wanneer schakel je de idle schakelaar om?

hallo ik heb een belt cp v2 maar nergens in het boekje staat hoe of wat of wanneer je hem om moet zetten.. op de sim met 4 ch zender is het f2 op half gas en dan met gas corrigeren maar is het in het echt ook zo makkelijk?

wel weet ik wanneer je hem niet om moet zetten :D

wie kan me helpen

groet

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk draait de heli in idle up ook meer toeren, zou me niets verbazen als het gas in in "normal mode" lineair van 0-100 loopt, dat zou dus betekenen dat je zo rond 60% aan het vliegen bent. Idle up is meestal of 100% vlakke lijn, of een lichte V als 100-95-90-95-100. Ik weet niet of dit met de Esky zender in te stellen is.

Wat je wel zal merken is dat met een hoger toerental op de kop de heli een stuk stabieler zal vliegen, nadeel is wel, dat als je crasht en je meer schade hebt. Waarschijnlijk ben je nu gewend om de gasstick terug naar 0 te zetten als je schrikt en de heli snel op de grond wilt zetten. Doe je dat in idle up, dan gaat het gas niet uit, alleen de bladhoek gaat naar vol negatief. Resultaat: De heli knalt volgas en vol negatief de grond in. Je zal dus moeten leren de throttle hold te gebruiken.

Ik gebruik zelf alleen nog maar idle up, ben dan wel al bezig met inverted hover e.d. waar je het ook voor nodig hebt. Maar ook alleen voor een sportvlucht (wat achtjes e.d.) gebruik ik idle up, geeft een heerlijk rustig en voorspelbaar vliegbeeld. Normal mode wordt hier alleen gebruikt om de regelaar in te stellen :D

Edit:

Wat je trouwens kan doen om te wennen aan idle up, is de gasgurve in te stellen als 0-85-90-95-100 of iets in die richting. Dan kan je wennen aan de toeren die de kop draait, maar mocht het fout gaan en je reflexen gooien de stick naar 0% dan gaat de motor netjes uit. Wederom weet ik niet of dit mogelijk is met jouw Esky zender.

Laatst bewerkt:
Op de esky zender kan dat helaas niet worden ingesteld. Om die reden schreef ik ook. Gebruik het alleen in 3D
Groeten
Martin

goed dat het voor 3d vliegen is begrijpen we nog.. maar op de sim vlieg ik ook liever in 3d mode voelt fijner aan..

heb gister me eerste loopings gevlogen en wil em nu langzaam ff inverted zien te houden.

daar heb ik de eerst zo gevreesde idle schakelaar toch voor nodig..

maar ik vroeg me meer af bij welke throttle stick stand je de schakelaar om moet zetten +-

groet

ik wel :-D 10 minuten geleden, ging goed opzich maar ik had iets eerder moeten stoppen, na wat inverted ronddwalen pompte de adrenaline op en toen verloor ik ff de controle, klabam overige 3 accu's voor niks geladen en weer naar huis ;)

damage:

slightly bent tailboom
bent flybar
bent feathering shaft
broken and bend landing skids
broken main gear
broken canopy
broken main blades
broken main blade clamp set

ontbrekende onderdelen besteld, volgende week kan ie weer

groet

Back