Waneer houd het op.... Het vervolg!!!

Loop er nu tegenaan dat Island Models ergens komend jaar een Blanik (L-13) gaan aanbieden. :p

1:4 geeft een spanwijdte van 4,05 m. :cool:

Heb ik ooit (in Duitsland) als 8-jarig jochie m'n luchtdoop op gehad. :)

Oei wat is 'ie mooi!

Rustig afwachten.

jan.

Jan, hoe weet je dat ze met een shortkit van de Blanik gaan komen? Ik zie er niks over op hun site.
De Blanik is zeker ook een van mijn favorieten. Ik vlieg er ieder jaar met mijn zoon wel een paar uur op in Tjechie (zie foto).

De uitvoeringen met de Red Bull bekleding vind ik niet echt mooi dus zelf bouwen en een eigen kleurenschema gebruiken lijkt me beter.

Max

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een onzin ,als onze prem. Rutten zijn zin krijgt hebben wij niets ,dus zolang je het kan betalen droom je dromen en doe wat je wilt ,er is geen grens aan je hobby ,koop je model wat je mooi vindt en ,vlieg VLIEG VLIEG ,een moment genot en de stress kan de PLe****** krijgen ,je leeft maar een keer. Groeten CEES

Tja, over het houdt nooit op...

Wat betreft zwevers:
Er ligt nu een 4M Fox in de huiskamer, rolroeren heb ik aan moeten passen omdat bouwer van de ARF vleugel waarschijnlijk wat wodka op had en iets verkeerd uitgemeten had.
Maar hij is nu weer glad geschuurd en vrijwel spuitklaar.

Dan staat de ASG29 nog te wachten, die is wel echt ARF.
En een 1:3 Swift S2 maar die bouw ik van de zomer in de garage op.

Ik zag dus weer licht aan het einde van de tunnel en tja, toen dacht ik, hmm, de Vintage wintermeeting zit eraan te komen.
Dus 2 kisten besteld in Italie (een 4 meter Blanik L13 en een Silent 2)
Maar die komen pas eind februari, dus dat is te laat voor de meeting.

Zoeken.. en ja, daar vond ik een KA8, maar eigenlijk te klein.. 3,5 meter.
Of toch maar die ASK21 van 3.20...
Allebei zo rond de 200 euro, voor een ARFje.

Verder zoeken.
Hey... nog leukere modellen, 5 meter span maar wel zelf bouwen.

En voor een prijsje.. das best te doen.
Dus de firma een mailtje gestuurd.
Ik zal het niet voor mezelf houden, dus kijk en huiver!
Echte oldtimers maar op een redelijk moderne manier gebouwd.

OldGliders - Modele RC - Nowo?ci

Als er mensen geinteresseerd zijn PB me dan even, ik probeer er een paar tegelijk met korting te kopen.

Maar ik heb nu nog steeds niets voor de wintermeeting....
Het houdt dus nooit op.

Wanneer houd het op ?????? Nooit hoop ik het moment dat het ophoud hoop ik tussen de 6 plankjes te liggen ,elke dag heb ik nieuwe ideen ,elke dag denk ik wel dat is een mooi model ,en zie ze vliegen ,en volgens mij ben ik niet de enige ,en zo ja ,dan heb ik daar vrede mee ,maar ben ik de enige ??? nee denk het niet ,laten wij de handen in een sluiten en vele nieuwe modelbouwers toevoegen aaan de hobby ,zodat de liefde nooit verloren gaat en ,dromen uit blijven komen ,maar goed dat is een kerstwens denk ik ,voor iedereen de best wensen en een gelukkige jaarwisseling en de beste wensen voor 2014 veel plezier Groeten cees

Wat een onzin ,als onze prem. Rutten zijn zin krijgt hebben wij niets ,dus zolang je het kan betalen droom je dromen en doe wat je wilt ,er is geen grens aan je hobby ,koop je model wat je mooi vindt en ,vlieg VLIEG VLIEG ,een moment genot en de stress kan de PLe****** krijgen ,je leeft maar een keer. Groeten CEES

Hm, ik heb dit nu twee keer gelezen maar snap nog steeds niet wat Rutten met onze hobby te maken heeft.
Ik leef mijn dromen binnen mijn mogelijkheden. :D

Johannes

Ariel : leuk dat je reageerd wat Rutten te maken heeft met met deze hobby ??? niets ,alleen wordt door zijn beleid het steeds moeilijker om financieeel de hobby uit te voeren en daar zit de grens. Cees

Ik denk dat het weinig met Rutten te maken heeft.
We leven in een democratie en we hebben stemrecht, dus het ligt grotendeels aan onszelf.
En het houdt niet op bij stemmen maar ook bij normen en waarden.
Als ik mijn buurman aanspreek op zijn gedrag als "uitvreter" (hij heeft nog nooit 1 dag in zijn leven gewerkt) en ik dan later aan de politie uit mag leggen waarom ik hem discrimineer dan zit er toch iets helemaal fout in de gemeenschap..
En ik heb hier 3 buurmannen in mijn portiek die al jaren niet werken en mij voor gek verklaren dat ik het wel doe.

