Wapen van Hamburg van Corel (1:50)

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Dick2, 27 mrt 2013.

  1. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Vorige week heb ik hem binnen gekregen en ben al voorzichtig begonnen maar het is echt 'n beest van 'n schip.
    1.10 cm lang en 0.90 cm hoog en allemaal zwaar en dik hout, dat gaat nog 'n hele strijd worden.
    De BB is nihil en eigenlijk alleen maar 'n paar grote tekeningen, nog niet eens 'n boek met plaatjes over de te bouwen volgorde dus dat moet je maar uitzoeken.
    Dit valt me wel tegen van Corel en je mag best wel ervaren zijn om dit schip te bouwen maar dat zien we wel.
    Het schip is gebouwd tussen 1663 (aanvang) en 1668 voltooid, ook is het gebouwd door 'n Nederlandse scheepsbouwmeester.
    Dus 'n echte HOLLANDER.
    Op 10 oktober 1683 op weg naar Cádiz brak er brand uit die zich uitbreide naar de kruitkamer en is geëxplodeerd.
    Eerst wilde ik er 'n open model van maken maar gezien de toestand van mijn hand en ik nog niet alles in logische volgorde kan leggen heb ik besloten gewoon de bb te volgen.
    Verwacht ook niet iedere week 'n update want alles zal zéééér langzaam gaan maar ik heb de tijd dus dat maakt niet veel uit.
    Alleen weet ik niet meer hoe ik foto's moet plaatsen dus als iemand me dat kan vertellen maar wel met 'n Nederlands programma volgen er snel foto's.
     
  2. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Hieronder een filmpje dat je precies vertelt hoe je foto's naar een forumalbum laadt, en hoe je ze dan vervolgens in een bericht plaatst, Dick:



    Let wel op dat je foto's naar maximaal 800 pixels terugbrengt.

    Groet,

    Ad
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Oké, bedankt Ad, ik zal kijken of het lukt.
     
  4. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.129
    Locatie:
    Roosendaal
    succes met deze nieuwe uitdaging Dick
    er staan ondertussen 2 mooie referenties hier op het forum, en je hebt de WvH van Germt al een keer gezien.

    ik begrijp nu de opmerking van Germt in Januari dat er nog iemand met de WvH zou gaan beginnen, dat was jij dus?
     
  5. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Bedankt Jan en ik weet niet of Germt mij bedoelde.
     
  6. Kees vE

    Kees vE

    Lid geworden:
    25 nov 2012
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Wijk en Aalburg
    Dit wordt boeiend om te gaan volgen Dick. Als ik kijk hoe je de vorige schepen heb gebouwd dan twijfel ik er niet aan of dit gaat weer een plaatje worden.
    En net als Jan had ook ik van Germt vernomen dat er weer iets bijzonders aan zat te komen. Dus........
    Succes met de bouw en sterkte met je hand. ;)

    Grt Kees
     
  7. Ton1937

    Ton1937

    Lid geworden:
    27 jan 2013
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo Dik.
    Je wil niet weten hoe blij ik ben dat ook jij bent begonnen met de bouw van dit prachtige schip. Germt is al veel verder. Ook ik ben een langzame bouwer. Wees voorzichtig want als de spanten niet perfect staan dan heb je al een probleem. Schuur de spanten in model door regel matig te controleren.
    Want daar ben ik de mist mee ingegaan. Te veel geschuurd dan moet het er weer bij geplakt worden, dat is nog veel erger. Hoop dat we als starters met deze bouw elkaar kunnen helpen met ondersteuning van het hele team. :worship::worship: Van harte welkom.:banana::banana:

    Ton
     
  8. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Hoi Dik,

    Veel succes met deze uitdaging, je hebt een schitterend schip gekozen om te bouwen, het hout en de beelden zijn van prima kwaliteit. Met jouw ervaring en kennis moet het vast lukken.

    Andy
     
  9. Rob2

    Rob2

    Lid geworden:
    23 okt 2012
    Berichten:
    1.198
    Hoi Dik,

    Ik de kit een tijdje geleden ook gekocht en wil er binnenkort ook aan beginnen. Zodra de halve maan af is tenminste. Ga je voortgang dus aandachtig volgen. Succes :D
     
  10. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    En dat is dan nr 4. Wie volgt?
     
  11. Germt

    Germt Guest

    Hoppa; nog een wvh

    Geweldig Dick, nummer 3, en er komt dit jaar zelfs nog een vierde bij van Rob:banana::banana::banana:
    Ik wist dat er een paar aankwamen, maar mocht niks verder vertellen:(:(
    De tekeningen en de bb zijn inderdaad summier, maar vergeet niet dat het model origineel niet van Corel is, maar van Movo.
    Overigens, met jouw ervaring gaat het lukken hoor, kijk maar naar mij, het is geweldig bouwen aan dit schip, en we weten zo onderhand wel hoe een schip van dat statuur er uit ziet;)
    Bovendien kunnen de foto's die ik je heb gegeven uitkomst bieden hoe e.e.a. er uit moet zien.
    Nu maar hopen dat we de boel niet door elkaar gaan gooien:D
    Succes met de bouw van dit beest, en gewoon vragen hé:cool:

    Germt
     
  12. Germt

    Germt Guest

    Hm.....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mrt 2013
  13. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    en ik kan nog steeds geen keus maken :nooo:
     
  14. wim500

    wim500

    Lid geworden:
    28 jul 2008
    Berichten:
    107
    Geweldig Dick dat je weer lekker gaat bouwen aan een verschrikkelijk mooi schip.
    En lekker in je eigen tempo doen, dan kunnen wij er langer van genieten :).
    Veel bouwplezier gewenst.
     
  15. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    De foto's plaatsen is gelukt, ik krijg er alleen nog geen tekst onder en tussen.
     
  17. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Dat is inderdaad een beetje tricky. Meestal gaat het goed als je met de pointer van je muis onder de foto klikt (het tekstveld eerst even helemaal naar onder scrollen). Dan moet je de cursor onder de foto zien verschijnen, en dan kan je gewoond doortypen.

    Als je tekst voor de foto hebt, dan is het verstandig om voordat je de foto plaatst één- of tweemaal een "return" (nieuwe regel te geven).

    Groet,

    Ad
     
  18. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Oké Ad, dat gaan we de volgende keer proberen, bedankt.
     
  19. Germt

    Germt Guest

    Verdraaid imposante doos hoor Dick;)

    Germt
     
  20. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Germt, gelijk al even 'n vraagje.
    Ik zal er wel op de één of andere manier overheen kijken maar de steunlatten 3B,3C en 3D hoe komen die op het 3de spant te zitten en waar dienen die voor?
    Ik zie alleen 'n paar stippellijnen op de spanten zitten en verder kan ik ze na lang studeren nergens terug vinden.
     

Deel Deze Pagina