PH_AJH
Forum veteraan
Ik ga hier even door, vind dat beter passen dan bij de bouwverslagen 
Ik ben dus eindelijk begonnen aan mijn Motorspatz. Spanwijdte is 3,3m.
Mijn Spatz
Ik heb er de schuimvleugels bij. Nou is dat niet direct handig; ze zijn nog uit de tijd dat er geen micro-servo's waren dus er lopen geen tunnels voor kabels door. Wel rietjes waar een staaldraad doorheen kan - maar dat wil ik dus niet. Het leggen van de kabels voor de servo's in de vleugel is dus wat gepruts.
Inmiddels het richtingsroer en stabilo afgewerkt. De roeren zijn aangehangen en geborgd met state-prikkertjes.
Er zat een rare sleuf in de romp, net onder het stabilo, waarschijnlijk een ongelukje met een dremeltje of zo
. Klein matje aan de binnenkant gelegd en afgeplamuurd.
Ik moet eens na gaan denken over een kleurenschema....
Ik vind deze wel fris:
De rietjes van de stuurkabels zijn over de volle lengte van de vleugel verlijmd, die kunnen er dus niet uit.
Ik heb het schuim net achter de voorlijst geruimd - dan leg ik daar de kabeltjes door. Servotray uitgefreesd, daar komen op rol Dymond D60-SHT's in.
De remkleppen maak ik net als bij mijn ASW centraal aangestuurd. Bij het opbouwen is het twee minuten werk om de stuurstangen aan de servo te klikken. Het scheelt me voor nu twee dure kleine servo's en een hoop werk.
Wielbak met uitneembaar wiel is klaar
Zo zit het dan in elkaar. 330cm is toch in huis iedere keer weer groot
Er gaat veel tijd zitten in die kleine dingetjes...maar nu schiet het op. De romp kan bijna gespoten gaan worden.
Alle servoplankjes, de verbinders en de scharnieren voor de kap zitten er in.
De kap heb ik min of meer zoals bij de echte scharnierend gemaakt
Kan dus open staan én is afneembaar.
Dit is trouwens ook wel een leuke uitmonstering, als ik Oostenrijker was wist ik het wel. Maar de kleur is me toch net niet helemaal goed.
Zo komen de servo's er in. In het midden richtingsroer (wordt pull-pull), daarnaast hoogte; de remkleppen centraal bovenin.
De uitsparingen voor de raampjes heb ik er ook in gemaakt. En bij de Carglass hebben ze grote hoeveelheden plexiglas in de afvalbak (voor noodruiten, die snijden ze uit platen die standaard aan beide zijden meer dan een halve meter te groot zijn.....) Dat spul heeft een mooie dikte; met de dremel randjes weggehaald zodat ik ze met wat kit in de romp kan zetten.
Past mooi, is bijna vlak met de romp. En het kost niks

Ik ben dus eindelijk begonnen aan mijn Motorspatz. Spanwijdte is 3,3m.
Mijn Spatz


Ik heb er de schuimvleugels bij. Nou is dat niet direct handig; ze zijn nog uit de tijd dat er geen micro-servo's waren dus er lopen geen tunnels voor kabels door. Wel rietjes waar een staaldraad doorheen kan - maar dat wil ik dus niet. Het leggen van de kabels voor de servo's in de vleugel is dus wat gepruts.
Inmiddels het richtingsroer en stabilo afgewerkt. De roeren zijn aangehangen en geborgd met state-prikkertjes.

Er zat een rare sleuf in de romp, net onder het stabilo, waarschijnlijk een ongelukje met een dremeltje of zo

Ik moet eens na gaan denken over een kleurenschema....
Ik vind deze wel fris:


De rietjes van de stuurkabels zijn over de volle lengte van de vleugel verlijmd, die kunnen er dus niet uit.
Ik heb het schuim net achter de voorlijst geruimd - dan leg ik daar de kabeltjes door. Servotray uitgefreesd, daar komen op rol Dymond D60-SHT's in.
De remkleppen maak ik net als bij mijn ASW centraal aangestuurd. Bij het opbouwen is het twee minuten werk om de stuurstangen aan de servo te klikken. Het scheelt me voor nu twee dure kleine servo's en een hoop werk.


Wielbak met uitneembaar wiel is klaar

Zo zit het dan in elkaar. 330cm is toch in huis iedere keer weer groot


Er gaat veel tijd zitten in die kleine dingetjes...maar nu schiet het op. De romp kan bijna gespoten gaan worden.
Alle servoplankjes, de verbinders en de scharnieren voor de kap zitten er in.

De kap heb ik min of meer zoals bij de echte scharnierend gemaakt

Kan dus open staan én is afneembaar.


Dit is trouwens ook wel een leuke uitmonstering, als ik Oostenrijker was wist ik het wel. Maar de kleur is me toch net niet helemaal goed.

Zo komen de servo's er in. In het midden richtingsroer (wordt pull-pull), daarnaast hoogte; de remkleppen centraal bovenin.

De uitsparingen voor de raampjes heb ik er ook in gemaakt. En bij de Carglass hebben ze grote hoeveelheden plexiglas in de afvalbak (voor noodruiten, die snijden ze uit platen die standaard aan beide zijden meer dan een halve meter te groot zijn.....) Dat spul heeft een mooie dikte; met de dremel randjes weggehaald zodat ik ze met wat kit in de romp kan zetten.

Past mooi, is bijna vlak met de romp. En het kost niks

Laatst bewerkt: