houd het op.... Het vervolg!!!

Ik heb vrij uitgebreide documentatie over:
- Le Fish (DXF)
- Madslide 2300 (PDF)
- MiniToons2 (PDF tekening + GMFC schuim-snij-definitie romp + vleugel)
- Wasabi (PDF + DXF)

Doe maar een PBtje als je geïnteresseerd bent.

Ik ben gezwicht voor een aanbod. Werd er week van in m'n knieen, zo'n kist, héérlijk!

9rrik.jpg

dmse.jpg

Een tweede Solaris. Deze zwever is me zo goed bevallen dat twee van deze zwevers voor míj heel erg goed passen voor de komende jaren.

Uiteraard moet een andere zwever de vloot vervroegd verlaten, maar dat is hoofdstuk 2. Het aantal zwevers wil ik eigenlijk inperken.....

Nu nog even wachten op post uit Oostenrijk.

Een tweede als back-up. Zeker tijdens vakanties als er schade ontstaat en je daarmee je beste 'wapen' kwijt bent. Ik had dus de vorige solaris gekocht als back-up voor mijn Furio. Die solaris beviel zo goed dat ik de kans om een tweede gewoon niet kon laten gaan.

Hoi Ik heb de Vagabond ook bestellt maar 2 maanden later nog steeds niets en waneer ik ze een email stuur is er geen antwoord. Vreemd
Groetjes Guus

Vandaag kreeg ik mijn Vagabond binnen, op 20 Febr. besteld.
Ik heb de niet bespannen versie besteld en betaald, maar de met folie bespannen variant gekregen.

full

Hoop dat morgen of maandag de servo's komen. 4 x TP-SG90.

Vliegervaringen volgen hopelijk vlot.

Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Het houdt nooit op blijkbaar, er is een SMG Aros bijgekomen. Een vliegende vleugel van 3.6 meter. Hier maar eens mee aan de gang. Is een ongevlogen model in ieder geval.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou Douglas, kom maar op met die Nemere.
En dan moet ook je Discus nog even gebouwd worden voor volgend seizoen.

Dit ding moet ook nog de lucht in, als ik weer rust in mijn kop heb.

JS1.jpg

GJ

Laatst bewerkt:

Komt goed. Ga ik eerst de romp dicht bouwen. Eind volgende week? heb de hoogteroer aansturing vervangen, die was voorzien van zo'n leuke blauwe Sullivan kabel. (die inmiddels in de prullenbak ligt)

Nou Douglas, kom maar op met die Nemere.
En dan moet ook je Discus nog even gebouwd worden voor volgend seizoen.

Zorg jij maar voor de vleugels, dan zorg ik voor de rest. ;-) Alhoewel mijn sleper voorrang gaat krijgen. Die 7 meter bak van jou wil ik wel de lucht in krijgen..

De Nemere wil ik toch ook laten vliegen in 2015, als de Discus nog niet zover is.

Wanneer houd het op...? Voor mij ook een relevante vraag..! Er is niets zo leuk als plannen maken...Realisatie wordt soms een last. Dan denk ik;"toch maar ARF?"..Maar er is niets zo leuk als lekker met balsa in de weer. En laatst hoorde ik iemand een interessante stelling verkondigen; "ARF is gewoon heel erg duur als je de totale kosten deelt door het aantal uren bouwplezier"...Eigenbouw geeft vele uurtjes plezier en daarom waar voor je geld.!;)
Ik wil weer een zwever bouwen en liefst met een bijzonder karakter..
Ik ben bij mijn zoektocht op de SZD-6 gestuit.. Een prachtkistje..Vliegende vleugel..
Ik heb alvast een tekening besteld...
Hier alvast een paar foto's..Het idee is om spanten te laten frezen..

Ik heb overigens Oldgiders benaderd met de vraag of zij van plan zijn om dit model in het programma op te nemen. Ik heb er natuurlijk op gewezen dat dit model niet in hun programma kan missen...:D
Tot mijn verbazing kreeg ik binnen een dag antwoord en bevestigde men dat dit model waarschijnlijk volgend jaar (2014) leverbaar wordt. Waarschijnlijk 1:3 (4 meter) of 2,5 (4,80 meter)...precies goed dus!..We wachten even af....
En daar is 'ie dan: OldGliders - Modele RC - SZD-6X Nietoperz 1: 2.5
De firma oldgliders heeft zijn woord gehouden! En inderdaad in schaal 1/2.5.
Ik heb een mailtje gestuurd en men heeft mij al bevestigd dat de SZD-6 binnenkort te koop is!
Nu heb ik dus een probleem want er staat sinds een week een Goevier kit bij mij op zolder...dus wat moet ik nu.....:confused:

Back