Waarschijnlijk draait de heli in idle up ook meer toeren, zou me niets verbazen als het gas in in "normal mode" lineair van 0-100 loopt, dat zou dus betekenen dat je zo rond 60% aan het vliegen bent. Idle up is meestal of 100% vlakke lijn, of een lichte V als 100-95-90-95-100. Ik weet niet of dit met de Esky zender in te stellen is.
Wat je wel zal merken is dat met een hoger toerental op de kop de heli een stuk stabieler zal vliegen, nadeel is wel, dat als je crasht en je meer schade hebt. Waarschijnlijk ben je nu gewend om de gasstick terug naar 0 te zetten als je schrikt en de heli snel op de grond wilt zetten. Doe je dat in idle up, dan gaat het gas niet uit, alleen de bladhoek gaat naar vol negatief. Resultaat: De heli knalt volgas en vol negatief de grond in. Je zal dus moeten leren de throttle hold te gebruiken.
Ik gebruik zelf alleen nog maar idle up, ben dan wel al bezig met inverted hover e.d. waar je het ook voor nodig hebt. Maar ook alleen voor een sportvlucht (wat achtjes e.d.) gebruik ik idle up, geeft een heerlijk rustig en voorspelbaar vliegbeeld. Normal mode wordt hier alleen gebruikt om de regelaar in te stellen
Edit:
Wat je trouwens kan doen om te wennen aan idle up, is de gasgurve in te stellen als 0-85-90-95-100 of iets in die richting. Dan kan je wennen aan de toeren die de kop draait, maar mocht het fout gaan en je reflexen gooien de stick naar 0% dan gaat de motor netjes uit. Wederom weet ik niet of dit mogelijk is met jouw Esky zender.