Als we nu eens de mensen aan gaan pakken die wel kunnen maar niet willen werken dan schiet het aardig op en kunnen we de belastingen weer een stukje verlagen, dat is beter voor de middenstand en dus de hele economie.

Maar weer on-topic, iedereen moet met een bepaald bedrag rond zien te komen.
Ik ben alleen, rook niet, drink niet.
Iemand met een gezin met kinderen heeft natuurlijk meer verantwoordelijkheden en kan waarschijnlijk minder uitgeven aan modelbouw.
Dat wil niet zeggen dat men minder lol heeft.
Je kan net zo veel lol hebben met een zelfgebouwd ding wat een paar tientjes kost als met een dure kist, sterker nog, toen ik dingen helemaal zelf ontwierp en bouwde was ik trotser op mijn modellen dan dat ik nu ben met mooie " koop modellen " .

Gelukkig heb ik bij de laatste e-sleepmeetings ook weer gemerkt dat iedereen gelijk is.
Dat is het mooie van samen een passie delen, vliegen met je eigen spullen en genieten van de modellen en plezier van anderen.

Heeft iedereen trouwens SRS (Douglas) zijn stukje al gelezen in de Modelbouw Aktueel?
Er staat ook een leuk artikel in van Raymond.
Modelbouw Aktueel begint weer leuk te worden... minder autootjes maar meer vliegen!

GJ

Modelbouw aktueel? Bestaat dat nog? Ben ooit afgehaakt door te veel auto's en in mijn ogen meuk. Dacht dat t ooit eens helemaal gestopt was. Ik ga m gelijk kopen na de kerst! Toch een nieuwe poging wagen.

Ik had het gelezen,bij ons op de club zijn we er geabonneerd op,net als op de FMT. En modelbouw Aktueel besteed gelukkig weer iets meer aandacht aan het vliegen

Ik had het gelezen,bij ons op de club zijn we er geabonneerd op,net als op de FMT. En modelbouw Aktueel besteed gelukkig weer iets meer aandacht aan het vliegen

Het zijn vaak niet de (hoofd) redacteuren die bepalen wat er in een blad komt, maar de modelbouwers die goede artikelen aanleveren.
Dan worden ze in het algemeen echt wel gepubliceerd.

Rick

Dit is voor mij een heel gevaarlijk draadje. Allemaal berichten met inspiratie voor nieuwe projecten. Maar dan moet er ook weer ruimte komen , dus mag ik weer verkopen

Heeft iedereen trouwens SRS (Douglas) zijn stukje al gelezen in de Modelbouw Aktueel?
Er staat ook een leuk artikel in van Raymond.
Modelbouw Aktueel begint weer leuk te worden... minder autootjes maar meer vliegen!

Leuk om te lezen Gert-Jan, voor ons een reden om nog meer ons best te doen. Ik stop overigens niet met schrijven in dit draadje, alleen ligt de nadruk wel op het te schrijven stukje in mijn column in de Modelbouw Aktueel.

Nooit gedacht dat dit draadje zo zou groeien. Zelfs voor vangrafhorst geeft het inspiratie... ;-)

Leuk om al die berichten te lezen!

Wanneer houd het op...? Voor mij ook een relevante vraag..! Er is niets zo leuk als plannen maken...Realisatie wordt soms een last. Dan denk ik;"toch maar ARF?"..Maar er is niets zo leuk als lekker met balsa in de weer. En laatst hoorde ik iemand een interessante stelling verkondigen; "ARF is gewoon heel erg duur als je de totale kosten deelt door het aantal uren bouwplezier"...Eigenbouw geeft vele uurtjes plezier en daarom waar voor je geld.!;)
Ik wil weer een zwever bouwen en liefst met een bijzonder karakter..
Ik ben bij mijn zoektocht op de SZD-6 gestuit.. Een prachtkistje..Vliegende vleugel..
Ik heb alvast een tekening besteld...
Hier alvast een paar foto's..Het idee is om spanten te laten frezen..

Ik heb overigens Oldgiders benaderd met de vraag of zij van plan zijn om dit model in het programma op te nemen. Ik heb er natuurlijk op gewezen dat dit model niet in hun programma kan missen...:D
Tot mijn verbazing kreeg ik binnen een dag antwoord en bevestigde men dat dit model waarschijnlijk volgend jaar (2014) leverbaar wordt. Waarschijnlijk 1:3 (4 meter) of 2,5 (4,80 meter)...precies goed dus!..We wachten even af....

Ik ben inmiddels dealer van Oldgliders geworden en ga over een paar dagen wat kits bestellen.

De "testkit" zijn al 2 gegadigden voor dus binnenkort zal er wel ergens een bouwverslag staan.
Voor mezelf heb ik de 3 meter Mucha besteld.

GJ

Laatst bewerkt:
Oei, dat zijn leuke modellen! 'Helaas' heb ik al besloten wat het volgende wordt, anders had hier best wel eens wat leuks tussen kunnen zitten.

Back